Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

77

Gestart door homer, 21 december 2008, 14:41:30 PM

Jurgen

Hey Memling, bedankt voor de info. Veel meer dan ik gevraagd had, maar wel interessant om te weten.

Wat het wegsnijden van de leuning betreft, ik wist het wel maar ik ga het niet doen. Ik stoor er mij niet aan, dus laat ik het zo. Beter dat dan iets stuk te doen en er later spijt van te hebben. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

Ter info: nog geen reactie ontvangen van mehano ivm de reserve-onderdelen... wellicht hebben ze andere katjes te geselen...

Een ander vraagje: de koppelingen van de Mehano reeks 77/78 zijn niet verend uitgevoerd (kunnen natuurlijk wel draaien, maar 'springen' niet automatisch recht vooruit). Ik vind dit eigenlijk wel een beetje een minpunt, vooral voor een typische rangeerlok (of toch o.a. rangeerlok) waar je toch wel wat mee wil spelen. Wat vinden jullie van dit probleem? Heeft iemand een oplossing?

Steven

citaat:
Geplaatst door itchy

Ik heb een mailtje gestuurd aan Mehano, ik houd jullie op de hoogte van het vervolg..
Steven

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Een mailtje naar Mehano kan wonderen verrichten, al weet ik niet of dat de dag van, vandaag ook nog zo is.  Proberen zou ik zeggen.

Kom je er niet uit,

Geef me dan een seintje.

Groetjes,

David



Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ysbeer

Toen ze nog bestonden had een mailtje al weinig resultaat.maar ik ben bang dat ze, nu ze vrijwel niet meer bestaan nog minder reactie zullen geven.
Maar ja je weet nooit.
De importeur al geprobeerd ????
wim

Memling

Na enkele loks in hun "prestige' reeks was de 77 aan bod.

Rekening houdend met het feit dat de 'ontwerpers' van de modellen geen "treinliefhebbers' zijn kan het soms voorkomen dat er detailfouten insteken.(naast conceptfouten)

Bij de 77 waren er bij anvang twee grote problemen bij het schaalmodel (bij het echte model waren er veel meer),

namelijk 1, dat het merk Roco niet langer aan Mehano slipbandjes wou leveren en de koppeling die niet verend centraal was.

Vandaar dat er misschien sommigen onder u een 77 van het eerste uur hebben die 'onvoldoende trekt'. Dit is te wijten aan de te gladde slipbanden" (die inderhaast moesten gevonden worden)
De koppeling (en de niet uitschakelbare rode lichten) zijn een onvolledigheid in het ontwerp van het model.

Maar, laten we vooral niet vergeten dat dankzij Paul (RR) de 77 voor de modellisten bestaat. Want M of R of F en .... hadden geen belangstelling.

Spoorse groeten
Memling

PaulC

citaat:
Geplaatst door itchy

Ter info: nog geen reactie ontvangen van mehano ivm de reserve-onderdelen... wellicht hebben ze andere katjes te geselen...



Gelezen op de site van Tufken :
"Mehano levert geen onderdelen meer sinds 02 april 2009"
(staat ongeveer in de helft van de startpagina tussen de foto's van de Mehano-modellen)
Ik denk dat je best eens contact opneemt met je winkelier voor meer info


Paul

LordTD

Is er iemand die toevallig een 77 zonder de kap erop liggen heeft en een foto wil maken van de decoderaansluiting?

Ik zou moeten weten of je in een 77 een Lenz Silver direct kan plaatsen, de decoder zonder draad dus. Mijn 51 had hier geen plaats voor, de 41 echter wel.
 

the_gold

Mijn 77 heeft het plots begeven.
Soms flikkeren de lichtjes nog eens als ik hem een duwtje geeft maar voor de rest zit er niet veel leven in ..

PeterBrz

Heb ik ook aan de hand gehad.. had hem welgeteld 1 week (AC met sound) en toen begaf na fel gekraak de sound het plots terwijl ik al meerderen ronden had gereden... Binnengedaan, lang gewacht en uiteindelijk geld terug gekregen..
Gelukkig heb ik in Nederland nog eenzelfde loc gevonden..

Groeten, Peter

Bert Ossevoort

Er ligt bij mij een 77er in grote revisie
dus voor LorDT twee beelden voor het bekijken of er een mogelijke decoder zonder draad in kan ,hoop dat je het nog nodig hebt en er wat aan hebt.




En dan nu een idee, weet niet of er al iemand mee bezig geweest is ,had wel gelezen dat er klachten over waren .
Het betreft het in de midden houden van de koppelschacht .
wel ik had nog wat dun verenstaaldraad dus ben gaan smelten buigen en een drupje seconden lijm en de eerste resultaten zijn positief.
volgen drie beelden stap voor stap;




Mogelijk bruikbaar idee ,lees het nog wel Bert.

Steven 1/43 modelling

ziet er idd goed uit !!!

MARKLINRIJDER

Hmmm, ik zit aan de tekentafel als ik dit zie.

Dat brengt me op ideeen.

Ik zet een foto van de tekning als ik iets heb.

Groetjes,

David

LordTD

Als ik goed kijk op je foto's Bert lijkt het dat de printplaat omgekeerd zit en de decoderstekker als het ware "hangt", welke decoder ligt erin?
 

itchy

Ja dat is inderdaad goed gevonden (eenvoudig en doeltreffend)!
Ik begrijp niet goed waarom de koppelingen van dit model niet automatisch terug recht vooruit wijzen. Zeer vervelend voor een rangeerlok!
Steven
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

@Bert, ja man, dat is goed gevonden zeg!!!

Dat moet ik zeker ook eens gaan proberen, bedankt voor de tip.[;)]

Bert Ossevoort

LordDT ,inderdaad de stekker zit van onder in de print en bij mij ligt is een gewone Lenz Silver met 8 polige stekker en een stukje snoer,wat opgerold er boven opligt.De decoder geisoleerd met dubbelzijdig kleefband [ook gebruikt voor vloerbedekking te plakken] op het metalen frame.
Heb zelf geen decoder met directe 8 polige stekker [alleen 21 polige] maar misschien heb je er wat aan.
Bert.