Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Hoeveel Kilometers leggen jullie locjes af ?

Gestart door B-Modelbouw, 08 december 2008, 17:29:00 PM

modelbaanHO

Binnenkort zal de aansluiting van de zijlijn 'rond' zijn, zodat de treinen ook effectief rondjes kunnen rijden. Zij zullen dan zo'n 25 meter per ronde kunnen afleggen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

T03

Momenteel niet veel, baan is voor 1/4 gebouwd.
Als de baan afgewerkt is de omloop zo'n 5km voor de hoofdbaan en 4km voor de nevenbaan.

SpGr[;)]
Marc
"I have a train riding in my brain"

Gerolf

Ik dacht al dat je met je oorspronkelijke posting verkeerd geteld had [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Als ik met mijn treinen rij, duurt een volledige omloop (schaalsnelheid) ongeveer 1 minuut, en is de afstand ongeveer 26 meter.
Meestal staan ze echter gewoon stil omdat ik wel zit te knutselen, of aan de baan te werken (scenery, verlichting enz.)[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

quf

Op mijn baan liggen iets meer dan 214m spoor (HO).
Dus 214x 87 = ~ 18,618km.
Maar ik zit meer te knutselen dan te rijden; dus een afgelegde afstand is moeilijk te bepalen.

Groeten

Frank

krispy

Eens alles rijdend is zal een omloop ongeveer 120 meter bedragen ( van hoofdstation naar bijstation tot opnieuw in hoofdstation (andere richting verder naar bijstation tot opnieuw in hoofdstation ( startpossitie )
( 120 x 87 = 10875 m in scaal 1/1 )

Momenteel wachten ze echter nog op de start , daar er nog een klein stukje van 2 meter ontbreekt , maar hier wordt dus tot nog toe enkel gewerkt ipv gereden , hopelijk veranderd dat in 2009 ( ben ik druk mee bezig , mijn wissels zijn bijna allemaal aangesloten, dan de baanvakken aansluiten )
'T ja ik denk wel dat ne keer er gereden gaat worden het wel enkele honderden km per avond zullen zijn ( alle treinen samen geteld dan he ), maar zeg nu zelf , een paar rondjes voor een IC of vrachttrein per avond is zeker niet teveel denk ik en dan beginnen de km te tellen he
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

T03

Ja inderdaad Gerolf, dat zou nogal een droombaan zijn geweest[:)]
Marc
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik dacht al dat je met je oorspronkelijke posting verkeerd geteld had [;)]

"I have a train riding in my brain"

Willems

wel mijn loks, de grootste omloop 158meter, dat lukt in 1min x 60 x12 (we gaan smorgens om 11:00 uur open  tot meestal 23:00) x 6 dagen per week in het seizoen en 5 dagen in de winter.
dus 158mtr per min x 60 x 12 x 5.5 dgn x48 weken :1000=30032.64km p/jaar
Maar ik heb gelukkig LGB die kunnen er best goed tegen behalve jaarlijks de stroomafnemers en tandraderen die dan vervangen worden en veel smeren.
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn