mini-rangeerbaantje

Gestart door conducteur, 14 december 2008, 10:55:00 AM

Roderik

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

al eens bij peco gekeken?



Peco heeft deze zeker. Productnummer SL-E397
Always be modelling!


conducteur

neen[:(], dat is een driewegwissel, ik zoek een Y-vormig wissel.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Roderik

citaat:
Geplaatst door Saraan

Peco heeft een code 80 Y-wissel: kijk eens hier [;)]



En kijk eens naar het productnummer...
Always be modelling!

Michiel

Roderik, ik had je berichtje wel gezien [;)], Maar ik kreeg de indruk dat onze conducteur er over heen had gekeken. En, je was me ronduit voor! [;)]

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur


Ik heb mijn ontwerp met Y-wissel in de vuilbak gesmeten. Toch bedankt voor het zoeken. Overigens Heb ik 75cm ter beschikking[^]. Heb ik dan zo slecht gemeten?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

Wat vinden jullie van mijn eerste plan? Ik vind het niet zo goed, vooral omdat die vier wissels zo dicht op elkaar liggen, en ze allemaal een aandrijving nodig hebben. Geraamde kostprijs voor de wissels: ?124[xx(]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

Zelfbouw wissel = 5 euro, zelfbouw motor-aandrijving = hooguit 10 euro. X4 = 60...
Kleine voorwaarde: gereedschap nodig, maar dat komt elders ook van pas [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Staat dat beschreven in MSM nr. 65? Of heb ik misgekeken in Dgrr57 zijn database?
Is dit moeilijk misschien:
citaat:
geplaatst door conducteur
Wat vinden jullie van mijn eerste plan?

???[?]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Rian, dat staat inderdaad beschreven in nummer 65. Ik heb het nagekeken.

Wat dat plan betreft : er zitten rangeermogelijkheden in. Niet slecht zou ik zeggen. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Ik denk dat ik iets zie, dat ik moeilijk kan verhelpen.
Als ik wagonnetjes rangeer van het spoor links vooraan naar het spoor rechts in het midden, dan zit mijn locje vast en kan het niet zonder handmatig ingrijpen terug weg.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

Ik heb het plan op mijn website gezet, indien je denkt een oplossing te hebben.
Het plan kan je daar terugvinden helemaal onderaan de pagina.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

Rian, zo'n rangeerbaantje is bedoeld als spel, als een puzzel.
Het is een bewuste keuze van de ontwerpers om er "problemen" in te verwerken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Nu ik weet dat ik voor 5 euro een wissel zelf kan bouwen, heb ik bij de goederenloods nog een extra spoor aangelegd, zodat ik nu een dubbelspoor heb bij het laadperron. Ik denk erover om met twee locjes te rijden, en daar een locloods te bouwen. Het laadperron verhuist dan naar het lange spoor links achteraan. Ik zal zo vlug mogelijk het plan op internet zetten, maar nu niet direct, omdat mijn site op de andere computer staat.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum