Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

service

Gestart door Bundesbahnfreak, 27 november 2008, 16:29:55 PM

Bundesbahnfreak

Ik had onlangs bij "Het Spoor" een rijtuig van Liliput gekocht, thuis gekomen bleek een setje met onderdelen te weinig.

Vandaag heb ik het setje toegekregen, kosteloos (normaal) via de Post.

Ik wil geen reclame maken, maar ik vind het wel de moeite om dit te melden.

Groeten  Rudy

PS het rijtuig was (voor de kenners) Wg?ge 827, de "Kanzelwagen". Foto's volgen nog

Peter

Vandaag hezelfde meegemaakt.
Tijdens de beurs in Mechelen had ik aan Matthias, van Train Technology voetstukjes gevraagd voor bovenleidingsmasten (torenmasten) van Viessmann. Deze zijn normaal niet los verkrijgbaar.
Ik had er toen eerlijk bijverteld dat het mijn fout was dat die kapot waren gegaan.
Vandaag heeft de sneldienst van GLS het pakje geleverd met de nodige stukjes - GRATIS-. Dank u wel Mathias: dat is service.

Nog sneller ging het op de beurs.
Bij mij 1604 van Vitrains ontbraken twee stukjes voor op het dak (de grijze) Toen ik dit zei tegen Paulo Casini van Vitrains (Euro Scale)
nam hij een die direkt uit een doos met onderdelen, met de verontschuldiging omdat mijn doos niet volledig was.
Over service gesproken!!!
Ik vind als er problemen met firma's zijn mag en moet dit gemeld worden, maar firma's die het goed doen en een uitstekende service leveren mogen ook wel eens vermeld worden.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Ja over service gesproken.
Het kan altijd nog erger.
Op de beurs in keulen een BREKINA MAN triebwagen gekocht.
Leuk model ,rijdt goed.
Althans tot vandaag,hoe het komt weet ik niet maar de wagen is dermate ongelukkig tot stilstand gekomen dat via de wielen er een stevige kortsluiting is onstaat.(op blok overgang)
Die sluiting heeft de stoomafname contacten verbrand.
Hij rijdt nog wel,maar met een as stroomafname,en dat is te weinig.
Dan denk je OKE nieuwe contacten bestellen.
Maar nee BREKINA leverd geen LET WEL GEEN reserve delen.
Dat vinden ze te duur.
Je kunt praten als wie dan ook,men verdomd het.
LET OP DUS.KOOP GEEN BREKINA RAIL VOERTUIGEN WANT ALS ER WAT SNEUVELD
DAN KUN JE HET WEGGOOIEN.
Hoe is het mogelijk.
wim

Peter

Volgens mij (ben wel niet zeker) maakt Brekina enkel het koetswerk, zoals van hun andere modellen (auto's en bussen enz). De aandrijvingen worden, althans in het geval van de autobus voor Rail en wegvervoer door SB gemaakt.
Wim, probeer eens bij SB, misschien dat die je kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Het minste dat men dan kon doen is doorverwijzen naar SB. Maar als zelfs dat te veel gevraagd is, dan is het erg gesteld.

Gelukkig zijn er nog bedrijven die weten hoe het wel moet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

T03

Wim, bedankt voor de info, ik was van plan mij ook zo eentje aan te kopen.

SpGr[;)]
Marc
"I have a train riding in my brain"

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Peter

Volgens mij (ben wel niet zeker) maakt Brekina enkel het koetswerk, zoals van hun andere modellen (auto's en bussen enz). De aandrijvingen worden, althans in het geval van de autobus voor Rail en wegvervoer door SB gemaakt.
Wim, probeer eens bij SB, misschien dat die je kunnen helpen.



SB maakt de aandrijving voor de straat/railbus maar de triebwagen is niet van hun.
Aangezien BREKINA geen EMAIL beantwoord (schrijven ze zelf)nu maar een boze brief gestuurd.
We zullen zien wat daar van komt.
Jullie horen.
wim

jacques timmermans

Wim,

Heb je al een gereclameerd bij de Duitse handelaar waar je de "Triebwagen" gekocht hebt? Conform de nieuwe Europese wetgeving, is er nog garantie op jouw model, welke door de verkoper nagekomen moet worden.

Verder kun je nog eens een brief, waarin je je hele verhaal uitlegt, als een "ingezonden brief" naar verschillende redacties van Duitse modelspoor bladen sturen en dan het paard met naam en al vernoemen.

Zelf vind ik de hele affaire stijlloos en zou het ook niet zo laten. een tijdje geleden heb ik ook deze Triebwagen" gekocht, en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.

Jacques Timmermans

ysbeer

citaat:
Geplaatst door jacques timmermans

Wim,

Heb je al een gereclameerd bij de Duitse handelaar waar je de "Triebwagen" gekocht hebt? Conform de nieuwe Europese wetgeving, is er nog garantie op jouw model, welke door de verkoper nagekomen moet worden.

Verder kun je nog eens een brief, waarin je je hele verhaal uitlegt, als een "ingezonden brief" naar verschillende redacties van Duitse modelspoor bladen sturen en dan het paard met naam en al vernoemen.

Zelf vind ik de hele affaire stijlloos en zou het ook niet zo laten. een tijdje geleden heb ik ook deze Triebwagen" gekocht, en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.

Jacques Timmermans



Ja de duitse winkel waar hij vandaan komt kan ook weinig doen,het is n.l geen garantie.
De storing is puur mijn eigen schuld,daar komt ook nog bij dat men mij heeft gewaarschuwd voor de brekina handels wijze.
Ik heb die toen wat weg gewuifd (dat doen duitse firma toch niet)

Ik laat het er ook zeker niet bij zitten,echter eerst maar eens kijken hoe men op mijn brief(met een verdekt dreigement op publicatie)reageert.

En inderdaad de bus is van goede kwaliteit,netjes gemaakt met goede rijeigenschappen,jammer jammer.

wim

ysbeer

Vandaag antwoord gekregen van BREKINA via een bevriende collega die nog een fax heeft.
Via EMAIL is BREKINA niet te bereiken.

De brief is niet onvriendelijk,maar men blijft er bij we hebben geen reserve delen.
Als troost biedt men een compleet chassis aan voor LET WEL 50 EURO
En dat alleen voor een paar stroom afnemers.
HOE JAMMER OOK.
Wie zich deze kostbare ellende wil besparen KOOPT GEEN BREKINA rail voertuigen.
wim

tonycabus

Voor een voorwerp dat niet defekt is door een constructiefout vind ik dat een mooie geste...
En je houdt er nog onderdelen aan over ook!
Ik ken er die gewoon NIET reageren als je onderdelen bestelt (en op beurzen de grote jan uithangen)!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

En, handige knutselaar, als je het zelf kapot hebt gemaakt (ook al is het niet expres!), waarom probeer je het dan niet zelf te repareren?
Het is bekend dat Brekina een fabrikant is die niet aangedreven modellen verkoopt (erg mooie dan nog!).
Vind ik dat je ze niet ZO moet afbreken.
Ze deden toch een commerciele geste, met dat chassis?

Ik verdien hier niets aan, importeer dat merk ook niet, maar voel me wel in mijn g.. gebeten in plaats van de importeur hoor!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

RobE

Wat een onzin.
Onderdelen leveren is gewoon een must.
Het maakt dan ook niets uit waardoor iets is stuk gegaan.
Als het onder garantie valt dan wordt het gratis gerepareerd.
Valt het buiten de garantie dan moet ervoor worden betaald.

Fabrikanten die hier niet aan willen voldoen moeten op een zwarte lijst komen zodat wij als consument zijn gewaarschuwd voor deze praktijken.

Groet,
Rob

ERVIN

Tony, niet zo roepen man!![:(]

Dat is 1. niet goed voor je hart en 2. staat niet netjes op het forum h?.

Mijn mening is dat als een fabrikant  iets maakt, dat je daar dan ook reserve onderdelen van moet kunnen krijgen.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door tonycabus

En, handige knutselaar, als je het zelf kapot hebt gemaakt (ook al is het niet expres!), waarom probeer je het dan niet zelf te repareren?
Het is bekend dat Brekina een fabrikant is die niet aangedreven modellen verkoopt (erg mooie dan nog!).
Vind ik dat je ze niet ZO moet afbreken.
Ze deden toch een commerciele geste, met dat chassis?

Ik verdien hier niets aan, importeer dat merk ook niet, maar voel me wel in mijn g.. gebeten in plaats van de importeur hoor!



Sorry maar even hard gezegd.
wat is dat nu voor onzin
Als je twee contacten verbrand (ja eigen schuld)dan mag je toch verwachten dat een beetje firma reserve onderdelen levert ,en niet zegt koop maar een halve nieuwe voor LET WEL 50 euro.(complete bus 99 euro)
En weet je tonny hoe dat nu komt,en daar zul je best blij mee zijn,brekina laat de chassis in china maken en zet zelf de kap er op.
Dus dan uiteraard geen lose onderdelen in duitsland,alleen het chasis en hun eigen kap.
Nee probeer mij nu niet te laten geloven dat zo een gebrek aan onderdelen service mogelijkheden normaal is.
Zo als het is ,is het al erg genoeg
wim