Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 76 zelfbouw van een nmbs schuilhokje in model

Gestart door 13erke, 30 november 2008, 17:42:02 PM

13erke

Een mooie aanvulling op het artikel uit msm 76.
IMGhttp://i84.photobucket.com/albums/k27/13erke/IMG_3499.jpg/IMG
Een gele versie, station Schendelbeke
IMGhttp://i84.photobucket.com/albums/k27/13erke/IMG_5448.jpg/IMG
Bambrugge, een station waar de tijd is blijven stilstaan...

doomslu

Mooi ! [:p]

Misschien zijn er nog mensen met andere voorbeelden ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


Michiel

Een schuilhok uit (ik vermoed) de 19e eeuw te Waterloo.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

[:0] Dat is pas een uitdaging om na te maken [B)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

En dan hier het neusje van de zalm der schuilhuisjes. Hier heeft de NMBS het onderste uit de kan gehaald. Deze moderne gezellig dingetjes staan sinds een paar jaar op het perron van 't Holleken (L124). Als de NMBS hier haar klanten niet mee kan behouden, dan weet ik het ook niet meer. Je moet je maar een klein beetje bukken om je hoofd niet te stoten. Dit ontwerp wordt een knaller! Let op de 2 zijraampjes! Hoe kwamen ze erop?! En, het mooie van deze beauties is, dat als je er onder staat, je droog bijft!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Saraan

Let op de 2 zijraampjes!
Dat zijn geen raampjes, dat zijn de gaten waar ze de hijskabels doorheen steken.[:D]

Michiel

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan
Dat zijn geen raampjes, dat zijn de gaten waar ze de hijskabels doorheen steken.[:D]

Klaas, je maakt me weer een illusie armer. Ik maar denken dat je met zie zijraampje goed zicht had op de aankomende (snel)trein. In elk geval vind ik die blauwe brievenbussen zeer handig!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railman56

tochtvrij, warm en gezellig [:D]
echt een mooi hebbeding
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

rixke rail

Het origineel van het schuilhuisje, door "Marklinrijder" geplot, bevindt zich in station Haacht.



Edit : wie graag wat bijkomstig leest over schuilhuisjes en overkappingen, kan ik bijkomende info bezorgen (jaren '50 en '60 !).
U sture mij een p.m. en U krijge ! [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

conducteur

citaat:
Geplaatst door Saraan

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan
Dat zijn geen raampjes, dat zijn de gaten waar ze de hijskabels doorheen steken.[:D]

Klaas, je maakt me weer een illusie armer. Ik maar denken dat je met zie zijraampje goed zicht had op de aankomende (snel)trein. In elk geval vind ik die blauwe brievenbussen zeer handig!


Die blauwe dingen zijn de vuilbakken[:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Rian, nu begin ik te snappen waarom mijn post nooit aankomt! [xx(]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)