Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Seinen in N

Gestart door n/a, 22 april 2005, 21:55:10 PM

n/a

Hoi,

De bedoeling is een duitse baan, tijdperk III IV...ongeveer [:)]

Het hoeft niet geheel naar werkelijkheid, dat is voor mij toch te hoog gegrepen vrees ik.
Belangrijkste voor mij, is dat ik met meerdere treinen kan rijden..zonder dat er ongelukken gebeuren.

Had al wel gezien, dat je het in blokken kan indelen..Fleischmann N-gids.
Heb nu nog een eenvoudige Lokboss, welke perfect werkt met mijn 4 treintjes.
En van Conrad nog een stevige Trafo..voor wissels e.d

Alvast bedankt !!

Hans.

Gerolf

Het Duitse seinstelsel is mij niet zo bekend. Ongetwijfeld kan je via Google e.d. heel wat specifieke informatie op het internet vinden.
De basis van een blokstelsel is in principe wel voor alle landen en systemen hetzelfde: een trein mag pas een spoor op wanneer dit niet bezet is. Een achterliggend blok krijgt dus "rood". Zaak is om uit te maken wat voor elk spoor een achterliggend blok kan zijn, en om rekening te houden met wisselstanden. Flank-aanrijdingen moeten uiteraard ook vermeden worden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Ik zal mijn best doen...kijken of ik er een beetje uit kan komen.

Ik neem aan dat elk blok geisoleerd moet worden ??

Hans.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door HvH
Ik neem aan dat elk blok geisoleerd moet worden ??
Als je analoog rijdt, en ook als je stroomdetectie gebruikt op een digitale baan wel, ja.
Wat het beste systeem is, dat is echter een heel andere discussie.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Ik rij alleen digitaal.

Als je mijn station ziet..webpage, heb ik heel wat seinen nodig, ook gezien het inhaalspoor.

Hoe vindt jij de indeling van het station...beetje realistisch ??

Hans.

Anarchy

Jouw website is bij mij niet zichtbaar [V]

modelbaanHO

Idem, ik vermoed dat je http adres niet helemaal correct staat ingevuld bij jouw profiel.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ysbeer

citaat:
Geplaatst door HvH
Het hoeft niet geheel naar werkelijkheid, dat is voor mij toch te hoog gegrepen vrees ik.
Belangrijkste voor mij, is dat ik met meerdere treinen kan rijden..zonder dat er ongelukken gebeuren.

Hans.



eigenlijk zijn dit twee verschillende dingen,de beveiliging is het meest lastig.
Darvor zul je toch enige kennis van digitale techniek,en wat het allemaal kan,moeten hebben.
Maar nog veel belanrijker is dat je weet of leert hoe de beveilinging in het groot bedrijf toegaat.
Ongetwijfeld kan iemand voor jou hier een schema ontwerpen (een behoorlijk werk hoor)waarbij je dan als je de juiste onderdelen koopt,en nog een aantal malen vraagt een besturing kunt maken.
Perfect hoor maar als je niet weet wat je eigenlijk doet,en de ontwerper van jou schakeling loopt onverhoeds onder de bus dan heb je nog niks.
Er zijn ook in het nederlands boeken die het principe redelijk uit de doeken doen.
Als je dat eenmaal weet kun je alles makenen ook de juiste seinen,die er eigenlijk alleen vor de show staan,ook opstellen.
Ook voor jou is een station of baan met de juiste signalen op de juiste plaats een zeer haalbare kaart.

succes
wim ysbeer

n/a

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Jouw website is bij mij niet zichtbaar [V]



Moerstaal had een hacker, heel de zaak overhoop...maar de Webpage doet het weer [:)]
http://hallo.ismooi.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=120610

Profiel veranderd, de HTTP site die daar stond is mijn andere hobby..PC-RACEGAMES [:D] ...vandaar al mijn links-guides.
www.hallo.ismooi.nl

Hans.

n/a

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door HvH
Het hoeft niet geheel naar werkelijkheid, dat is voor mij toch te hoog gegrepen vrees ik.
Belangrijkste voor mij, is dat ik met meerdere treinen kan rijden..zonder dat er ongelukken gebeuren.

Hans.



eigenlijk zijn dit twee verschillende dingen,de beveiliging is het meest lastig.
Darvor zul je toch enige kennis van digitale techniek,en wat het allemaal kan,moeten hebben.
Maar nog veel belanrijker is dat je weet of leert hoe de beveilinging in het groot bedrijf toegaat.
Ongetwijfeld kan iemand voor jou hier een schema ontwerpen (een behoorlijk werk hoor)waarbij je dan als je de juiste onderdelen koopt,en nog een aantal malen vraagt een besturing kunt maken.
Perfect hoor maar als je niet weet wat je eigenlijk doet,en de ontwerper van jou schakeling loopt onverhoeds onder de bus dan heb je nog niks.
Er zijn ook in het nederlands boeken die het principe redelijk uit de doeken doen.
Als je dat eenmaal weet kun je alles makenen ook de juiste seinen,die er eigenlijk alleen vor de show staan,ook opstellen.
Ook voor jou is een station of baan met de juiste signalen op de juiste plaats een zeer haalbare kaart.

succes
wim ysbeer




Zal mijn best doen...bedankt Wim [;)]

hpmhenckens

Hierbij laten wij U weten dat er WEINIG reacties zijn gekomen op ons E-mail adres betreffende Uw belangstelling voor NMBS seinen in de schaal N. Echter kan dit alsnog en misschien makkelijker via dit forum. Uw belangstelling tonen wil NIET zeggen dat U ook moet kopen.
Het is enkel bedoeld om voor ons vast te stellen of het haalbaar is de seinen in N te gaan fabriceren. Dus.... blijf niet verstoken van N seinen maar toon Uw belangstelling via dit forum.

HENCKENS Modelspoortoebehoren te Overloon. (Nedereland)
Fax. 0031 478 641 106
E-mail: hpmhenckens@home.nl. (Dit kan ook nog)

ANDY

Ik had al een mailtje gestuurd om mijn interesse te tonen, dan nu maar ook via deze weg nog eens[;)]! Ik vrees wel dat er op dit forum maar heel weinig N spoorders zitten!!

Roderik

Mijn mailtje kregen ze ook al. Ik weet, net als Andy, niet hoe groot de groep N-schalers hier is.
Is deze vraag ook gesteld op het franstalige forum?
Always be modelling!

ANDY

ik denk dat er hier maar een handvol N-spoorders zitten

Roderik

De vraag is dan: waar zitten ze dan wel? En kunnen ze bereikt worden om hun ook over de streep te trekken?
Always be modelling!