Modelspoor, Algemeen en H0 > Grootbedrijf

Einde Reeks 22?

(1/3) > >>

svvander:
Hallo,

Als liefhebber van de oudere E-loc's en dieselloc's, heb ik iets verondrustend gelezen. Er wordt gesproken om de reeks 22 te vervangen door het Luxemburgs Model reeks 3000 (ex-CFL). Persoonlijk vind ik dat heel spijtig, omdat dit toch echt een rijdend monument is. Na het schrappen van de 76reeks, weeral een stukje nostalgie van onze, toch wel mooie, Belgische banen weg...

Groeten,
Sven

rgp:
beste svvander,

de reeks 22 is al fel uitgedund, de reeks 23 zal volgen (de onderhoudswerken worden afgesloten)
De vervanging van de 22 door 3000 van de CFL is twijfelachtig, eerder door de nieuwe reeks 14.
Er is ook sprake (geen gerucht) geweest om twee gemoderniseerde 23 permanent te koppelen;  De modernisatie zou erin bestaan hebben om ??n stuurcabine te vergroten en te moderniseren, aan de andere zijde een "noodpost" te maken en het middengedeelte op te schuiven.  De loks zouden dan met hun "noddposten" aan elkaar gekoppeld worden.
Roland

tonycabus:
Sven,

Reeksen 22 en 25 zijn in principe sinds juni uit circulatie genomen.
Daar er echter blijkbaar nog steeds geen beslissing genomen is over de reeks 14 trekken die 22 en 25 nog steeds hopen spitstreinen.
Wat Roland zegt over de 23'en is nieuw voor mij, maar het zou me niet verbazen.
B-Cargo zit immers met een nijpend tekort aan locs, zodat die 23'en hun oude dag meestal met z'n tweetjes slijten aan de kop van goederentreinen.
De 13, 20 en 27 (en een beetje de 21) zijn geschikt voor goederentreinen maar werken bijna allemaal in de passagiersdienst.
Zover ik dat kan zien, tenminste. Ik observeer nogal wat het zuidstation vanop de galerij van onze building hier.
77'en beginnen hier steeds meer en meer voorbij te komen, tussen haakjes.
Als er spoormensen meer informatie hebben, graag!!

Tony

1)Wat je nooit eens probeert zal je zeker nooit kunnen!
2) Alle mislukkingen zijn er gekomen door ??n keer te weinig te proberen.

svvander:
Hey Tony en Roland (en de andere ge?nteresseerden),

Dat de 13 vooral gebruikt wordt voor passegiersdienst klopt volkomen. Er zouden zelf veel problemen (geweest) zijn met de koppelingen van deze loc's. Dat de 14, de 22, de 23 en 25 zou vervangen betwijfel ik ten zeerste. Het gerucht van de reeks 3000 van de CFL is mij bevestigd, door een familielid dat bij het seinwezen in A'werpen werkt. Het zou vooral zijn omdat ze deze in Luxemburg in onderhoud kunnen laten gaan en daardoor de kost zeer sterk kunnen reduceren. Ook is het zo dat de CFL deze in overvloed heeft en ze zouden deze dan misschien op een basis van een leasecontract kunnen overnemen, ook weer aan een zeer voordelige prijs. Dit is echter nogaltijd een gerucht, maar dat van de 14 is nooit ter sprake gekomen.

Ik heb overlaats nog zo'n Vossloh 77 zien rondbollen op de baan in de buurt van A'pen. Knappe verschijning wel. Maar geef mij toch maar de nostalgie van de luidruchtigere serie 52, 59 of zelf 76!

Groeten,
Sven

tonycabus:
Jamma menneke,

De CFL 3000 da's toch dezelfde als onze 1300 [?][?][?][:(]

Ik heb horen zeggen van een machinist dat de SYBIC een goeie kans maakt om 1400 te worden bij ons...[:p]
Maar Siemens is blijkbaar ook nog niet uitgesloten. Met de huidige technologie maakt het stroomsysteem niet veel meer uit, de converters voor de motoren zijn makkelijk aan te passen.

Maar naar het schijnt zit "hofleverancier" ACEC er mee voor iets tussen: die willen hun deel van de koek!

1)Wat je nooit eens probeert zal je zeker nooit kunnen!
2) Alle mislukkingen zijn er gekomen door ??n keer te weinig te proberen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie