Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Belgisch??-Belgisch!!!

Gestart door Peter, 17 december 2008, 18:12:58 PM

T03

#15
Origineel... "Sauvegarde" [:)]
Zeg peter ik begin binnekort ook aan mijn perrons,
hoe hoog zijn deze van jou, 10mm ?

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

loebaske

#16
Peter, als je de goede mengeling heb van ballast hoef je niet bij te kleuren of zo....

Peter

#17
@T03

De basis van het perron is MDF plaat van 4 mm. De zijkanten zijn boorden van Jocadis waarvan het onderste "horizontale" gedeelte afgezaagd is. Reden: die zijn niet overal even dik en dus is het bijna onmogelijk om ze gelijk te krijgen. Eens die rand eraf is het eenvoudig om ze mooi op gelijke hoogte te krijgen. De kopeindjes ook wel bijvijlen zodat ze mooi aansluiten.
Reken nog 1 mm voor de steenslag of de dals en je hebt een totale hoogte van 5 mm. In veel stations van tijdperk II, III en zelfs nu nog, zijn ze omgerekend niet hoger bij het grootbedrijf.

De naam "Sauvegarde" komt van een stopplaats hier op lijn 52 tussen Boom en Puurs (nu Ruisbroek-Sauvegarde) en is een toegeving aan de familie van mijn echtgenote (een Franstalige naam voor een Vlaams station)

@Loebaske: Ondanks een goede mengeling is bijkleuren aan te raden om de scherpte van de kleuren wat te breken. Anders is het verschil tussen de verschillende ballastkleuren te hard (volgens mij)
De steenslag op de perrons is "geen" ballast maar Iron ore (dus imitatie ijzererts)
Met vriendelijke groeten
Peter

HugoPaul

#18
Hello,
Ik heb nog een paar foto's van het station te Sauvegarde uit de stoom periode.
Stuur mij je email adres en ik mail ze door.
Groetjes,
pb Messing Modelbouw

Peter

#19
Even een paar nieuwe foto's, speciaal voor de dals, de roosters een de keldergaten. De helling om de sporen over te steken moet nog wat verder afgewerkt worden, evenals de rand van de gaten waar de roosters in liggen. De grote gaten in beide perrons zijn voor de voet van de bovenleidingsmasten (Sommerfeldt)





Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#20
Die roosters en keldergaten, ken ik die van ergens?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#21
Gerolf schreef:

citaat:
Die roosters en keldergaten, ken ik die van ergens?


[:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

#22
schoon werk Peter [^][^]
maar idd. je mengeling voor de ballast is niet just..
sebiet eens een foto posten

ERVIN

#23
H??l mooi Peter, is dat plastic-card dat je daar tussen je rails hebt liggen??

MARKLINRIJDER

#24
Peter ziet er erg netjes uit.  
Ik sta verstomd.
Zeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrr mooi.

Groetjes,

David

loebaske

#25





Peter

#26
Erwin,
ja dat is plastiek plaat van Kibri. Ik dacht dat de naam "betonplatte" in, dus een plaat om gebetoneerde voetpaden enz. na te beelden. Voordeel: is grijs en heeft een licht ruw oppervlak.
ik dacht nummer 4128 of 4138
De lijnen zijn er met de achterkant van een Xacto mesje ingekrast.

Loebaske: het ballast is een vrij goede kopie van het ballast hier op lijn 52. Blijkbaar oud en nieuw onder elkaar gemengd.
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

#27
Prachtig, een mooie combinatie Belgisch/Duits ligt me wel.
Id de steenslag is realistisch, als de spoorvernieuwingstrein gepasseerd is ziet het er ook zo uit.

Weiter so Peter

Groeten

Rudy

janjozef

#28
inderdaad als de ballast net gelegd is ziet het er zo uit, 14 dagen later al veel vuiler, roestkleuriger

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

#29
Twee nieuwe foto's met een wat "closer look" van de rode gemalen "Iron ore" van Woodland. De korrels zijn nu drie keer kleiner dan het origineel. Kleiner dan dat is bijna niet te doen want dan wordt het meer stof dan steenslag.

PS. de Algeco tankwagen is een oud Liliput model.



Met vriendelijke groeten
Peter