Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Mehano stopt er mee

Gestart door DasBert33, 16 november 2008, 17:20:21 PM

Sicco

#90
Die komt er heus wel, het zou gek zijn als niemand d? loc van Europa niet opnieuw gaat uitbrengen.... [:)]

Peter

#91
Had al lang verwacht dat er iemand met de populaire reeks 77/78 op de markt zou komen.Maar dan wel met verbeterde verlichting en verende koppelingkop.
Lijkt me een ideale lok om er een Belgische begindoos mee te maken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

#92
Probleem is natuurlijk dat de markt is verzadigd met de Mehano modellen, die niet slecht zijn, en er maar ??n kleurvariant van te maken is....

loco

#93
Lijkt me inderdaad een goede tip om de modellen van mehano nog eens opnieuw uit te brengen. Waar de matrijzen zijn weet ik niet. Zeker niet bij Rocky Rail. Als ze nog bestaan, zijn ze zeker opnieuw te gebruiken. Alleen moet je alle onderdelen bijeen vinden en kunnen monteren. Ook de onderdelen die niet uit de matrijzen komen. Als er ??ntje ontbreekt ben je er aan voor de moeite. Ten minste als het snel moet gaan. Wat Mehano met zijn matrijzen heeft gedaan is blijkbaar nog een raadsel.
Ik weet wel dat de tekenaars die voor Mehano werkten goede banden onderhielden met het modelbouwgebeuren in Itali? en al enkele jaren een eigen bedrijf zijn gestart. Zij zijn nog steeds bezig met het maken van tekeningen voor verschillende fabrikanten van modeltreinen en hun zaak draait goed. Ze hebben geen gebrek aan opdrachten en leveren kwaliteit. Ik heb vorig jaar nog met hen gesproken, maar ze weten ook niet waar de matrijzen bij de vereffening naartoe zijn gegaan.

Aangezien Van Biervliet via B-Models goede contacten onderhoudt met Rocky Rail voor de verdeling van hun B-Models producten lijkt het logisch dat het basisdossier voor de aanmaak van een nieuw model 77 en 51 ook gemakkelijk te vinden is. Maar dat wil nog niet zeggen dat B-Models of RR ook over de tekeningen beschikt die nodig zijn voor de bouw van de matrijzen. Ik denk het niet. Dus als we spreken over een nieuwe 77 en de 51 zitten ze bij RR al bij een goed adres. Maar dan heb je nog geen model. Wel een dik startdossier.