Belgisch??-Belgisch!!!

Gestart door Peter, 17 december 2008, 18:12:58 PM

Peter

Zoals een tijdje geleden al in een ander draadje vermeld, ben ik een stuk aan mijn bestaande baan aan het aanbouwen, met een Belgisch station.(zonder echt voorbeeld) Voor dat ik weer op mijn kop krijg: Ik weet ook dat Belgie niet aan het Zwarte woud grenst, maar vemits het een stuk baan is dat, althans, optisch van de rest gescheiden is, valt dat niet direkt op.
Ik moet toch ergens met mijn Belgische modellen blijven, die ik regelmatig van mijn echtgenote en (getrouwde)kinderen krijg.
Op bijgaande foto's een paar van mijn B modellen. De rest staat veilig en stofvrij in een kast.
De sporen zijn Roco-line zonder bedding op een ondergrond van 16 mm multiplex plaat met 4 mm kurkbedding. Wordt vervolgt....:D:D:D


IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/Belgische%20baan/PC170119.jpg/IMG

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/Belgische%20baan/PC170116.jpg/IMG

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/Belgische%20baan/PC170120.jpg/IMG

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/Belgische%20baan/PC170121.jpg/IMG

Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#1
Erg h?, als je familie je steeds maar Belgische modellen cadeau doet [:D] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

cyberbeast

#2
Ziet er alvast leuk uit.

Even off-topic: jammer dat iedereen zich al verontschuldigt omdat dit of dat niet klopt. Dit is een hobby, iets waarmee men zijn eigen ontspant en even alle problemen doet vergeten. Als er nu een Belgisch station aan het Zwarte Woud grenst, so what.

Bij mij rijden mijn 27 en 13 net zo goed tussen de DRG-stoomloks van mijn broer [:D]
Op een vaste baan ga ik daar wel meer rekening mee houden maar het moet vooral leuk blijven. En ik vind leuk om met alles te rijden. [:)]
 

conducteur

#3
Daar heb jij een punt, cyberbeast! Bij mij zijn er ook dingen die niet kloppen,  een loc van NOHAB(deense loc?) en een loc Van de DB[?]
Mooi zo Peter, nu nog de afwerking.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steven 1/43 modelling

#4
Mooi gerief heb je daar, hopelijk komt het er bij mij ook eens van !!![:)]

Peter

#5
Gerolf schreef:

citaat:
Erg h?, als je familie je steeds maar Belgische modellen cadeau doet


Helemaal niet erg[:D][:D][:D]
Zo is er iemand in B (O.Vl.) en D (Lim) ook heel blij [:D][:D][:D]telkens we er komen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Robbraak

#6
hallo,

in nederland rijden ook belgisch duitse en zwiterse treinen dus er kan een heleboel

groetjes rob
 

treintj

#7
mooie baan van je en zeer mooie modellen

Peter

#8
Even een nieuwe foto met mijn laatste aanwinst, de 12.001 van Olaerts.
Inmiddels zijn de sporen met betonnen dwarsliggers vervangen door sporen met (imitatie) houten dwarsliggers. Ik vind die mooier.
Een eerste proef van ballasteren is ook te zien. Als het zo blijft moet dat ballast nog wel verweerd worden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

#9
knap [:D][:p]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

chef garde

#10
En wat is er gebeurd, of wat staat er te gebeuren met de sporen met betonnen dwarsliggers????  Bij eventuele verkoop mag je mij gerust contacteren!!

Peter

#11
Sporen zijn niet te koop. Zij worden momenteel gebruikt om de (niet zichtbare) verbinding tussen het bestaande Duitse en het nieuwe Belgische gedeelte aan te leggen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#12

En eerste trein uit het schaduwstation



We kunnen dus terug rijden-Eindelijk[:D][:D][:D]
Het perron heeft zijn beschermende verflaag gekregen, zodat de lijm het MDF niet vervormd.
Met vriendelijke groeten
Peter

chef garde

#13
Tis enorm mooi Peter!!  Succes ermee!!

Peter

#14
He, he, de handelaar in bouwmaterialen heeft zijn "dals" geleverd.
Echt de typisch verspringd gelegde dals. Prachtig gewoon wat een gekend en befaamd forumlid er van gemaakt heeft[:D][:D][:D]. Ben nu bezig de rasters voor de keldergaten en de diverse deksels van de rioolputten in te werken, eveneens door een gekend en befaamd forumlid (een ander) voor mij ge-etst.
Wat zouden we toch allemaal ontbreken zonder de hulp van vrienden.
Waarvoor aan beiden mijn oprechte dank. Ook al degene die me per PM (Walen en Vlamingen) tips en raadgevingen stuurden.
Wat kan onze hobby toch mooi zijn, nietwaar?[:I][:I][:I][:I][:I][:I]

Foto's volgen zo gauw ze op de perrons gelijmd zijn.
A propos: de gedeelten van de perrons die niet met dal, doch met rode gravel belegd zijn, werden eerst zoals op de voorgaande foto's rood geschilderd, dan een laag "Iron ore" van Woodland, waarna ik een gedeelte daarvan gemalen heb in een oude elektrische koffiemolen om een heel fijne toplaag weer te geven. De originele Iron ore is iets te grof voor een goed effekt.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter