Bouw van Seinen N

Gestart door Robbraak, 03 december 2008, 22:16:11 PM

Robbraak

beste forum leden
heeft iemand wel eens zelf seinen gemaakt en zoja heeft men dan ook nog een beschrijving hiervan.
liefst duitse seinen.

vr. gr. Rob
 

Pol

Dit lijkt me heel moeilijk in N, maar misschien is het iets voor Gerolf? Bedoel je trouwens lichtseinen of armseinen en in welk tijdperk moeten ze dienen? Wat is trouwens de reden waarom je zelfbouw wil doen; er zijn toch mooie sets van o.a. Viesmann te koop?[:)]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Michiel

Rob, ik stel voor dat je 1 sein naar keuze aankoopt. Zorg ervoor dat het een model is van recente productie, want de technologie is in 20 jaar sterk veranderd op dit vlak.

Merk dan op dat zo'n N-sein echt heeeeel klein is. Als je dan nog zin hebt om het zelf te bouwen, laat het ons dan weten. [:D]

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Ik heb al wel eens seinen zelf gemaakt [;)]
Voor je aan dat soort gepruts begint moet je jezelf ??n en ander afvragen:
- Doe ik het voor kostenbesparing? Het loont alleen als je in kleine series aanmaakt.
- Kan ik het beter, even goed, niet zo goed?
- Heb ik het gereedschap? Dat heb je allicht nodig, ook voor latere projecten.
- Kleine onderdelen kan je zelf etsen, maar dat is een techniek waarvoor je toch wat moet oefenen.

Hoe dan ook: probeer er eens eentje, en leer ervan. Wie weet krijg je de smaak te pakken, en maak je meesterwerkjes...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Robbraak

allen bedankt voor de reactie en waarschijnlijk hebben jullie gelijk dat het bijna onbegonnen werk is

gr.Rob
 

br212

Waarom niet een bouwpakket van een seinpaal gebruiken. Qua kosten lijkt dat redelijk.

http://www.nproject.nl/modelspoor-scenery/seinpaal-bouwpakket.html