Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 77

Gestart door doomslu, 15 december 2008, 16:22:48 PM

Peter

Weeral, voor de zoveelste keer, een sterk nummer met voor mij, zeer goede informatie en artikels, en enkel minder interssante (voor mij althans)Dat er onder een foto een Franse tekst staat, het zij zo, niets om je druk in te maken. We zijn en blijven mensen.[:D][:D][:D]

Wel een opmerking(etje) over het artikel over die prachtige reeks 12.
Bij het vakje "plus/min" maakt men melding over enkele minpuntjes.
Met uitondering over het breedteverschil van 1,7 mm (waar stoort iemand zich toch aan, want bij de 64 van M?/Tr wordt nergens vermeld dat die 1mm te hoog is (al hun modellen trouwens)) word over die andere puntjes nergens iets gezegd in de tekst.
Ondanks bovenstaande vind ik het een magnifiek model en misschien.....(mijn echtgenote en kinderen vinden hem mooi, dus...[:D][:D][:D]
Nu nog een 36 en een 53 in die kwaliteit......[:I][:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Peter

Met uitondering over het breedteverschil van 1,7 mm (waar stoort iemand zich toch aan, ....
Dat is toch 15 centimeter in het echt. En dat is een heel stuk.
Vandaag de dag is er geen enkel excuus meer voor zulke maatafwijkingen.

conducteur

Je gaat toch niet met je meetlat je loc opmeten als hij zijn rondjes rijdt...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

Klaas schreef:

citaat:
Vandaag de dag is er geen enkel excuus meer voor zulke maatafwijkingen.


Wel als het model ook over wielen met hogere flenzen voor M?rklin en door kleine bochten moet kunnen rijden.
Het perfekte model?? (als je het vind) van de type 12 van Olaerts is het messing model aan ongev. 1900 euro.
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

zoveel voor een <<perfekte>> 12
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

erik de noorman

Goed nummer. Een bedenking in het voorwoord wordt geschreven dat men een rubriek grootspoor in de volgende nummers wil verwerken.[}:)]
Dit vind ik persoonlijk niet zo'n goede zet. De sterkte van MSM vind ik juist dat het een zuiver modelspoormagazine is. [:p]

Erik

railman56

bij de voorstelling van een nieuw model (loc, rijtuig, wagon...) vind ik het wel gepast. zo kunnen er ook realistische samenstellingen getoond worden aan de hand van voorbeelden (foto's)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Powered By Diesel

Aangaande de kritiek op de maatvoering, vraag ik me toch af of deze modelspoorders hun baan dan ook exact op schaal is, zonder ??n enkele afwijking [}:)]. Die mensen moeten dan ze?en van ruimte hebben of enkel kleine diorama-tjes bouwen.
running on heavy fuel

guy holbrecht

Jullie hebben geluk, want blijkbaar zijn onze vrienden van de post mij vergeten deze keer (en dat is niet de eerste keer). Ik wacht dus nog geduldig af tot maandag.

Groeten,
Guy

doomslu

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Goed nummer. Een bedenking in het voorwoord wordt geschreven dat men een rubriek grootspoor in de volgende nummers wil verwerken.[}:)]
Dit vind ik persoonlijk niet zo'n goede zet. De sterkte van MSM vind ik juist dat het een zuiver modelspoormagazine is. [:p]

Erik

Erik, deze rubriek zit er nu al in, en beslaat 1 pagina.
We gaan er van uit dat niet elke lezer van MSM ook Spoorwegjournaal koopt (onze collega's van SJ zouden dat natuurlijk wel graag hebben [;)] ) en dus denken we dat de aktualiteit jullie wel interesseert.

[humor on] ... behalve dan die ouwe rakkers die in het stoomtijdperk zijn blijven steken... [:D][:D][:D] [humor off]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

citaat:
Geplaatst door guy holbrecht

Jullie hebben geluk, want blijkbaar zijn onze vrienden van de post mij vergeten deze keer (en dat is niet de eerste keer). Ik wacht dus nog geduldig af tot maandag.

Groeten,
Guy

Ik heb ze ook nog niet ontvangen [:(], maar wel al gelezen [:D].
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Goed nummer. Een bedenking in het voorwoord wordt geschreven dat men een rubriek grootspoor in de volgende nummers wil verwerken.[}:)]
Dit vind ik persoonlijk niet zo'n goede zet. De sterkte van MSM vind ik juist dat het een zuiver modelspoormagazine is. [:p]

Erik



>>> Dat vind ik ook,de eerste reportage van M.Delie is trouwens maar wat magertjes uitgevallen.Als men dan toch met grootbedrijfreportages wil uitpakken zou ik dat meer in kombinatie met de modelbouw doen.Bijvoorbeeld bij het uikomen van een hedendaagse lok (TRAXX ,VOSSLOG)

Gerrit

Ludwig

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Goed nummer. Een bedenking in het voorwoord wordt geschreven dat men een rubriek grootspoor in de volgende nummers wil verwerken.[}:)]
Dit vind ik persoonlijk niet zo'n goede zet. De sterkte van MSM vind ik juist dat het een zuiver modelspoormagazine is. [:p]

Erik



Ik juich deze nieuwe ontwikkeling juist toe.
Ik ben altijd voorstander geweest voor het verder open trekken van ons maandblad.
1 of 2 pagina's met nieuws over het grootspoor zou voldoende moeten zijn.
Of zoal Railman aangeeft, bij de voorstelling van een nieuw model zou wat documentatie welkom zijn.
Al heb ik mijn exemplaar nog niet gaan halen bij de krantenboer, ben toch benieuwd.
Groeten
Ludwig

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

doomslu

Mannen, met jullie mening zal zeker rekening gehouden worden, al kan je natuurlijk nooit voor iedereen goed doen.
Maar, het hoofddoel van deze rubriek op ons forum is net dat jullie ons feedback geven over de inhoud. Laat maar komen hoor. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ludwig

Luc, zou er niet beter een nieuw draadje geopend worden waar mensen hun voorstellen,wensen of opmerkingen omtrent Modelspoormagazine kunnen neer zetten?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2