Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

service

Gestart door Bundesbahnfreak, 27 november 2008, 16:29:55 PM

conducteur

Niet zo roepen Tony, straks moet je volgende week terug naar de cardioloog. Ik kan je wel begrijpen, maar die grote blauwe letters zijn niet gezond voor u!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Stefan Appelmans

Maak U niet kwaad, Tony! Het is toch waar dat er van alles losse stukken op de markt zou moeten zijn. Het zijn dingen die kunnen gebeuren en dan sta je daar met uw model.
Dat laten maken in China....in een zekere tijd zal het niet meer mogelijk zijn van losse antislipbanden te verkrijgen.
Gelijk een leeraar ons op school zei "Als het nog lang duurt zal het vlug gedaan zijn"[:D]
Maar anders, die stroomopname dat moet toch niet zo ingewikkelt zijn van het zelf terug te maken, of aan een clubmaat vragen.
Bij PB Messing zijn er te koop, bijvoorbeeld.
stefan.

tonycabus

Ik heb dat ding eens bekeken, en blijkbaar zijn door de klap de twee ashelften met elkaar in contact gekomen. Als je de wielen weer een beetje uit elkaar trekt heb je misschien wel een reservechassis..[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ysbeer

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Ik heb dat ding eens bekeken, en blijkbaar zijn door de klap de twee ashelften met elkaar in contact gekomen. Als je de wielen weer een beetje uit elkaar trekt heb je misschien wel een reservechassis..[;)]



Welk ding ??????????????????????????????????????????????????????
wim

tonycabus

Het onderstelletje van die MAN-Schienenbus natuurlijk, Wim![;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ysbeer

Een wereld van onbegrip gaat voor mij open.
Wat en waar heb je gekeken en welke klap.
Dom he (van mij)

tonycabus

Naar de wielen en de stroomafname, Wim. Kijk eens goed en je zal merken dat de stroom niet alleen van de wielen wordt getapt, maar ook van de asbusjes. Het zijn dus halve metalen assen die in het kunststof tandwiel bij elkaar gehouden worden, met een spleetje ertussen waarschijnlijk. Ik denk dat die twee ashelften elkaar nu raken in ??n asje, of beide. Ik zou zeggen, de asjes eruit nemen en op sluiting checken. Wedden dat...?[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ysbeer

De assen lopen inderdaad in twee messing lagers.
Maar daar zit geen draad aan,of veertjes of stripjes tegen.
De wielen maken geen sluiting,dat hebben ze ook nooit gedaan.
De sluiting is echt over de sleepveren gegaan,anders waren die ook niet verbrand.
Gevallen of zelfs gestoten is de lok niet,en hij rijdt nog normaal,zodat ik niet denk dat de wielafstand is veranderd.
Ik heb mij nu maar een geheel nieuw chassis gekocht,omdat zelf maken van die veren mij toch niet zo goed afging,ze zijn niet alleen klein,maar ook nog haaks.
Nu van alles op reserve,en dan gaat er meestal niks meer kapot.(murphy)
Ik blijft het natuurlijk Kl.... vinden dat men geen reserve delen kan leveren.
wim