Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

N-magazine

Gestart door marcgoovaerts, 05 december 2008, 01:09:13 AM

marcgoovaerts

Door wat 'random' te surfen, kwam ik op de website van Alba Verlag. Naast en bende andere, hebben ze ook een magazine, helemaal gewijd aan N !

En nog interessanter, je kan ook een gratis proefnummer opvragen op http://www.alba-publikation.de/zeitschriften/n-bahn-magazin_probe/index.lasso .
Top of the bill: ze sturen het nog op ook, ook nar Belgi?, dus je riskeert niks.

Het is zeker geen vervanging van MSM (dat, samen met dit forum veel meer gericht is op Belgische modellen en aan de zijde 'praktijk' heel wat interessanter is), maar een goede aanvulling op wat SMS te weinig besteed aan N.

Vraagje bovenop: Ik koop niks graag 'kat-in-de-zak' en abbonneer me niet op tijdschriften (en haat de 'plasticwrap' rond SMS hier in Antwerpen op de Melkmarkt). Kent er iemand een winkel in het Antwerpse die Nbahn Magazin en SMS verkoopt zonder 'zak' ?

Marc
 

MickeyMouse

Beter de 'punt' weghalen (of een spatie plaatsen) achteraan de link. Zo werkt deze immers niet...

En een SMS in een 'plasticwrap'[:)][:)]Zal dan wel een MSM zijn zeker...

Geert

doomslu

citaat:
Geplaatst door MickeyMouse

Beter de 'punt' weghalen (of een spatie plaatsen) achteraan de link. Zo werkt deze immers niet...


Ik heb het aangepast. [;)]

Zelf ken ik geen winkels in Antwerpen. In Gent bvb zie ik MSM wel staan zonder plasticverpakking.
Die van mij komen steeds netjes in mijn brievenbus. Persoonlijk zou ik geen nummer willen overslaan. Maar ik ben niet neutraal zeker ? [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rikkie

Marc,

kijk eens op deze site voor de winkels in Belgi?:
http://www.ampnet.be/nl/articles/internet/home/shops--search.cfm
Mvg
Rikkie[;)]

MARKLINRIJDER

In de krantenshop van Antwerpen Berchem staat MSM steeds los en niet in plastic zak.

Misschien eens naar daar gaan?

Groetjes,

David

marcgoovaerts

Bedankt David,

Stom eigenlijk, ik ben er gisteren nog gepasseerd om sigaretten te kopen, maar ik heb nog nooit naar hun tijdschriften gekeken. Gewoon niet verwacht in zo'n keten-winkeltje iets anders dan 'de boekskes', en zeker niet iets interessants als MSM te zien.
Tzal volgende keer niet mankeren !

Marc
 

Rikkie

het gratis N-magazine is gisteren toegekomen[:p]
Rikkie

Gottardo

Inderdaad is het N-Bahn Magazin van Alba het meest bekende blad voor de N-spoorder.  Vanaf de huidige uitgave is de omvang aangegroeid tot 68 pagina's.  Voor pakweg 30 ? komt het tijdschift 6x per jaar.  Je krijgt -als je nu abonneert- trouwens mooie goederenwagens of een truck met aanhanger van miNi's als cadeautje.  Persoonlijk heb ik het abonnement al van in het prille begin (aanvang negentiger jaren) en kan dus jammer genoeg niet meer genieten van deze cadeautjes [V].

Interessant : ruime presentatie van de N-nieuwtjes (ook de exclusievere aanbieders), testberichten, presentatie van private N-banen, lezersforum, vergelijkingen van digitale systemen, alles specifiek voor spoor N.

Johan

Roderik

Ik heb het tijdschrift ook aangevraagd en toegestuurd gekregen (de actie is nu trouwens al gedaan) maar ik bleef op mijn honger zitten. Heel veel materiaal dat recht uit de doos komt en de geen echt schitterende banen, maar dat kan nu ook net aan het nummer liggen dat ik ontvangen heb...

't Heeft mij niet echt over de streep getrokken.
Always be modelling!

Gottardo

Je hebt wel gelijk wat betreft die honger.  In de jaren 90 vond ik het tijdschrift zo goed, omdat het zowat de enige plek was waar ik testberichten, lezersbrieven (ervaringsuitwisseling) en lay-outs kon zien.

Vandaag leven we in de wereld van internet.  Met name de Duitse website www.1zu160.de levert me alle benodigde info.  Als ik bijvoorbeeld van plan ben een nieuw lokje te kopen, raadpleeg ik altijd eerst deze site.  Gewoonlijk vind je dan ellenlange pagina's over het item - dit vormt voor mij zowel het testbericht als de ervaringsuitwisseling.  Via deze site weet ik ook uiterst snel welke nieuwigheden in de handel zijn, waar ze te verkrijgen zijn en wat ze zoals mogen kosten.  Echt een aanrader.  En al lezend leer je ook nog wat Duits bij [;)]