onbereikbaar

Gestart door conducteur, 26 november 2008, 19:35:44 PM

conducteur

Wat kan je doen als je baan 3 op 2 meter zal worden,en niet overal bij kan komen?Een zijde van 3m kan ik bij,de rest staat tegen de muur.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jean

Niet doen, zou ik zeggen.
Een andere baanopzet kiezen.

Jean

hobbyist

Maak er een hondebeen van zodat alleen de keerlussen wat breder uitvallen. Een breedte van 80cm is zowat het maximum om overal goed aan te kunnen.

conducteur

citaat:
Geplaatst door Jean

Niet doen, zou ik zeggen.
Een andere baanopzet kiezen.

Jean


Ik had het liefst iets dergelijk genomen. Ik zit al met een berg van 1.20M breed,en het zou zonde zijn om die weg te gooien.(ik mag en wil dat trouwens ook niet)misschien mag je 2 meter veranderen in 1.50m
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

is mijn vraag zo moeilijk?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

eddy

Maak mischien eerst een schets van de kamer,en de plaats waar de berg zich bevind.Zo is het moeilijk om een inzicht te krijgen welke ruimte u ter beschikking heeft.
groeten Eddy[;)]

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

Ik denk een oplossing te hebben die ik aan de hand van dit plaatje zal uitleggen.

Het middelste stuk van de baan dient voor huisjes. Als ik op die manier de huisjes laat "inzakken",
zou ze onder de baan door kunnen rollen.
Met een soort schroeven zou ik dan een stukje lang smal hout er tussen klemmen, zodat de boel niet ongewenst instort.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

Het maken van luiken is vrij makkelijk,met enige fantasie zijn ze zo aftewerken dat je er niets van ziet.
Wel zorgen dat je ze er van af de onderzijde uit kunt nemen.
wim

Jean

citaat:
Geplaatst door conducteur

is mijn vraag zo moeilijk?




Na je eerste posting heb ik niet nog een vraag gelezen.[?]

Ik zie nu een plattegrond van de treinenkamer. Is een (dubbel) spoortraject langs de muren een optie?
Wellicht komt de berg daarbij ook nog van pas.

Groeten, Jean

conducteur

In de berg zit een bocht, die licht afwijkt van de bochten die je in de meeste startsets van marklin krijgt. ( een groot ovaal met aan een kant 2 evenwijdige sporen)
Zoals de berg nu staat, komen de 2 sporen+ een extra opstelspoor(ook in de berg)
vooraan de berg uit. Die wil ik gebruiken als station.achteraan komt er 1 spoor uit de berg, die zich vertakt en dient als "schaduwstation". Voor het station, en juist achter de berg weg, wil ik een paradebaanvak maken. Eventueel nog een bocht tussen het station en het schaduwstation. Boven het schaduwstation, en achter het station komt het stadsgedeelte.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

Het heeft er wat van weg dat jij nu aan ons vraagt"mag het zo"
Als wij dan zeggen "ja",en je kunt er later niet bij dan kun je zeggen"maar jullie heb gezegt.................."
Je weet zelf toch hoelang je armen zijn,hoe lening je bent,waar je wel,en niet bijkunt.
Gewoon proberen met een lat als tafel rand.
Sorry hoor maar soms krijg ik de indruk dat jij vraagt voor het vragen en niet voor de oplossing of het antwoord.
Maar wellich zie ik dat fout,ik hoop het maar.
Groetjes he conductor.
wim

hobbyist

Ik nergens staan in welke schaal dat je wil rijden. Ik vermoed dat 3m lang niet met veel niveau's zal kunnen werken. Het beste volgens mij is dat je gewoon een plaat neemt ( 244 x 122 ) en met in het midden een recht opstaand gedeelte zodat je baan in twee delen wordt verdeelt. Zo kun je aan beide zijden van de baan. Als je toch met 2 nivau's gaat werken zul je zien dat er aan een zijde nogal druk wordt wat rails betreft.

T03

De simpelste oplossing, laat een afstand van 50/60 cm (hangt ervan af of je lenig bent of niet) tussen de muur en je baan. Twee meter diep...hoe kan je dan bij je baan als je er aan werkt of als er iets misloopt !

Marc
"I have a train riding in my brain"

erik50

Kan de tafel niet simpelweg op wieltjes geplaatst worden?
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.