Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

wielen reiniger

Gestart door Quadran, 23 november 2008, 23:01:26 PM

Quadran

 

Pol

't Lijkt me nogal omslachtig! Ik denk dat je zo'n zaken toch nog altijd beter manueel doet. Maar ik ben zeker geen expert in die zaken!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Michiel

Op het eerste zicht, onnodig ingewikkeld. Maar ik vraag me toch af hoe een digitale stoomlok met zijn drijfwerk het best schoongemaakt kan worden. De wielen eruit nemen is niet aangeraden door zijn fijn drijfwerk. Op de rug en 2 draden tegen de wielen om ze door te draaien gaat ook niet meer (digitaal). Hoe kan dit dan het best? Toch zo'n wielenborstel zoals van Minitrix of Conrad, en regelmatig de antislipbandjes wisselen?

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RobE

citaat:
Geplaatst door Quadran

zou dit echt werken?

http://www.euromodeltrains.com/wheelcleaner.html


Ik heb deze van LUX en dat werkt erg goed.
Dit tezamen met de rails reiniger en stofzuiger van LUX heb je optimaal baancontact.
Helaas niet goedkoop.

Groet,
Rob

Quadran

@ RobE

En dat werkt digitaal ook goed?

Heb je deze ingebouwd in je baan?

Mvg
 

RobE

citaat:
Geplaatst door Quadran

@ RobE

En dat werkt digitaal ook goed?

Heb je deze ingebouwd in je baan?

Mvg



Hallo Geert,

Ja, beide werken digitaal.
De wielenreiniger is er in twee uitvoeringen.
Ik heb voor de inbouw gekozen.

Groet,
Rob

T03


Ik rijd digitaal en ik dacht aan zo'n bev. Trix borstelreiniger.
Saraan, gaan de antislipbandjes hiervan stuk ?

SpGr
Marc

citaat:
Geplaatst door Saraan

Op het eerste zicht, onnodig ingewikkeld. Maar ik vraag me toch af hoe een digitale stoomlok met zijn drijfwerk het best schoongemaakt kan worden. De wielen eruit nemen is niet aangeraden door zijn fijn drijfwerk. Op de rug en 2 draden tegen de wielen om ze door te draaien gaat ook niet meer (digitaal). Hoe kan dit dan het best? Toch zo'n wielenborstel zoals van Minitrix of Conrad, en regelmatig de antislipbandjes wisselen?

groeten,

"I have a train riding in my brain"

Michiel

De vraag of anti-slipbandjes beschadigd zouden worden door dit type van wielrijnigers is een paar keer behandeld op dit forum, en de conclusie was dat niemand echt een nadelige invloed geeft kunnen noteren. Wel werd de raad gegeven om de bandjes regelmatiger te vervangen. Zelf heb ik er (nog) geen ervaring mee, maar ik ga er wel eens eentje aanschaffen. Het is te praktisch om te laten liggen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)