Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

eindseintje stootblok

Gestart door Rikkie, 14 december 2008, 20:13:03 PM

Rikkie

Ik had graag de mening eens geweten over m'n selfmade eindseintje voor mijn stootblokken?
Werkwijze :
1. via paint op de PC een tekeningetje gemaakt van een duits eindsein en superklein afgedrukt.
2. een gele led (kleinste te verkrijgen) gekocht
3. het bolletje van de led afgeveild
4. het gedrukte eindseintje uitgeknipt
5. op het ledje gekleeft
6. de rest van het ledje met een stift zwart gemaakt.

Het eindseintje zelf is 2mm/2mm

imghttp://img.photobucket.com/albums/pp155/rikkieme/PICT0037.jpg/img
imghttp://img.photobucket.com/albums/pp155/rikkieme/PICT0039.jpg/img
Rikkie

ruben13

ziet er goed uit,
komt het licht goed door dat papier?

Rikkie

Het licht dat door het papier schijnt is zeker voldoende. Een superfel licht op zo'n eindsein is zeker niet nodig[;)]
Rikkie

Michiel

Dat ziet er zeer fraai uit. Dit is een schitterende tip voor de aanmaak van allerhande kleine lichtseinen!  Ik denk dan bijvoorbaald aan herhalingsseinen, dienstoverwegseinen, en, waarom niet snelheidsbeperkende cijferseinen of kepers... Het is zeker het overwegen waard!

Knap werk!
groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Begrijp ik het goed dat je dit met zo'n stiftje hebt gedaan [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rikkie

Neen Gerolf. De voorkant (het zichtbare) is gemaakt uit gewoon papier, uitgeknipt en op het ledje gekleefd. De rest van het ledje (zijkanten en achterkant)is met de stift gedaan (kan ook met verf natuurlijk).
Rikkie[;)]

Rikkie

Nog een foto terwijl het verlicht is

Rikkie

Gerolf

[:D] [:D] sfeervolle foto, man ! [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marcgoovaerts

Zie je wel, N is prachtig in de juiste handen !

Rikkie

[:I]'t Was eigenlijk om eens te tonen hoe het licht door het papier schijnt.[:I] Ik zal misschien eens uitkijken om te kunnen afprinten op transparant papier[?](zal wel bestaan zeker? iemand een idee/tip?)
Rikkie

Michiel

Als ik me niet vergis bestaat er printbare folie die gebruikt wordt voor overhead-projectors. (je weet wel, de voorloper van de lcd-projector bij conferencies en demonstraties). Misschien is dat een oplossing?

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bjornbockstal

citaat:
Geplaatst door Rikkie

[:I]'t Was eigenlijk om eens te tonen hoe het licht door het papier schijnt.[:I] Ik zal misschien eens uitkijken om te kunnen afprinten op transparant papier[?](zal wel bestaan zeker? iemand een idee/tip?)
Rikkie

Je kan eens proberen met op kalkpapier te printen.
Wel lang genoeg wachten om de inkt te laten drogen, anders wrijf je die open als je het sein gaat bewerken.

nmbs

aircobak hangt tussen linker draaistel en middenbak

doomslu

Hey, nmbs, wil je dit plaatje eens in het correcte draadje stoppen a.u.b. We zitten hier bij een stootblokje in schaal N !!! [;)]
Zelfs als administrator kan ik ??n enkele reaktie niet verplaatsen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *