Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

77

Gestart door homer, 21 december 2008, 14:41:30 PM

homer

hoe zit dat? ik keek juist op de site van "tufken" en nergens meer een spoor van den 77 aan 89.99 euro t'stuk...komen ze nu ineens niet meer binnen of wa? of gaan we nog een "paar" maanden moeten wachten.....

Anarchy

Ze zullen misschien al uitverkocht zijn, want ik heb de mijne al toegestuurd gekregen.

eddy

Hoi Homer,

Ik vind ze toch terug op de site.Scroll is naar onder op de pagina waar de laatste nieuwe fall's van LS staan.

groeten Eddy

GeM

Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

n/a

ze zijn al allemaal op zeker

Peter

citaat:
ze zijn al allemaal op zeker



Nietwaar, want ik ben er vandaag een gaan halen (7751 DCC sound)
Veel waren er niet meer, maar ze worden elk moment verwacht.
PS dit is geen reklame, enkel een antwoord op een vraag.[:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Ik heb er ook nog twee besteld, alleen ben ik nog op zoek naar de 7783 en de 7833, dus wie deze heeft en hem wil verkopen, graag dan even een PM.[;)]

Fan51

Ik heb de 7833, Erwin, maar wil hem niet verkopen [:D][:D][:D]
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

Peter

Juist een probleempje ondervonden met mijn 77. Probleem is het eigenlijk niet maar wel eigeaardig. Het model, de 7751, is een DCC sound model, en of het geluid nu opstaat of niet, schakeld de lok elk reed kontakt waar hij overrijdt. Zou de luidspreker, die in de bodem ingewerkt zit, hietr voor verantwoordelijk kunnen zijn?
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

Juist een probleempje ondervonden met mijn 77. Probleem is het eigenlijk niet maar wel eigeaardig. Het model, de 7751, is een DCC sound model, en of het geluid nu opstaat of niet, schakeld de lok elk reed kontakt waar hij overrijdt. Zou de luidspreker, die in de bodem ingewerkt zit, hietr voor verantwoordelijk kunnen zijn?



HIER lezen [;)]

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Peter

Juist een probleempje ondervonden met mijn 77. Probleem is het eigenlijk niet maar wel eigeaardig. Het model, de 7751, is een DCC sound model, en of het geluid nu opstaat of niet, schakeld de lok elk reed kontakt waar hij overrijdt. Zou de luidspreker, die in de bodem ingewerkt zit, hietr voor verantwoordelijk kunnen zijn?



@Peter, dit fenomeen doet zich soms ook voor bij MARKLIN of TRIX modellen ook ZONDER luidsprekers, enkel als er een magneet in de buurt zit dus.(in de locomotief wel te verstaan)

Groeten,Eric alias bollen[:o)]neus.

Memling

Bij de HLD77 van Mehano zit de luidspreker in het midden onderaan de locomlotief. En gezien de luidspreker een magneet is, dan kan hij (ongewenst) reedschakelaars bedienen. Het effect wordt versterkt gezien de luidspreker zonder kunststof behuizing rechtstreeks op het metaal bevestigd is.

De 15 van Olaerts heeft ook onderaan de luidspreker en kan hetzelfde neveneffect hebben.

Een korte rit over een testspoortje met enkele reedschakelaars kan bij elke nieuwe aankoop hierover zekerheid brengen.

mvg
Memling

Peter

Bedankt voor de uitleg, allemaal.
Ben nog op zoek naar een alternatief voor kontaktgeving via Reed-kontakten.
Ter info: Ik rij Digitaal, met sturing door een Intellibox van Uhlenbrock met (via een verdeler) twee Multimausen van Roco.

Voor de niet zichtbare delen dacht ik al om die wielkontaktjes van Viessmann te gebruiken, maar voor de zichtbare ??
Met vriendelijke groeten
Peter

Memling

Digitaal,

een mogelijkheid is de S88 terugmeldmudule van LDT, (Littfinski....RM-GB-8-320012)
die acht secties op stroomverbruik bewaakt.

Wat je met de S88 signale doet is dan weer uw zaak,

Memory (wisselstraten, relais, ) of via PC,

Weliswaar kan ik u melden dat de ECOS rechtstreeks de S88 modules kan lezen en wissels en signalen hiermee kan sturen.

doch, mogelijkheden en wensen moeten altijd eerst goed bekeken worden.

mvg
Memling

Hannelore

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik heb er ook nog twee besteld, alleen ben ik nog op zoek naar de 7783 en de 7833, dus wie deze heeft en hem wil verkopen, graag dan even een PM.[;)]



indien DC :
http://cgi.benl.ebay.be/NMBS-SNCB-Mehano-reeks-7783_W0QQitemZ290286758788QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_123?hash=item290286758788&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318