Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

77

Gestart door homer, 21 december 2008, 14:41:30 PM

ERVIN

Bedankt Hannelore, dit ga ik even in het oog houden.[;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Peter
Ben nog op zoek naar een alternatief voor kontaktgeving via Reed-kontakten.
Stroomdetectie, Peter. Volstrekt onzichtbaar en heel betrouwbaar.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

cyberbeast

Even deze topic ophalen.

Ik ben van plan om binnen kort een 77 van Mehano te kopen.
AC digital

Wie heeft er ervaring met die modellen? Goede rij-eigenschappen? Is die mooi gedetailleerd? En biedt het geluid een meerwaarde, is het geluid goed (kwaliteit en realiteit).
 

Peter

Ik heb een DCC sound versie en ben zeer tevreden van de rijeigenschappen en detaillering.
Toch een paar kleine minpuntjes:
De verlichting is veel te geel en veel te fel. Bovenste lamp is dan weer vrij zwak (dus ook digitaal)
De normkoppelings houder heeft geen centreerveer, waardoor die niet altijd recht vooruit wijst.
Het geluid is vrij goed, zij het een ietsje aan de hoge kant. Maar ik zou er zeker geen afstand van willen doen.
De railing is ietsje te grof, maar je kan ze altijd vevangen door een setje ge-etste van (ik dacht) PBMessingmodelbouw. Maar ook hier: voor mij goed genoeg.
Samengevat eigenlijk een prachtig model, met goede sound en uitstekende rijeigenschappen.. Ik vermoed dat het AC model even goed is.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

De sounddecoder (LokSound 2) stamt wel nog uit een vorige generatie en valt niet te vergelijken met de huidige LokSound V3.5 modellen. Maar dan nog heeft het wel een meerwaarde, zij het niet in die mate van de huidige generatie.

ERVIN

@Anarchy , is er dan een "nieuw" geluid voor de 77/78??[:I]

chef garde

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

En biedt het geluid een meerwaarde, is het geluid goed (kwaliteit en realiteit).



Neen, het geluid strookt totaal niet met de realiteit.  Het starten heeft iets mee van een John Deere tractor anno 1940 en het stationnair draaien trekt op nog minder.  Het bekende gefluit bij stationnair draaien mankeert al en das jammer ...

ERVIN

Dat stationair fluiten valt nog best mee, maar het eigenlijke geluid is idd van slechte kwaliteit, dus hierin moet ik chef garde volgen.

janjozef

niemand houd jullie tegen dat te veranderen, en deze verbeerde versie aan de man te brengen

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Anarchy , is er dan een "nieuw" geluid voor de 77/78??[:I]



Nee er is geen nieuw geluid. Enkel die LokSound 2 decoder die helaas niet zo denderend is.

cyberbeast

Dan koop ik hem gewoon zonder geluid. Zal ook alweer een cent sparen.
Al mijn loks zijn zonder geluid trouwens, enkel die die enkel met geluid te koop zijn.

Er stonden wat filmpjes op youtube maar die zijn helaas niet zo duidelijk.

Edit: Welke soort decoder is er standaard ingebouwd? Kan daar eventueel een Lokpilot 3.0 ingebouwd worden? Of zijn de rij-eigenschappen dermate goed dat dat niet nodig is. (die 3.0 is echt fantastisch).
 

ERVIN

Over de rij-eigenschappen hoef je je geen zorgen te maken, die zijn meer dan goed, en ook de trekkracht is ruim voldoende, alleen het geluid had iets beter mogen zijn, maar we kunnen ook niet alles willen h

Gottardo

Ben sinds dit weekend ook de gelukkige eigenaar van een Mehano 78-er (gewone analoge DC-versie).  (Tja, ik weet het : de titel van dit draadje is 77, en ik kom al meteen af met een 78 [:)], maar het betreft uiteindelijk dezelfde constructie).
Heb er daarnet even een kort testritje mee gemaakt.  Op Trix-rails recht en boogstraal R2 (437,5 mm).  Lokje rijdt zeer goed (alhoewel met duidelijk hoorbaar motorgeluid).

Toch een opmerking : in de R2-bocht worden de draaistellen een beetje omhooggelicht (maar niet in die mate dat dit tot ontsporingen leidt).

Is dit normaal bij deze lok - hebben jullie dezelfde ervaring ? R2 is tenslotte nog niet eens de meest krappe straal die er op de markt is...


Peter

Gottardo schreef:

citaat:
de titel van dit draadje is 77, en ik kom al meteen af met een 78


Geen probleem. Dat is identiek dezelfde lok. De reden van de 78 is dat er meer dan 99 loks in dienst gesteld zijn, dus na de 7799 komt automatisch de 7800 - 7801.... enz.

Als we nu eens allemaal heel hard ALSJEBLIEFT[:D][:D][:D] roepen naar de Raf van Brelec, zou hij dan geen nieuw printje, en vrijstaande lampjes kunnen ontwerpen, zodat de verlichting wat fatsoenlijker wordt.[:)][:)][:)]

PS: de bocht R2 is wel al een heel krappe bocht. Ik zou toch als het kan proberen minstens een R3 of R4 te gebruiken (alleen al voor het zicht)
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Brelec ( Raf) heeft zulk een setje hoor Peter, all?? om je gele verlichting te vervangen door witte verlichting.