Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Saint-Ghislain

Gestart door dgrr57, 06 december 2008, 23:02:01 PM


nmbs

aiaiaiaiai nu beginnen ze die Knexx locomotieven ook al een naam te geven.....Karin......niet moeilijk dat ze zoveel in panne staan [}:)][:D]

Mvg Stephane

doomslu

Mooie foto's Patrick. Ik heb de rest ook bekeken op jouw website.

@nmbs : is dat echt waar dat er zo veel pannes zijn met deze locomotieven ? Dat is toch moeilijk te geloven van zo'n moderne machines die op honderden exemplaren geproduceerd zijn ? Wat is dan het probleem ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

chef garde

citaat:
Geplaatst door doomslu

Mooie foto's Patrick. Ik heb de rest ook bekeken op jouw website.

@nmbs : is dat echt waar dat er zo veel pannes zijn met deze locomotieven ? Dat is toch moeilijk te geloven van zo'n moderne machines die op honderden exemplaren geproduceerd zijn ? Wat is dan het probleem ???

Electronica, de 13 heeft indertijd ook paar jaar met kinderziektes gezeten.

13erke

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door doomslu

Mooie foto's Patrick. Ik heb de rest ook bekeken op jouw website.

@nmbs : is dat echt waar dat er zo veel pannes zijn met deze locomotieven ? Dat is toch moeilijk te geloven van zo'n moderne machines die op honderden exemplaren geproduceerd zijn ? Wat is dan het probleem ???

Electronica, de 13 heeft indertijd ook paar jaar met kinderziektes gezeten.


Tja, de meeste vertragingen worden veroorzaakt door de software die het wel eens laat afwijken.
Al zijn een groot deel ook te wijten aan het niet tijdig klaar zijn om te vertrekken in Brussel-Zuid. Men heeft daar een half uur keertijd en dat is blijkbaar niet genoeg...

the_gold

Mooie foto's
Vond het wel wat jammer dat al het materieel buiten zo op elkaar geduwd was, Niet simpel voor een foto'tje van een loc appart.
Veel mooie dingen stonden ook binnen en niet echt in de kijker.
Maar toch was het een geslaagde dag, en veel moois gezien.

Roderik

Vor mij was het een eerste bezoek.

Heel veel stands met materiaal; maar spijtig genoeg met hetzelfde probleem als op nagenoeg alle verkoopstands: te weinig ander materiaal dan H0.

Verder heel wat foto's genomen van mijne "favoriet" waar ik momenteel aan bezig ben: een type 40. Spijtig dat hij in zo'n erbarmelijke toestand verkeert.[:(]
Always be modelling!

nmbs

citaat:
Geplaatst door doomslu

Mooie foto's Patrick. Ik heb de rest ook bekeken op jouw website.

@nmbs : is dat echt waar dat er zo veel pannes zijn met deze locomotieven ? Dat is toch moeilijk te geloven van zo'n moderne machines die op honderden exemplaren geproduceerd zijn ? Wat is dan het probleem ???



Het is idd moeilijk te geloven, maar probleem is en blijft die electronica.  De enige locomotieven die daar geen last van hebben en enkel defect zijn als er geen wielen onderstaan zijn 22 23 25 26...
Al de modernere machines kampen met problemen vanaf het ogenblik dat het t? koud, t? warm, t? nat, t? droog, teveel wind,...is.

Mvg Stephane

Michiel

Ik vraag me toch af waarom men niet kiest voor betrouwbaarheid. Als je die locs van de series 22,23,25,26, die meer dan 50 jaar oud zijn en nog steeds trouw dienst doen, vraag je je af waar moderne constructeurs mee bezig zijn? En kwa comfort voor de reizigers zijn die 22,23 ook niet te onderschatten. 's Morgen neem ik een P-trein met 8 M4 rijtuigen getrokken door een 21 of 27, en 's avonds wordt dezelfde samenstelling getrokken door een 22 of 23. De ochtendtrein schokt meer en is al een paar keer defect stilgevallen, de avondtrein is veruit de meest comfortable en blijft trouw elke dag aankomen. Toeval?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

13erke

citaat:
Geplaatst door Saraan

Ik vraag me toch af waarom men niet kiest voor betrouwbaarheid. Als je die locs van de series 22,23,25,26, die meer dan 50 jaar oud zijn en nog steeds trouw dienst doen, vraag je je af waar moderne constructeurs mee bezig zijn? En kwa comfort voor de reizigers zijn die 22,23 ook niet te onderschatten. 's Morgen neem ik een P-trein met 8 M4 rijtuigen getrokken door een 21 of 27, en 's avonds wordt dezelfde samenstelling getrokken door een 22 of 23. De ochtendtrein schokt meer en is al een paar keer defect stilgevallen, de avondtrein is veruit de meest comfortable en blijft trouw elke dag aankomen. Toeval?


Tja, de aandrijving wordt er ook niet eenvoudiger op he. Een 21/27 is een heel goed machien, maar hij kan soms wel eens koppig zijn. Het stilvallen is meestal veroorzaakt door het afschakelen van de DUR, en is eigelijk wel normaal. Bekijk dit als een zekering en je teveel stroom afneemt.

Anarchy

Een 21/27 heeft een hakker type 'Vernier'. Daarmee kan je dus heel zacht aanzetten. Daaraan zal het al niet gelegen zijn. De schokken kunnen uiteraard voortkomen van een uitschakeling (DUR). Maar dat kan bij ieder machien natuurlijk. Des te groter de stroomafname op dat moment, des te groter de schok op het moment van uitschakeling.

Neemt niet weg dat de klassieke machienes betrouwbare bakken zijn [8D]

nmbs

Vandaag zijn er in totaal 3 (drie) Benelux Traxxen in de prijzen gevallen wegens 'software-problemen'.....
Reeks 11 daarentegen begint problemen te krijgen van graffiti [:(!]
Toch eens aan die spuitbus jongens moeten zeggen dat ze op de verkeerde aan het spuiten zijn, maarja...echt snugger zijn die halve zolen ook weer niet he

Mvg Stephane

B-Cargo

de 2803 die in Schaarbeek GroepvR stond vandaag heeft ook al graffiti spuiters op bezoek gehad, het is een echte plaag.
het is natuurlijk zo dat er in de uitwijkbundels overal ten lande nog weinig personeel aanwezig is 's nachts en dat de taggers dus vrijspel hebben..[V]

Michiel

Wat zou meer kosten: keer op keer het klidderwerk van taggers schoonmaken, of toezichtsystemen plaatsen en de oorzaak aanpakken?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

nmbs

...kijk eens naar sommige breaks...deze worden niet meer schoongemaakt, maar met folie overplakt, hierbij ontbreekt de driehoek op het einde van de kast.  Als ik een foto heb...

Mvg Stephane