Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

VT11.5

Gestart door Quadran, 22 november 2008, 21:17:58 PM

Quadran

Rijdt er hier iemand de VT11.5 in dubbel tractie?

 

Quadran

De VT11.5 van Roco is niet automatisch ontkoppelbaar wat ik wel spijtig vind.

 

Peter

Ik heb hem nooit in dubbel weten rijden, zeker in tijdperk III niet.
Maar er zullen uitzonderingen zijn, maardan ook echte uitzonderingen.
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

Zulke treinen werden soms versterkt met een extra tussenrijtuig, maar een TEE in dubbeltractie mag je vergeten.
Dat waren immers eerste klasse treinen afgestemd op een select, dus z??r beperkt, publiek.
Solo dus, de Ram, Rae, VT11.5, Senator, Gottardo..................
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Klaas Zondervan

Tony, je antwoord is wel erg kort door de bocht.
Ik weet niet hoe het met de VT11.5 zit, maar de Ram (de Nederlands/Zwitserse versie) kon niet uitgebreid worden met een extra tussenrijtuig. Maar ik weet zeker dat die wel eens dubbel reed.

dgrr57

Dublo kan ook [:D], zelfs in Belgi? [;)] en zelfs een foto (niet van mij) [:(]


Quadran

dat bedoel ik inderdaad [:p]
 

Klaas Zondervan

Ik heb net even het boek over de Nederlands-Zwitserse TEE door zitten bladeren. Daarin staan ook een paar bladzijden over de VT11.5. De VT11.5 kon door extra rijtuigen verlengd worden, minimaal 5 en maximaal 8 rijtuigen tussen de motorwagens. Ze konden ook onderling gekoppeld worden, maar ik kon nergens een bevestiging vinden dat dat ook wel eens gebeurde.

tonycabus

Dat moet je dan maar eens vragen aan Bertrand Montjobacques, de deskundige inzake treinsamenstellingen. (wiens teksten ik uit het frans vertaal)
Tja, iedereen kan zich eens vergissen...
Ram's in dubbeltractie zal toch wel iets z??r uitzondelijks geweest zijn, denk ik.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

dgrr57

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Dat moet je dan maar eens vragen aan Bertrand Montjobacques, de deskundige inzake treinsamenstellingen. (wiens teksten ik uit het frans vertaal)
Tja, iedereen kan zich eens vergissen...
Ram's in dubbeltractie zal toch wel iets z??r uitzondelijks geweest zijn, denk ik.




Tony, mijn echte voornaam is dus Thomas. Ik geloof geen ballen van wat ik lees [;)] Ik moet foto's zien [;)]

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Ram's in dubbeltractie zal toch wel iets z??r uitzondelijks geweest zijn, denk ik.
Volgens de  foto's in het boek kwam het vooral voor in de weken rond Kerst. Maar het zal verder niet veel gebeurd zijn, er waren tenslotte maar 5 van die stellen.

modelbaanHO

De foto van het stel in dubbeltractie is niet de VT11.5 maar de RAM van de SBB/NS.

Of de VT11.5 in dubbeltractie heeft gereden? Ik denk het wel. Ik meen er reeds foto's van gezien te hebben in MIBA (de foto opzoeken is moeilijk: ik heb alle jaargangen sinds 1978... da's wat veel om ze allemaal te doorzoeken [:I]). Ik meen zelfs dat ze in dubbeltractie hebben gereden met de VT08 die de korte tijd de voorganger was van de VT11.5 omdat deze laatste stellen later zijn geleverd dan gepland.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

De foto van het stel in dubbeltractie is niet de VT11.5 maar de RAM van de SBB/NS.
Ik denk dat iedereen hier dat wel in de gaten had.[;)]

dgrr57

Mijn antwoord ging dus vooral op die van Tony : Solo dus, de Ram, Rae, VT11.5, Senator, Gottardo..................

Waarmee ik Dublo antwoordde [:D]

Bundesbahnfreak

In een van de fotoboeken van Georg Wagner "Die DB heute" en "Die DB der 80er Jahren" staat een foto van een treinschakeling met VT11.5 of 601 zoals die dan noemden.

Toen werden de stellen als chartertreinen gebruikt.

STel 1 vertrok in A en reed naar B
Stel 2 vertrok in C en reed eveneens naar B

In B werden ze gekoppeld en vandaaruit reden ze naar D

Groeten

Rudy