Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Goed nieuws van L.S.M.

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 24 april 2005, 20:26:53 PM

FREMO e.V. - afd België

Beste vrienden,

Wij hebben volgende bericht van deze prachtige modelfabriekant mogen ontvangen en wensend deze niemand te onthouden;
Qoute

Echelle HO:
- La machine ?lectrique Belge s?rie 13 (locomotive ALSTOM, proche des BB 36000) est en cours de tests m?caniques actuellement. Les versions Belges et Luxembourgeoises sont programm?es ?tre disponibles sous quelques semaines (avant les vacances d'?t? m'a t on assur?),
bVoor HO schaal:
- De Belgische e-loc van de reeks 13 ( een ALSTOM produkt, afgeleid van de franse reeks HLE (4)36000 ) wordt voor het ogenblik mechanisch volop getest.
De Belgische en ook Luxemburgse versie zouden kunnen beschikbaar zijn in de kleinhandel v??r de grote vakantie. Uitkijken dus. Les Y7100 sont en gravures et pr?vus pour cet automne,
- Corail VTU : rien de neuf par rapport aux derni?res nouvelles. La sortie est toujours pr?vue pour cet automne, en livr?e C1 au d?part, avec une autre qui sera probablement la version corail avec sigle encadr?. Les sets sans voiture bar seront propos?s dans un premier temps.
Echelle N:
- Standard et STEF sont en cours de gravure. Un Marcel Millet avec le ch?ssis du STEF, soit donc sans le renfort triangulaire, suivra.
- Sous quelques semaines, un nouveau set de 4 voitures USI ? sigle casquette sortira sous la r?f?rence 70005. Les voitures comportent un nouveau ch?ssis permettant de fonctionner dans des courbes serr?es (d?battement de l'attelage court revu) .
Unqoute

Dat zal zeker de mensen interesseren ivm met HLE 13 of HLE 30.
Mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Break302

Hallo.
De prijs zou in ieder geval boven de 200? komen voor de gewone DC vesie !
En ik die dacht dat ze in China alles goed koper maakte[B)]!!!!!!!!!!

Groetjes Break 302

Jurgen

De gewone DC???? Wat moeten de andere prijzen dan worden?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

200? is nog niet zo overdreven er zijn er wel meer van die prijsklasse
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

Dag,

Toen ik ze bestelde draaide de prijs rond de 185 euro.  Er zou ongeveer 10% afgaan toen ze niet meer via Heris, maar rechtstreeks werden besteld in China.
Ik verwacht dus een prijs van ongeveer 170 euro in DC analoog

Roland

BD1701

Als dit geen prachtig nieuws is!!! Ik zat vollop te wachten op nieuws omtrent deze reeks 13 van LS-Models. We hebben er heel wat langer moeten op wachten dan verwacht, maar met dit bericht te vernemen zal iedereen wel opgelucht zijn. (ik althans zeker en vast). Ik wacht nu eigenlijk vol spanning af op de eerste foto's ervan, en uiteraard op de definitieve komst ervan, en hopelijk uiteraard zoals men zegt, net voor de zomervakantie nog.
Zijn er al foto's beschikbaar van de prachtige locomotief in model?

tonycabus

Hopelijk komt LSM nu ook met een sturrstand-I11...
En een nieuwe oplage van de andere I11'en.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

rgp

Dag,

Tony, na de 13 komt de stuurstand

Roland

BD1701

Is er ondertussen al meer nieuws over deze loc? Nog geen foto's ofzo ervan?

tonycabus

Ik las net op het franstalige forum dat
http://www.espacetrain.com
uit Frankrijk nieuws had over de 13 (onze trezen) maar ik vond daar geen foto's.

Hoe vinden julle deze? Dat is die van Laurent Fraikin, die hier af en toe ook al eens komt:

Een Jouef-ombouw!!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

doomslu

Amaai, ziet er goed uit.
Heeft Laurent nog meer foto's ?
Zo'n ombouw vind ik persoonlijk een leuk onderwerp om wat dieper op in te gaan...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

n/a

Ik koop geen spul uit China. Je betaald dan nog veel geld. De arbeider daar krijgt minder dan 100 euro (van goede arbeidsomstandigheden hebben ze daar nooit van gehoord) en alleen de importeur / opdrachtgever wordt er beter van. Want zij hebben winstmarges van vele tientallen procenten. Veel meer marges dan Europese fabrikanten hebben.

Bovendien raken wij op deze manier onze modeltrein industrie kwijt. Amerika is hem al bijna kwijt.
En ik gun de 10.000 mensen die in Europa in deze sector hun brood nog verdienen hun baan.

janjozef

Wel davy dan schieten nog juist roco mehano en mogenlijk pico over al de rest zit in china. Ik hoop dat ge geen marklin man zijt want dan kun je je hobby goedendag zeggen.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

citaat:
Geplaatst door janjozef

Wel davy dan schieten nog juist roco mehano en mogenlijk pico over al de rest zit in china. Ik hoop dat ge geen marklin man zijt want dan kun je je hobby goedendag zeggen.

Roco kan je dan ook vergeten, want zij laten ook al in China produceren (reeds enkele jaren!)

n/a

Nee hoor. Roco wordt gemaakt in Europa. Ik citeer:
"An drei europ?ischen Standorten werden die vorbildgetreuen Modelle von hochqualifizierten Mitarbeitern hergestellt". Roco is na Marklin de grootste treinenfabrikant van Europa. En ja Roco zal best een aantal onderdelen uit het buitenland halen. Zelfs Marklin maakt nog maar 90% van haar produkten / onderdelen zelf.

Ook Fleischmann wordt in Europa gemaakt. Ook Faller, Vollmer allemaal Europese produkten. Kortom er is hier in Europa nog keuze genoeg. Kleinserie fabrikanten zijn er ook nog genoeg al hebben ze het momenteel erg zwaar en zullen er wel een flink aantal gaan verdwijnen.
Hag is een van de grootste van alle kleinserie fabrikanten.

Ik koop alleen Europese produkten en geen spullen uit China. Want qua geld scheelt het niet zoveel. Bovendien is de kwaliteit van Europese produkten vaak beter.