Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 76

Gestart door doomslu, 17 november 2008, 19:22:32 PM

conducteur

Als je het wachthokje geel wil schilderen,welk geel moet je dan gebruiken?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

citaat:
Geplaatst door loebaske

Dat was voor mij nu eens de ideale verjaardags kado MSM in de bus[;)]
Met deze koude dagen is dit een welgekome opwarming, boeiende reportages....

Gefeliciteerd !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

MickeyMouse

Proficiat met de verjaardag Eric!!!

Geert

13erke

citaat:
Geplaatst door conducteur

Als je het wachthokje geel wil schilderen,welk geel moet je dan gebruiken?


Dat is eerder een kwestie van smaak, na verloop van tijd bleekt de kleur van het echte voorbeeld immers af door het zonlicht, door vervuiling wordt de kleur dan weer wat bruiner... Ga gewoon eens kijken in de plaatselijke modelbouwwinkel naar de verschillende tinten geel.[;)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door 13erke

citaat:
Geplaatst door conducteur

Als je het wachthokje geel wil schilderen,welk geel moet je dan gebruiken?


Dat is eerder een kwestie van smaak, na verloop van tijd bleekt de kleur van het echte voorbeeld immers af door het zonlicht, door vervuiling wordt de kleur dan weer wat bruiner... Ga gewoon eens kijken in de plaatselijke modelbouwwinkel naar de verschillende tinten geel.[;)]


Hey Pieter. Leuk artikeltje ! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Die wachthokjes: De meeste foto's die ik gezien heb, en in stations waar ik geweest ben,zijn die wachthokjes in Wallonie rood en in Vlaanderen geel of is het toeval in welke kleur ze geschilderd zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

13erke

citaat:
Geplaatst door Peter

Die wachthokjes: De meeste foto's die ik gezien heb, en in stations waar ik geweest ben,zijn die wachthokjes in Wallonie rood en in Vlaanderen geel of is het toeval in welke kleur ze geschilderd zijn.


Goh, er zou wel iets van aan kunnen zijn, ik ben inderdaad nog geen geel hokje tegengekomen in Wallonie en omgekeerd.
@Luk, bedankt he!

loebaske

Bedankt voor de verjaardags wensen...enne Wouter (chef garde) diene drink zal voor volgend WE zijn in de club[;)][;)]

ERVIN

Mooi artikel Pieter(13erke) , als mijn doorgaand station klaar is dan gaan die wachthuisjes hier zeker komen.[;)]

I.V.M. de vergelijking tussen de Reeks 15 van Olaerts en LS-Models heb ik toch een vraagje, op blz.57 bij nr.11 staan beide locs, maar de loc van Olaerts lijkt daar zo donker, terwijl die van LS er zo fris uitziet, is dat in werkelijkheid ook zo, mijnsinzien lijkt de LS-loc er veel beter uit te zien??

Voor de rest weer een ijzersterk nummer, bedankt aan al de mannen die het weer voor mekaar gekregen hebben.[;)]

cyberbeast

Een erg goed nummer inderdaad. Wel zo leuk dat er veel aandacht besteedt wordt aan LS (veel DT-fouten zeker?).
Doe zeker zo verder.
 

trainfreak

citaat:
Geplaatst door 13erke

citaat:
Geplaatst door Peter

Die wachthokjes: De meeste foto's die ik gezien heb, en in stations waar ik geweest ben,zijn die wachthokjes in Wallonie rood en in Vlaanderen geel of is het toeval in welke kleur ze geschilderd zijn.


Goh, er zou wel iets van aan kunnen zijn, ik ben inderdaad nog geen geel hokje tegengekomen in Wallonie en omgekeerd.
@Luk, bedankt he!



Je moet eens met de trein naar Ronse gaan dan. Op L86 kom je daar af en toe een rood hokje tegen in Vlaanderen!
Spoorse groeten
Dimitri

chef garde

citaat:
Geplaatst door loebaske

Bedankt voor de verjaardags wensen...enne Wouter (chef garde) diene drink zal voor volgend WE zijn in de club[;)][;)]


Dat zijn dan 2 drinks bij elkaar, tga were proper worden!!

Dreha

Heb eindelijk wat tijd gevonden om msm te lezen.
Zie ik mij zelf toch wel op een van de foto's [:D] over de msm beurs in Mechelen zeker.
Het is die foto waar er zo iemand met een grote neus heel ge?nteresseerd kijkt naar de fabricage van huizen uit gips.
Ik was zo geconcentreerd aan het kijken dat ik zelfs niet eens gemerkt hebt dat er foto's werden gemaakt[:I].


doomslu

citaat:
Geplaatst door Dreha

Heb eindelijk wat tijd gevonden om msm te lezen.
Zie ik mij zelf toch wel op een van de foto's [:D] over de msm beurs in Mechelen zeker.
Het is die foto waar er zo iemand met een grote neus heel ge?nteresseerd kijkt naar de fabricage van huizen uit gips.
Ik was zo geconcentreerd aan het kijken dat ik zelfs niet eens gemerkt hebt dat er foto's werden gemaakt[:I].



Eindelijk heeft er iemand zichzelf herkend. Ben jij diegene die met z'n neus op de feiten zit ? [;)]
Ik zie nog enkele andere forumleden op de foto's....
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dreha

citaat:
Eindelijk heeft er iemand zichzelf herkend. Ben jij diegene die met z'n neus op de feiten zit ?
Ik zie nog enkele andere forumleden op de foto's....


Yep that's me, in volle glorie en naast mij staat mijn buurman (die met de bril).[8D]