Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

esu lokpilot 2

Gestart door conducteur, 19 november 2008, 16:35:57 PM

conducteur

Ik heb een esu lokpilot 2,met programeerbare optrek- en afremvertraging. Als ik naar het menu ga van mijn mobile station,kan ik enkel de naam en het adres veranderen,in de centrale. Als ik zijn adres wil veranderen komt er bv. geen "prog loc?". Hoe moet ik dan zijn optrek- en afremvertraging instellen? Ik heb het geweten hoe het moet,maar nu vergeten. Daar de zoekfunctie problemen oplevert bij het gebruik,en de oplossing van Gerolf bij mij ook niet werkt. Heb ik het hier nog eens neergezet.

Het was iets van een andere loc nemen uit de lokdatabank en die programeren. Ben ik op het juiste spoor?

In de handleiding staat er nochtans dat ik decoders via bestandoverdracht kan programmeren. Verder had ik graag dat mijn loc niet echt gelijdelijk aan langzaam optrekt,maar zo in twee (of drie) stappen.
Als je bv. een trein ziet vertrekken, gaat hij eerst heel langzaam omdat de trein in beweging moet gebracht worden,en daarna sneller optrekt. Is dit mogelijk om dit in te stellen in mijn loc met een mobile station zonder daar kosten aan te moeten doen? Ik vermoed dat dit met bepaalde cv's zal moeten geregeld worden.Welke cv's zal ik dan moeten aanpassen,en op welke waarde best zetten?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

tonycabus

#1
Naar mij komen [;)][;)]
Leuk h?, zo'n centrale die met niks compatibel is? Ook het systeem waar ze voor gemaakt is is "out"[xx(]
Had ik het geweten, manneke, dan had ik je dat nooit verkocht.
Maar als je hulp nodig hebt, spring dan maar binnen hoor.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

GeM

#2
citaat:
Geplaatst door conducteur

...
Het was iets van een andere loc nemen uit de lokdatabank en die programeren. Ben ik op het juiste spoor?
...


Just.... gebruik eens loc 37538 of 36850 uit de databank? Daarvan kan je normaal gezien adres en optrek+afrem mee instellen.
Als je echter de curves van je optrek en afremvertraging wil wijzigen, kan je dit best met een LokProgrammer doen denk ik.

Zie ook: http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=5742.msg85202

Ik had een lijstje met databanknummers voor de verschillende decoders, maar niet bij de hand hier. Laat me weten of het lukt of niet, dan ga ik alsnog naar dat lijstje op zoek
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

tonycabus

#3
Ik heb al ondervonden dat die methode zelfs met M?rklin-decoders niet altijd werkt[:(] (decoder voor hoogvermogen lokmotor, in ombouwset)
Zelfs adressen omprogrammeren lukte niet. Ik wil niet negatief doen, maar die Mobile Station vind ik niet echt geslaagd. Die is ook veel te fragiel om in kinderhanden te geven, tenzij ze op het tapijt rijden natuurlijk, zoals afgebeeld in de reclamebrochures, lekker plat op de buik op de vloer[:o)]
Betreffende decoders kreeg ik trouwens ook met een 6021 niet geprogrammeerd[:0].
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

LokSound

#4
citaat:
Geplaatst door conducteur

Ik heb een esu lokpilot 2,....

In de handleiding staat er nochtans dat ik decoders via bestandoverdracht kan programmeren.




Bestandsoverdracht gaat via de LokProgrammer van ESU.
Via CV's kan je met veel systemen. Mij niet duidelijk of dat ook gaat met een Mobiel Station van M*. Ik dacht van niet.

mvg,  Patrick

INFO

#5
citaat:
Geplaatst door tonycabus

Naar mij komen [;)][;)]
Leuk h?, zo'n centrale die met niks compatibel is? Ook het systeem waar ze voor gemaakt is is "out"[xx(]
Had ik het geweten, manneke, dan had ik je dat nooit verkocht.
Maar als je hulp nodig hebt, spring dan maar binnen hoor.



Tja, een Intellibox is zo gek nog niet manneke. Kost een paar cent, maar dan heb je ook echt iets.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Peter

#6
Info schreef:

citaat:
Tja, een Intellibox is zo gek nog niet manneke. Kost een paar cent, maar dan heb je ook echt iets.



Zo duur is hij nou ook weer niet. Ik heb zelf nog altijd een van de eerste die op de markt gekomen zijn, zonder IR, maar wel regelmatig ge-updated. Het duurde even voor ik alles onder de knie had, maar ik zou hem voor geen geld ter wereld tegen een van die nieuwerwetse dingen willen ruilen.[:D][:D][:D] Heb er nog wel twee Lokmaus II van Roco op aangesloten voor het fijne rangeerwerk (van dichtbij)
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

#7
Ik heb even de methode van Gert geprobeerd. Het is ondertussen al veel beter.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

#8
kan ik met cv's 2-6;67-94(80) die rijtrappen instellen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

tonycabus

#9
Begin maar met de minimumsnelheid en de maximumsnelheid (CV 2 en 5) en als dat goed is stel dan CV 6 in op de helft van CV 5.
Dan hoef je niet aan snelheidscurves te gaan sleutelen, je krijgt een lineaire snelheidskarakteristiek.
Niet teveel sleutelen, of je mag je hele decoder resetten en opnieuw beginnen[:(]
Wim "Info" heeft gelijk: een I'box is "teen en tander", een mooi stuk gereedschap. En meer natuurlijk.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

conducteur

#10
Ik zal toch best even tot bij jouw komen als ik tijd heb.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

#11
Is het niet.cv6=(cv2+cv5)/2?
En wat kost zo'n ding?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum