Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

Nieuwe bestellingen van de NMBS

Gestart door nohab, 05 december 2008, 22:04:27 PM

dgrr57

citaat:
Geplaatst door chef garde

Waarom kan de 18 niet in goederendienst genomen worden



Als ik me niet vergis komt een deel van het geld voor de 18 van de staat (soort subsidies). Dit mag allen voor binnenlandse reizigersvervoer. Dus alles behalve 18 ga naar goederendienst.
Zo heb ik het toch verstaan [;)]

Anarchy

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door chef garde

Waarom kan de 18 niet in goederendienst genomen worden



Als ik me niet vergis komt een deel van het geld voor de 18 van de staat (soort subsidies). Dit mag allen voor binnenlandse reizigersvervoer. Dus alles behalve 18 ga naar goederendienst.
Zo heb ik het toch verstaan [;)]



Klopt, dat is de reden waarom nieuwe machines aangekocht worden voor het reizigersverkeer en andere oudere machines doorgeschoven worden naar de goederen. Hetzelfde gebeurde met de 13 in der tijd, die nu ook volledig zal doorgeschoven worden met de komst van de nieuwe 18.

rgp

Dag,

Klopt, in het verleden heeft DLC zelfs een proces begonnen voor oneerlijke concurrentie wanneer de 13 naar de goederendienst werden doorgeschoven.

Roland

Bundesbahnfreak

Heb dit draadje nog eens doorlopen, en me toch dikwijls moeten ergeren hoe sommigen (waarvan we van eentje nog altijd niet weten wat hij voor beroep heeft of had) op ons als spoorwegpersoneel neerkijken.

Ik wil eraan toevoegen dat in de sommige werkplaatsen de mensen de laatste week en weekend in 3x8 gewerkt hebben (ondertekende heeft geen weekend gehad).  Ik heb hier mensen onder de stellen in de sneeuw bij ijskoude temperaturen zien werken om het materiaal in dienst te krijgen.  Zulke dingen zullen niet in het nieuws komen.

Natuurlijk is het niet prettig als je trein te laat komt of zelfs afgeschaft is.  Denken jullie echt dat daar binnen de NMBS-groep niemand wakker van ligt (van simplisme gesproken)

Voor al de kritikasters, verzuurden en andere zeikers: als jullie het beter kunnen, doe het dan zelf, maar sta niet te zeiken over zaken waar je niks van kent, modelspoor is 1 zaak maar grootbedrijf is wel iets anders hoor, ik en sommige anderen hier kunnen ervan meespreken.

Door al dit gezeik ben ik ook mijn enthousiasme verloren in dit forum

Het gaat jullie goed

Rudy


chef garde

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

Heb dit draadje nog eens doorlopen, en me toch dikwijls moeten ergeren hoe sommigen (waarvan we van eentje nog altijd niet weten wat hij voor beroep heeft of had) op ons als spoorwegpersoneel neerkijken.

Ik wil eraan toevoegen dat in de sommige werkplaatsen de mensen de laatste week en weekend in 3x8 gewerkt hebben (ondertekende heeft geen weekend gehad).  Ik heb hier mensen onder de stellen in de sneeuw bij ijskoude temperaturen zien werken om het materiaal in dienst te krijgen.  Zulke dingen zullen niet in het nieuws komen.

Natuurlijk is het niet prettig als je trein te laat komt of zelfs afgeschaft is.  Denken jullie echt dat daar binnen de NMBS-groep niemand wakker van ligt (van simplisme gesproken)

Voor al de kritikasters, verzuurden en andere zeikers: als jullie het beter kunnen, doe het dan zelf, maar sta niet te zeiken over zaken waar je niks van kent, modelspoor is 1 zaak maar grootbedrijf is wel iets anders hoor, ik en sommige anderen hier kunnen ervan meespreken.

Door al dit gezeik ben ik ook mijn enthousiasme verloren in dit forum

Het gaat jullie goed

Rudy

 

Ik treed u volledig bij Rudy, hoedje (of kepie in mijn geval) af voor die mannen die in deze ijskou de bullshit hebben mogen oplossen langsheen de sporen en ook aan de bestuurders die in ijskoude bundels stelletjes en locs in vriesdienst mochten gaan zetten!!  En zoals je zegt, dat kwam helaas niet in het journaal, maar ja, da's tenslotte ook geen sensationeel nieuws waar een mens 's anderendaags tegen zn collega's dan nog staat over te praten h?!!  Jammer, maar tis zo, op tv wordt een heel verkeerd beeld van de NMBS geschetst dan wat ze is!!

Rudy, vooral uw enthousiasme niet verliezen in dit forum.  In elke grote groep zitten wel enkele pipo's die de boel denken te kennen, maar houdt u recht aan de overgrote meerderheid van dit forum die wel weten hoe het allemaal echt in mekaar zit!!

pabe

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

Heb dit draadje nog eens doorlopen, en me toch dikwijls moeten ergeren hoe sommigen (waarvan we van eentje nog altijd niet weten wat hij voor beroep heeft of had) op ons als spoorwegpersoneel neerkijken.

Ik wil eraan toevoegen dat in de sommige werkplaatsen de mensen de laatste week en weekend in 3x8 gewerkt hebben (ondertekende heeft geen weekend gehad).  Ik heb hier mensen onder de stellen in de sneeuw bij ijskoude temperaturen zien werken om het materiaal in dienst te krijgen.  Zulke dingen zullen niet in het nieuws komen.

Natuurlijk is het niet prettig als je trein te laat komt of zelfs afgeschaft is.  Denken jullie echt dat daar binnen de NMBS-groep niemand wakker van ligt (van simplisme gesproken)

Voor al de kritikasters, verzuurden en andere zeikers: als jullie het beter kunnen, doe het dan zelf, maar sta niet te zeiken over zaken waar je niks van kent, modelspoor is 1 zaak maar grootbedrijf is wel iets anders hoor, ik en sommige anderen hier kunnen ervan meespreken.

Door al dit gezeik ben ik ook mijn enthousiasme verloren in dit forum

Het gaat jullie goed

Rudy

 

Ik treed u volledig bij Rudy, hoedje (of kepie in mijn geval) af voor die mannen die in deze ijskou de bullshit hebben mogen oplossen langsheen de sporen en ook aan de bestuurders die in ijskoude bundels stelletjes en locs in vriesdienst mochten gaan zetten!!  En zoals je zegt, dat kwam helaas niet in het journaal, maar ja, da's tenslotte ook geen sensationeel nieuws waar een mens 's anderendaags tegen zn collega's dan nog staat over te praten h?!!  Jammer, maar tis zo, op tv wordt een heel verkeerd beeld van de NMBS geschetst dan wat ze is!!

Rudy, vooral uw enthousiasme niet verliezen in dit forum.  In elke grote groep zitten wel enkele pipo's die de boel denken te kennen, maar houdt u recht aan de overgrote meerderheid van dit forum die wel weten hoe het allemaal echt in mekaar zit!!



Dit kan ik alleen maar bijtreden!  Dat Infrabel, de NMBS en holding niet perfect zijn en functioneren, ja, maar met deze uitzonderlijke weersomstandigheden vind ik dat ze het er geweldig hebben afgebracht...  en mensen die hierop kritiek durven te hebben:  inderdaad, ik was enkele jaren geleden professioneel bij de infra van de Zweedse spoorwegen, hoofdkantoor zo'n 400 km boven Stockholm...  en ja, daar hebben ze deze weersomstandigheden ettelijke maanden per jaar, en zijn er ook voor uitgerust:  alle wissels bv constant electrisch verwarmd...( moet hier nog ergens fot's van hebben)   zou hier ook kunnen, maar is dit wenselijk? - gaat wel de prijs van het treinticket verdubbelen...  en ja, dat zal ook wel niet goed zijn zeker..

met sympatieke groeten voor de jongens die het materiaal rollend hebben gehouden tijdens deze strenge vorstperiode !!

Paul

rgp

Dag,

Rudy, niet doen.  het is nu eenmaal zo dat de beste stuurlui aan wal staan.
Ik blijf bij mijn vorige interventies.
Er lopen een hele hoop personeelsleden rond die alles geven er er lopen een pak klaplopers bij.  Die laatsten worden da nog beschermd.
Het geheel moet handelen volgens de politieke bazen (dat zijn diegene die ge gaat kiezen, of dat gelooft ge toch)
De drie CEO's doen ook niet wat ze willen.
Maar Jan Publiek is tegenstrijdig en onbekwaam.
Tegenstrijdig: langs de ene kant moet er meer materieel worden gekocht, meer kuisploegen, meer treinen, nog goedkoper en langs de andere kant minder geld voor de NMBS en de belastingen verlagen.
Onbekwaam of populistisch: men heeft het altijd over de toplonen.  Wel met de "toplonen" van de 15 hoogste lonen koopt ge per jaar nog geen 1/2 lokomotief !  Als we zouden uitvoeren wat de meeste staan te verkopen op de trein, dan reed er binnen de kortste keer niets meer.  Trouwens als ze het zo goed weten hoe komt het dan dat het allemaal geen topmanagers zijn ?  Toch niet zo bekwaam ?

Dus Rudy, hoed af voor wat INFRABEL en NMBS de afgelopen dagen gepresteerd hebben.

Roland

Rochevalien

Ik ga mij hier niet in tusenkomen maar "in de priv?" heeft het de afgelopen 2 weken ook hard gevrozen en daar hebben ook veel  (onderhouds)mensen zich mogen dubbelplooien om alle bevrozen spullen terug in dienst te krijgen.
Daar ook geen applaus of schouderklpoje voor gekregen want "het is toch je werk" en "je wordt toch betaald daarvoor".

Gerrit

ps: spijtig dat telkens iemand zijn mening durft te zeggen die hier aan de schandpaal wordt gezet.vrije meningsuiting? wat is dat?

Memling

De nieuwe 18 heeft enkele dagen terug 200 km/h gehaald op het test circuit te Velim,

Dus, weet iemand wanneer de eerste naar Belgi? komt?

mvg
Memling

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Ik ga mij hier niet in tusenkomen maar "in de priv?" heeft het de afgelopen 2 weken ook hard gevrozen en daar hebben ook veel  (onderhouds)mensen zich mogen dubbelplooien om alle bevrozen spullen terug in dienst te krijgen.
Daar ook geen applaus of schouderklpoje voor gekregen want "het is toch je werk" en "je wordt toch betaald daarvoor".

Gerrit

ps: spijtig dat telkens iemand zijn mening durft te zeggen die hier aan de schandpaal wordt gezet.vrije meningsuiting? wat is dat?




Gerrit, schoudeklopje hoef ik niet hoor, ik word ook betaald voor mijn werk, ik wou gewoon aantoen dat bij de spoorwegen ook mensen zijn die hun job graag doen.

PS, vrije meningsuiting is ook dat je mag antwoorden als je weeral eens kritiek moet aanhoren van mensen die aan de zijlijn staan

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Ik ga mij hier niet in tusenkomen maar "in de priv?" heeft het de afgelopen 2 weken ook hard gevrozen en daar hebben ook veel  (onderhouds)mensen zich mogen dubbelplooien om alle bevrozen spullen terug in dienst te krijgen.
Daar ook geen applaus of schouderklpoje voor gekregen want "het is toch je werk" en "je wordt toch betaald daarvoor".

Gerrit

ps: spijtig dat telkens iemand zijn mening durft te zeggen die hier aan de schandpaal wordt gezet.vrije meningsuiting? wat is dat?




Gerrit, schoudeklopje hoef ik niet hoor, ik word ook betaald voor mijn werk, ik wou gewoon aantoen dat bij de spoorwegen ook mensen zijn die hun job graag doen.

PS, vrije meningsuiting is ook dat je mag antwoorden als je weeral eens kritiek moet aanhoren van mensen die aan de zijlijn staan


>>>> kritiek geven??? een schande is dat!!!! iemand die NIET bij den ijzeren weg werkt maar WEL alle dagen pendeld met de trein staat volgens mij niet echt aan de zijlijn dat is EEN KLANT[:D][:D][:D]


ps: ik rij maar 1 of 2 maal per jaar met de trein (op 1/1) da's pas een schande[:)]

Gerrit



Bundesbahnfreak

Aanschouw dit als mijn laatste bijdrage op het rorum want ik word er moe van,

1? Ik neem meerdere malen per week de trein, en sta ook eveneens dikwijls te wachten.  En mis soms een aansluiting.

2? Alles wat in de priv? gebeurt is goed en iedereen die voor de staat of een staatsbedrijf werkt is een luierik en niet met zijn werk begaan, dat zijn vooroordelen die we regelmatig moeten horen en ondertussen spuugzat.

3? Als je het beter kunt, je mag het hier eens proberen hoor! Kan ik eens lachen. Zoals ik reeds zei, modelbouw is 1 zaak, grootbedrijf is iets anders.

4?  Mijn zoon is bijna dagelijks te laat met de bus, kankert daar iemand over?  Op de luchthavens is het ook regelmatig prijs zijn daar klagers?  Bijlange niet dat is de NMBS niet h?

Saluut en de kost en foert. Tegen vooroordelen kan je toch niet op.


nmbs

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

Aanschouw dit als mijn laatste bijdrage op het rorum want ik word er moe van,

1? Ik neem meerdere malen per week de trein, en sta ook eveneens dikwijls te wachten.  En mis soms een aansluiting.

2? Alles wat in de priv? gebeurt is goed en iedereen die voor de staat of een staatsbedrijf werkt is een luierik en niet met zijn werk begaan, dat zijn vooroordelen die we regelmatig moeten horen en ondertussen spuugzat.

3? Als je het beter kunt, je mag het hier eens proberen hoor! Kan ik eens lachen. Zoals ik reeds zei, modelbouw is 1 zaak, grootbedrijf is iets anders.

4?  Mijn zoon is bijna dagelijks te laat met de bus, kankert daar iemand over?  Op de luchthavens is het ook regelmatig prijs zijn daar klagers?  Bijlange niet dat is de NMBS niet h?

Saluut en de kost en foert. Tegen vooroordelen kan je toch niet op.




Helemaal mee eens, van de eerste tot de laatste letter.  Hoewel ik het me niet aantrek eigenlijk van die vooroordelen.  Mensen die veel babbelen en weinig zeggen,die veel babbelen en niet verder denken dan ze wss kunnen...met alle respect hoor, niet iedereen heeft dezelfde verstandelijke vermogens he.  Zelfs als je hen het voorstel doet om het beter te doen, lukt het hen nog niet voor 1/87ste [:o)]

Soit...Slaapwel allemaal[^]


stefanic

Beste Bundesbahnfreak,

Ik werk zelf bij de NMBS (dienstregelingplanning) en kan je 100% gelijk geven.

't is hier een modelbouwforum dus kijk ik niet teveel naar alle onzin die soms wordt gepost over het grootbedrijf. En op de grootbedrijf-fora gaat het ook zo. In 't begin reageerde ik daar nog wel eens op omdat ik dacht dat daar een publiek zat dat meer van grootspoor zou weten en begrijpen... helaas... 't is daar nog erger, want daar denken ze nog harder dat ze 't beter weten!

Ik wacht nog altijd op de eerste (ik daag jullie uit!!!) die met een idee komt waarvan ik denk: verdorie, dat ik daar niet aan gedacht heb. Dat is DE oplossing voor dit of dat probleem waar ik dagelijks mee worstel, en waar ik dagelijks klachten over krijg van ontevreden reizigers. Ik vrees dat ik nog lang op die eerste ga mogen wachten... Ik worstel ondertussen wel verder.
Pas op: ik weet de oplossing voor mijn (werk gerelateerde[;)])problemen wel hoor:

-Noordzuidverbinding Brussel + 6 sporen
-Heel de Kempen dubbelsporig + evtl. geelectrificeerd tot Neerpelt/Hasselt ed.
-Antwerpen Centraal: dringend doorgaande sporen bij op -2 (jaja!!!)
-2e haventoegang: dringend
-ijzeren Rijn: dringend!!!
-HST-net vervolledigen: ook tussen Mechelen en Antwerpen een HSL!!!
-ultradringend dieselmaterieel bij
-electrisch materieel: dringend!!! Met een massa M6 ben je niets als er niets is om het te trekken of te duwen.

Dit alles tegen morgen, maar liever tegen vanmiddag, want de problemen stellen zich NU. Ik kan moeilijk zeggen: we weten het: wacht nog 5 of 10 jaar en het zal opgelost zijn. Helaas vragen alle oplossingen van hierboven meerdere jaren tijd, ALS ze al komen.

En dan spreek ik enkel nog maar over wat er onderandere(!) nodig is om het REIZIGERSverkeer te kunnen optimaliseren in regio Noord-Oost, ook daarvoor zijn ijzeren rijn en 2e haventoegang essentieel.

Dus Bundesbahnfreak: laat ze maar zeveren hier: je weet best dat er voor elke deelnemer hier die kritiek (en soms ook terecht, jaja) heeft er minstens evenveel zijn die wel beter weten. Wij krijgen hier op onze dienst ook enkel maar de klachten te zien van de reizigers waarvoor het nieuwe aanbod slechter is geworden: de meerderheid, voor wie het verbeterd is, hoor je helaas niet! Gelukkig weet ik dat ze er wel zijn, anders had ik op m'n werk ook al 'foert en salut en de kost' gezegd.

Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be