77

Gestart door homer, 21 december 2008, 14:41:30 PM

Peter

Van de 77/78 ?????[:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Ja ja Peter, B-Modelbouw heeft zulk een verlichtings-set laten inbouwen.

krispy

Echt moeilijk kan dat niet zijn , men vervangt de gele leds door warm witte leds en klaar is kees ( men moet wel uit de voeten kunnen met smd solderen , zijn waarschijnlijk ledjes SMD 0603 wat voor de meeste al zeer kleine prulletjes zijn , maar mist wat handigheid en durf goed doenbaar ), deze aanpassing staat hier ook nog op mijn TO DO lijst

Voor mijn Mehano 51 reeks , heb ik het opgelost met de kleurvloeistof die ik via conrad heb aangeschaft , nu is dat Fell witte licht een beetje getemperd en heb dan ineens ook gebruik gemaakt van krimpkous zoals in MSM51 is besproken , is goedkoper dan leds vervangen ( al heb ik er hier liggen )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Gottardo

citaat:
Geplaatst door Peter

PS: de bocht R2 is wel al een heel krappe bocht. Ik zou toch als het kan proberen minstens een R3 of R4 te gebruiken (alleen al voor het zicht)



Wat betreft die ruimere boogstralen heb je volkomen gelijk, Peter.  Die R2-railtjes dienen enkel om de loks even te testen in een testovaaltje.  En daar zag ik dat de draaistellen lichtjes omhooggelicht werden.

Tot nu toe heeft niemand anders gereageerd op dit fenomeen (noch bevestigend, noch ontkennend).  Misschien is het dus toch niet zo normaal !?! Ofwel rijdt iedereen op grote boogstralen [:)]

Jurgen

Doordat het forum even uit de lucht was heb ik mijn vraag even moeten ophouden. Ik was al bijna geconstipeerd. [}:)][:D]

Ik heb vorige week een 7822 gekocht bij een bekende handelaar. Ik ben er heel tevreden mee. Hij doet mooi zijn rondjes bij mijn andere 77'ers.
Maar wat me ineens opviel, hij heeft andere buffers dan mijn 77'ers. Het zijn boogjes ipv rechthoeken. Een foto zegt natuurlijk meer dan 1000 woorden dus:



Heeft de echte loc dit ook?
Zo nee, hebben andere modellen van de 7822 dit ook?
Zo nee, kan ik nog andere buffers bestellen?
Zo nee, heeft iemand een idee wat eventueel een oplossing zou kunnen zijn?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

MARKLINRIJDER

Jurgen,

Volgens mij hoef je, je geen zorgen te maken:





Het is zelfs zo dat er (enkel bij de reeks 78) 1 buffer afgerond is en de andere niet.  Maar ook dat is op je model.
Of zie ik dat zelf nu niet zo goed.

Groetjes,

David

conducteur

Ik heb ook een 78,
Wellicht kon de verlichting beter
en die relingen, en de buffers (nogal losjes bevestigd)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Ondertussen had ik zelf ook al een foto van de echte 7822 gevonden. Toch bedankt voor de info.

Ik wist niet dat dit soort buffers in gebruik was bij de NMBS. Weeral iets bijgeleerd dus. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

weet er iemand of de buffers als losse onderdelen te bestellen zijn? ik ben er eentje kwijt... :-/ en in het ruime aanbod aan meegeleverde detailstukjes zitten helaas geen reservebuffers...
steven
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

MARKLINRIJDER

Een mailtje naar Mehano kan wonderen verrichten, al weet ik niet of dat de dag van, vandaag ook nog zo is.  Proberen zou ik zeggen.

Kom je er niet uit,

Geef me dan een seintje.

Groetjes,

David

argilla

citaat:
Geplaatst door itchy

weet er iemand of de buffers als losse onderdelen te bestellen zijn? ik ben er eentje kwijt... :-/ en in het ruime aanbod aan meegeleverde detailstukjes zitten helaas geen reservebuffers...
steven


-----------------------------------
dat is dikwijls een probleem. Neem nu Peco wissels elktrofrogs code 75 , probeer hier maar ( Vlaams landsgedeelte en/of in >Belgie) maar eens een winkel te vinden die dit matriaal in huis heeft.Ofwel voert men het gewoonweg niet in , ofwel doet men dit wel, maar dan zijn de prijzen torenhoog. Nu ja zijn er misschien dan winkels in duitsland die wel matige prijzen hebben en per internet verkopen ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

hobbyist

heb je al eens geprobeerd zelf eentje te maken. ik dacht dat er ooit een artikel in MSM heeft gestaan hoe je bepaalde onderdelen kunt gieten in zelf gemaakte mallen.

bollen neus

citaat:

-----------------------------------
dat is dikwijls een probleem. Neem nu Peco wissels elktrofrogs code 75 , probeer hier maar ( Vlaams landsgedeelte en/of in >Belgie) maar eens een winkel te vinden die dit matriaal in huis heeft.Ofwel voert men het gewoonweg niet in , ofwel doet men dit wel, maar dan zijn de prijzen torenhoog. Nu ja zijn er misschien dan winkels in duitsland die wel matige prijzen hebben en per internet verkopen ?




Ik kan enkel nu voor onderdelen ROCO spreken, verleden week uit Duitsland extra onderdelen nagezonden gekregen, besteld laatste week van januari. De zelfde tijd ook onderdelen hier in Belgie besteld, nog niet aangekomen. Dus er zal misschien een verschil opzitten van snelheid leveren van onderdelen onderling van land tot land.[?] Voor een ander merk (behalve voor LS, daar moest ik hier in Belgie ook niet lang op wachten, t.t.z een week of 3 ? 4) kan ik helaas geen voorbeelden geven die ik zelf heb ondervonden.[;)]

Groeten, Eric[:o)]

itchy

Ik heb een mailtje gestuurd aan Mehano, ik houd jullie op de hoogte van het vervolg..
Steven

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Een mailtje naar Mehano kan wonderen verrichten, al weet ik niet of dat de dag van, vandaag ook nog zo is.  Proberen zou ik zeggen.

Kom je er niet uit,

Geef me dan een seintje.

Groetjes,

David

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Memling

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Doordat het forum even uit de lucht was heb ik mijn vraag even moeten ophouden. Ik was al bijna geconstipeerd. [}:)][:D]

Ik heb vorige week een 7822 gekocht bij een bekende handelaar. Ik ben er heel tevreden mee. Hij doet mooi zijn rondjes bij mijn andere 77'ers.
Maar wat me ineens opviel, hij heeft andere buffers dan mijn 77'ers. Het zijn boogjes ipv rechthoeken. Een foto zegt natuurlijk meer dan 1000 woorden dus:



Heeft de echte loc dit ook?
Zo nee, hebben andere modellen van de 7822 dit ook?
Zo nee, kan ik nog andere buffers bestellen?
Zo nee, heeft iemand een idee wat eventueel een oplossing zou kunnen zijn?



De eerste reeks (7701-7790 heeft af fabriek de rechthoekige buffers. Vanaf de 7791 zijn er de buffers waarvan de bovenzijde afgerond is.
Nu is het zo dat na een aanrijding er steeds aan ??n uiteinde dezelfde buffers moeten gemonteerd worden. (bv 7851 heeft aan de korte zijde rechthoekige)

Voor het brandstofreservoir zijn de loks af fabriek van 7701 tot 7770 uitgerust met peilglazen. Vanaf de 7771 is er op de zijwand een gele plaat met wijzeraanduiding.
Boven het loknummer op de stuurkabine is er vanaf 7771 het B logo
De loks 7771-7790 hebben indusi op de draaistellen en het UIC kader op de blauwe band.
Deze verschillen werden door Mehano eveneens op de modellen uitgevoerd.

In het Modelspoormagazine stond een tijd terug een tip om een stukje uit de leuning te snijden. Deze wijziging werd eveneens door Vossloh en de NMBS uitgevoerd.

spoorse groeten
Memling