Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 77

Gestart door doomslu, 15 december 2008, 16:22:48 PM

DWL

Wel,ik heb hem deze morgen ook ontvangen, Nr 77.
Ziet er keurig uit op het eerste zicht, even vluchtig overlopen en dan kom ik op blz 74, "rangeerheuvel - deel 2", lijkt me wel interessant ( al van het vorige nummer trouwens !)... Maaaaaaaaar ! wat krijgen we nu ??????, op blz 79 onder rubriek 33 staat een "VOLLEDIGE FRANSE TEKST" ... is dit een grap van "Gerolf" als tekstschrijver? ... neen dat denk ik niet of kan Gerolf zijn Frans zo goed, dat hij ze niet meer kan uiteenhouden en alles door elkaar begint te kletsen... we kunnen er eens mee lachen ... maar wij zitten ermee, ik heb wel betaald voor een "Nederlandse versie" ...
Krijg ik nu een nieuw Nr ? ( en ook alle anderen ... )

Lucien
Lucien

boke

citaat:
Geplaatst door chef garde

Bingo!!  ... wekkertje stond vanmorgen om 3u al tuut tuut tuut tuut te doen...


Er zijn precies streken in ons land waar de morgend vroeg begint... [:I][;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door DWL
...en dan kom ik op blz 74, "rangeerheuvel - deel 2.... Maaaaaaaaar ! wat krijgen we nu ??????, op blz 79 onder rubriek 33 staat een "VOLLEDIGE FRANSE TEKST" ... is dit een grap van "Gerolf" als tekstschrijver? ... neen dat denk ik niet of kan Gerolf zijn Frans zo goed...
Geen grap, mijn Frans is trouwens bijlange niet goed.
Ongetwjfeld een zetfout tijdens de laatste dagen. De pdf die ik te zien kreeg was foutloos...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

boke

Gelukkig zijn we Belgische modelbouwers [;)] en doen we daar niet echt moeilijk over! Moest het ons overkomen op 't werk om een nederlandstalig aanslagbiljet op een franstalig overschrijvingsformulier te printen: "'t kot zou te klein zijn" en wees maar gerust dat we de kranten haalden! [:(]
Ondertussen printen mijn collega's in de late shift verder en heb ik de brievenbus thuis kunnen leegmaken: MSM was erbij! Weeral klasse, op dat schoonheidsfoutje na natuurlijk... [:I] Nu doen zoals bij ons op 't werk: een procedure maken zodat zulke fouten in de toekomst vermeden kunnen worden! [;)][:I][:D]

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door boke

Nu doen zoals bij ons op 't werk: een procedure maken zodat zulke fouten in de toekomst vermeden kunnen worden! [;)][:I][:D]

Procedures voorkomen geen fouten. Daarvoor heb je mensen nodig die opletten.[8D]

Is dat Franse stukje tekst wel de goede tekst? Ik bedoel, als ik het vertaal naar Nederlands, staat er dan wat er moet staan?

conducteur

Kijk en vergelijk!
Er is ??n tekst in het Frans, namelijk tekstje 33.
Als je dat vertaalt in het Nederlands en vergelijkt met de overige(staat dit al ergens...) en het ongeveer bij de foto past, dan zal het waarschijnlijk het juiste zijn zeker?

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door DWL

Wel,ik heb hem deze morgen ook ontvangen, Nr 77.
Ziet er keurig uit op het eerste zicht, even vluchtig overlopen en dan kom ik op blz 74, "rangeerheuvel - deel 2", lijkt me wel interessant ( al van het vorige nummer trouwens !)... Maaaaaaaaar ! wat krijgen we nu ??????, op blz 79 onder rubriek 33 staat een "VOLLEDIGE FRANSE TEKST" ... is dit een grap van "Gerolf" als tekstschrijver? ... neen dat denk ik niet of kan Gerolf zijn Frans zo goed, dat hij ze niet meer kan uiteenhouden en alles door elkaar begint te kletsen... we kunnen er eens mee lachen ... maar wij zitten ermee, ik heb wel betaald voor een "Nederlandse versie" ...
Krijg ik nu een nieuw Nr ? ( en ook alle anderen ... )

Lucien




>>>> Bij ons op de fabriek (Umicore) zijn er verschillende elektrische schema's die (nog) franstalige onderschriften en teksten hebben. Bij de elektrische kontakten staat er bv "folio 34/7", dat is dus een verwijzing naar de bladzijde 34,lijn 7 waar de spoel van die relais staat.(folio =bladzijde) je moet het maar weten[:0]
en zo zijn er nog veel voorbeelden "translation"= overbrenging en dus geen vertaling.
Ik moet wel niet gaan klagen /zagen hierover want dat pakt geen verf."Je plan leren trekken" zegt men dan.....
bien ? vous[;)]

Gerrit

railman56

MSM vandaag ook ontvangen[:D]
weeral voor enkele dagen leesplezier[:D]
toffe items enz.[:p]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

dikken

Dat zal een boekje worden die later veel geld zal opbrengen[:D][:D][:D][:D]

(speciale editie zoals de M? 64-reeks)
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Gerolf

Dit zou de juiste tekst moeten zijn:

Nu we op deze manier de beide servosystemen aan het frame hebben bevestigd kunnen we alles in zijn geheel onder de baan monteren. Bepaal zorgvuldig de plaats waar het motordeel moet komen. Met enkele lijmklemmen kunnen we het systeem voorlopig bevestigen. Om te beginnen hoeft alleen het motordeel en het steuntje aan het andere uiteinde vastgeklemd te worden, het steuntje met de potentiometer zetten we als laatste vast.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Het doet pijn om zo'n machtig model te zien als het type 12, in schaal H0! Zou ie krimpen in de was?

Ik geniet van nummer 77! Maar toch een bedenking. H0 is alom aanwezig. Het is zoeken naar die paar fragmentjes gewijd aan N, en kan me voorstellen dat Zetters, TTer en liefhebbers van grotere schalen ook een beetje op hun honger blijven zitten.

Ik weet het, het ontbreekt een aanbrengers van artikels in betreffende schalen. En de niet-H0 schalen zijn niet bepaald Belg-vriendelijk.

Waar ik naartoe wil met mijn epistel: Zou het niet interessant zijn om ook voor N (en eventueel andere schalen) een "model van het jaar" te hebben. Slechts 1 rubriek, want de Belgische kandidaten zijn schaars. Maar het zou een klein accent zijn in de richting van een meer schaal-open visie van dit mooie modeltreinenblad, en mogelijk een extra argument voor fabrikanten om toch eens deze richting uit te kijken. (ach, ik weet het, het finanicieel plaatje is veruit doorslaggevend in de overweging [:(])

groeten,
Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janjozef

waarom zou een type 12 in HO pijn doen, ik vind hem net goed uitkomen, prachtig gestroomlijnd, hij straalt snelheid, wat hij ook had

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

Zij is gewoon geweldig, maar.... te groot voor N! Ik moet haar aan mij zien voorbijgaan, en dat doet pijn! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marctje

Ik begrijp sommige onder ons wel, als men spreek dat HO het meest besproken wordt in MSM, maar het blijft in Belgi? wel de meest courante schaal waarmee gewerkt wordt. Toen ik zelf nog met N werkte had ik het gedacht om zelf een atikel te maken over Belgisch N materiaal met foto's van modellen. Door omstandigheden is dit niet doorgegaan en eigenlijk heb ik hier wel wat spijt over. Ik denk als men ook andere schalen bespreekbaar willen maken in MSM, we kunnen beginnen met eventueel zelf eens een artikel over de schaal waarin men werkt te schrijven en binnen te sturen. Ik vermoed dat de MSM redactie dit wel ziet zitten en zo een meer waarde kan geven aan het, reeds, voortreffelijke magazine.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Michiel

citaat:
Geplaatst door marctje...Toen ik zelf nog met N werkte had ik het gedacht om zelf een atikel te maken over Belgisch N materiaal met foto's van modellen...


Een volledig lijst van Belgische modellen in N (nog zonder foto's) heb ik al samengesteld en op mijn website gezet, vrij voor iedereen om te consulteren. Maar om artikels te gaan aanbieden, daarvoor heb ik niet echt de aanleg. Maar ik zal wel elk initiatief in verband met Belgisch N aanmoedigen en steunen. En dus mijn vraag: zou een "model van het jaar" in schaal N niet tot de mogelijkheden behoren?

groetjeNs,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)