77 er stootblokjes

Gestart door zeilfreakje, 20 november 2008, 23:49:42 PM

zeilfreakje

Hallo ik heb  2 stootblokjes kwijt van mijne 77er weet er iemand of die nog los te verkrijgen zijn aub groetjes benny

janjozef

Even ter informatie : stootblokken staan aan het einde van een doodlopend spoor, en aan treinen hangen buffers,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy

citaat:
Geplaatst door janjozef

Even ter informatie : stootblokken staan aan het einde van een doodlopend spoor


En dat noemt men stootbokken [:p]

janjozef

bij U mischien in het nederlands is dat nog steeds een stootblok [:D]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

B-Modelbouw

Verkrijgen ... Natuurlijk ergens in de stofzuigerzak,
bij je laatste opkuis onder de baan.

Als je de loc nieuw hebt gekocht zaten er toen geen reserveonderdeeltjes bij, waaronder die buffer ???  

In 't slechtste geval gelijkaardig iets kopen en/of
afgieten van de overige buffers.

Peter

Ja, op welk forum je ook kijkt in binnen en buitenland, ze zijn het er bijna allemaal over eens.
Mehano heeft prachtige modellen met zeer goede rij-eigenschappen, en digitale modellen met goed geluid voor een redelijke, zelfs goedkope prijs, MAAR....als je onderdelen moet hebben, moest je eindeloos geduld hebben, en nu dat Mehano[:0][:0][:0]......durf ik het niet te voorspellen.[:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

citaat:
Geplaatst door janjozef

bij U mischien in het nederlands is dat nog steeds een stootblok [:D]



Toch niet Jan, ik stuur je een bewijsje via PM [;)]

Johnnytrein

Zeg mannekes daar heeft de vraagsteller niet veel aan he. Ik vrees het ergste voor uw los onderdeel ik wacht zelf al bijna een jaar op een zakje losse onderdeeltjes van een 77 er.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

doomslu

Sorry voor deze off-topic. Wat betreft de Nederlandse taal gebruik ik steeds de Van Dale en de offici?le woordenlijst van de Nederlandse taal. Stootbok staat in geen van beide. Stootblok daarentegen wel.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

B-Modelbouw

Even terug ernstig ... Voor de bokken hier brokken gaan maken met die blokken [:o)].

Gaat het om de rechthoekige buffer of om deze met een klein hoekje af ?  Mehano heeft de twee versies uitgebracht.

nmbs

citaat:
doomslu wrote:
Sorry voor deze off-topic. Wat betreft de Nederlandse taal gebruik ik steeds de Van Dale en de offici?le woordenlijst van de Nederlandse taal. Stootbok staat in geen van beide. Stootblok daarentegen wel.


Officiele Van Dale is bij NMBS van geen tel, bij de NMBS zijn het wel degelijk stootBOKKEN.

Mvg Stephane

Peter

En dat allemaal voor een paar buffers[:D] die een kollega modelspoorder zoekt: Foei[:I][:I][:I]

Benny,ik hoop voor je dat er iemand is die er een paar op overschot heeft, of die bereidwillig is er een paar voor je gieten in metaal of resin. Een beetje geduld, de meesten komen tijdens het weekend op het forum.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

hobbyist

Best mogelijk dat je iets gelijkaardigs vindt bi PB-messing

Sicco

Jeetje wat een rare discussie [:D]
Even 0.5 seconden googelen levert op dat stootbok inderdaad een synoniem is voor stootjuk en dus voor stootblok. Het mag dus allemaal. Kunnen we nu met ene gerust hard het weekeinde in? [8D]

eric

Even ter herinnering.

Benny "zeilfreakje" zijn moedertaal is Spaans.
Dus laten we hem niet pakken op een verkeerd woord of taal gebruik.
Hij is nu intussen hier een jaartje aan het mee tetteren en ik moet zeggen, een dikke poficiat voor zijn nederlands.

@ Benny,

Voor de buffertjes zou ik eens informeren bij onze vriend in het Waasland.