Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Lage perrons

Gestart door Michiel, 28 november 2008, 14:06:51 PM

Michiel

De sporen van een lang-vervlogen tijd zijn soms nog verrassend aanwezig. Hier nog een (erg) laag perron te Vorst-Oost. Zo waren ze 100 jaar geleden in vele haltes...

imghttp://users.edpnet.be/saraan/images/Grootspoor/20081127_VorstOost.jpg/img

Elk commentaar is natuurlijk welgekomen! Laat u eens goed gaan :D!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

#1
GRRRRRRRRRRRRR volgekladdert met grafitti. Die viespeuken[}:)][}:)]

Hier in het station Hoboken-Polder zijn de perrons ook vrij laag.
Veel mensen hebben al een tuimeling gedaan door uit die (toch vrij hoge) AM75 te stappen. Vragen aan de NMBS om terug "duikbrillen" in te zetten, werden vriendelijk beantwoord "dat ze dat gaan bestuderen"  maar dat duurt nu "ondanks alle hernieuwde vragen" al jaaaaaren.[:0][:0][:0]
Op de foto tweetjes die hier ook af en toe ingezet worden.

Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

#2
citaat:
Geplaatst door Peter

GRRRRRRRRRRRRR volgekladdert met grafitti. Die viespeuken[}:)][}:)]


Tja, ik weet niet hoe het langs andere lijnen gesteld is, maar dit is de typische NMBS-style langs lijn 124. Noem ze maar op: Vorst, Stalle, Kalevoet, Linkebeek, Holleken... allemaal verlaten, verloederd en volgeklidderd... zolang we maar tegen 300km/u naar Parijs kunnen, is het goed zekers? [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

chef garde

#3
Tja, wa volkske woont daar ook nie in die cot?, genoeg schooltreintjes naar Nijvel gedaan ze paar jaarkes terug, wat daar op zat, amai ...  De grootste pest is nog dat er meer en meer graffitti verschijnt op het rollend materieel.  Toen ik een tijd terug voor de allereerste keer een foto zag van het toen nieuwe stuurrijtuig M6, tijdens de dienstconferentie, was de neus van dit splinternieuwe rijtuig al volgeklad!!

ysbeer

#4
Als ik die foto goed bekijk vraag ik mij af.

Dit is natuurlijk niet het perron,er staat juist een hek voor.
rechts op de foto zie je een helling ik denk naar het echte perron.
En erg in gebruik ziet het gebouw er nu ook weer niet uit,als er nog wat stopt zal dat niet veel zijn (denk ik)
wim

Michiel

#5
Dat klopt helemaal, Wim![;)] Dit stationsgebouw en laag perron zijn niet meer in gebruik sinds de jaren 80. Een maal per uur stopt hier nog steeds een trein, normaalgezien aan het hoog perron wat verder (links op de foto). Maar de halte ligt net na een scherpe bocht, en bijna dagelijks "schieten treinen door", en stoppen te laat. Het is dan kunst en vliegwerk om op tijd uit de trein, en over de afsluiting te komen (of omgekeerd).

Met de trein is altijd een beetje avontuur!

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)