Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Goed nieuws van L.S.M.

Gestart door FREMO e.V. - afd Belgiƫ, 24 april 2005, 20:26:53 PM

Steven86

citaat:
Geplaatst door janjozef

Wel davy dan schieten nog juist roco mehano en mogenlijk pico over al de rest zit in china. Ik hoop dat ge geen marklin man zijt want dan kun je je hobby goedendag zeggen.



Het valt wel mee. M?rklin produceert in Duitsland (locs en onderdelen), Hongarije (C rails), en China (sommige plastic wagonnetjes uit de Hobby reeks). Dus dat van die Hobby vaarwel zitten, daar zit iets in.

janjozef

Waarom was er dan voor enkele maanden zoveel herrie over ontslagen in Duitsland bij marklin ? juist de productie gaat naar china
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

55erke


Ik dacht dat die ontslagen waren om te besparen omdat ze tog wel   wat marktaandeel verloren waren. En deels verhuis naar hongarije.
Heeft nog in de gazet gestaan[;)]
johan

n/a

http://produktadmin.maerklin.de/presse-upload/0001-2004-11-23_Restrukturierung-Maerklin.pdf

Lees dit en je weet alles. Ze verplaatsen werk uit het dure Zuid Duitsland naar het goedkopere Sonneberg Oost Duitsland en naar Hongarije.

En aandeel hebben ze niet verloren. Het aandeel op de Duitse markt is zelfs lichtjes gegroeid.

Maar het gaat hier eigenlijk over LSM en dat dit gemaakt wordt in China.

tonycabus

Davy, gooi jij je computer ook maar gauw weg dan![:D]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

Ik beken dat het inderdaad niet china maar oost-europa was. maar uiteindelijk zal dat voor de ontslagen duitsers worst wezen zij zijn hun werk kwijt. En als ze, en dan bedoel ik alle merken, zulk een dure basismodellen, met alles op en aan, houden dan zullen ze nog minder verkopen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Davy, gooi jij je computer ook maar gauw weg dan![:D]



Nee dat is een Delletje die is in elkaar gezet in Ierland. JanJozef de locs worden nog altijd gemaakt in Goppingen. De rest gaat juist naar Oost Duitsland en Hongarije.
Trouwens bij Marklin vallen niet alleen ontslagen ook bij andere merken. maar dat haalt helemaal niet de pers of ze maken het niet bekend.

n/a

Davy,

Ik denk, weet het wel zeker, dat de onderdelen die ze in Ierland in elkaar gezet hebben, afkomstig zijn uit het Oosten.
Maar voor politieke uitspraken en meningen zit je hier op een verkeerd forum, misschien dat de LPF een discussie forum heeft, kijk daar eens, en laten we het hier over modelbouw en modelspoor hebben. Want G.B.J. Hilterman is al een tijdje niet meer.

n/a

Welke politieke uitspraken? Dat LSM uit China komt. Dat is een gewoon een feit. Feit is dat spul dat uit China komt winstmarges heeft voor de opdrachtgever / importeur die veel groter zijn dan in Europa gemaakte produkten, terwijl tegelijkertijd mensen in dezelfde industrie in Europa hun baan kwijtraken.

Maar dat wil niet zeggen dat spullen uit China bij voorbaat altijd slecht zijn. Eigenlijk zit ik dit draadje alleen maar populairder te maken en maak ik indirect reclame voor LSM.[;)]

tonycabus

En je zit compleet off-topic.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Oke dan gaan we nu naar het topic terug. De loc is gewoon een (verbeterde) veranderde uitvoering van een vroegere Jouef / Rivarossi loc. Jouef, Lima, Rivarossi en Arnold zijn als merken (Lima groep) failliet gegaan en daarna na veel onderhandelingen uiteindelijk overgenomen door de Hornby groep. Heel veel merken vallen hieronder. Ook LSM of deze laten het maken door de Hornby groep onder hun eigen naam.

Een standaard model is natuurlijk gemakkelijk in vele kleurvarianten uit te brengen. Ook qua details is dat niet zo moeilijk. Mits de kap van de loc maar niet veranderd hoeft te worden.

Dus gaan we de komende tijd nog veel Belgische modellen zien die uit de erfenis van Lima komen. Voor uitsluitend Belgische rijders is dit uiteraard goed nieuws. Want de machines en mallen zijn inmiddels wel verhuisd naar China.



tonycabus

Zover ik (en de hele wereld, behalve jij, Davy!) weet is Lima & C? overgenomen door HORNBY! Niks te maken met BACHMANN, die w?l LILIPUT overnam.
De fabriek in China werkt volgens de laatste industriestandaarden.
Die heeft met Hornby, Bachmann, ... niks te maken, het is een  onafhankelijke fabrikant.
En, Davy, hou nou eindelijk eens op met dat eeuwige gedweep met de spullen uit G?ppingen (zolang het daar nog duurt[V]). Je doet alsof andere fabrikaten niks waard zijn. Ik heb niks tegen die fabrikant, hij maakt, net als de anderen, mooie modellen. Ik heb er ook (omgebouwd).
Maar je fanatieke houding begint geloof iedereen de keel uit te hangen.[xx(]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

Dank u tony, gij kunt dat toch zoveel vriendelijker zeggen dan ik dat kan.

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tonycabus

Dit was niet bedoeld als persoonlijke aanval, wel als terechtwijzing.
Ik heb het een tijd geleden al per mail gedaan en als dat niet helpt, dan moet het zoals deze keer.
En ik wist dat ik niet alleen was...

Mensen die ergens goed in zijn worden in alle fora op prijs gesteld, zageventen daarentegen...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

JoVer

citaat:
Geplaatst door tonycabus
En, Davy, hou nou eindelijk eens op met dat eeuwige gedweep met de spullen uit G?ppingen (zolang het daar nog duurt[V]). Je doet alsof andere fabrikaten niks waard zijn.  ...
Maar je fanatieke houding begint geloof iedereen de keel uit te hangen.[xx(]


Tony toch, schiet jij nu uit je krammen...? Verdorie, de wonderen zijn de wereld niet uit[:D]

Ik ben ook een G?ppingen klant [:)] maar dwepen... neen dat is er niet bij. Ik heb eveneens een hekel aan dwepers en fanatiekelingen of ze nu pro M* of contra M* zijn, pro R* contra R* ...: allemaal zeveraars [B)]. Ik koop wat ik goed, mooi, prima, wenselijk,... vind. En als 3R rijder heb ik (voornamelijk) M* spul maar ook prima Roco, Fleischmann, Olaerts, Mehano, ... treinen. Als ze bollen en ze zien er goed uit dan is dat voor mij OK zeker als dan de prijs nog meevalt.

Dus Tony: even kalmeren, 3 keer diep in en uit ademen en laat alle zielepoten (niet aleen Davy!) voor wat ze zijn: enggeestige sukkeltjes.