Mehano stopt er mee

Gestart door DasBert33, 16 november 2008, 17:20:21 PM

janjozef

#15
citaat:
Mehano has struggled financially for the last ten years


dat staat er letterlijk dus de problemen zijn zeker niet van gisteren, we zullen moeten afwachten

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

cyberbeast

#16
Verdorie, en ik heb nog de kans niet gehad een 77/78 te kopen.
In de nabije toekomst kan het ook niet want de 27 van LS komt er eerst.
Wel heel jammer natuurlijk. Ze maakten heel leuke treinen voor democratische prijzen. Mss te democratisch?
 

Brunel

#17
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Het lijkt mij verstandig,gewoon af te wachten.
De bank problemen van de laatste weken hebben nu toch wel duidelijk gemaakt wat geruchten en doem denken alles kan uit richten.
Volgens de duitse importeur (gevraagd in keulen 5 nov)is er wel iets mis maar is het nog niet zo dat alles nu meteen kapot gaat.
Er stonden zelfs prototype van een nieuwe siemens diesel op de stand.
En inderdaad ERTEL zou toch wel gek zijn om geld te steken in en kapot bedrijf,die jongens zijn toch ook niet gek.
Wim



Heb je de link in het eerste bericht wel gelezen Wim?
Heeft niks met geruchten te maken.
De mallen zijn geld waard en zullen wel aan een ge?nteresseerde fabrikant worden verkocht.

Sicco

#18
Inderdaad het lot lijkt me helaas wel beslecht. Als Mehano al zo lang in zwaar water zat is wel de vraag waarom ze zo met geld hebben gesmeten de paar jaar dat ze Belgische modellen hebben geleverd. Dat had wel wat minder (gefaseerder) gekund lijkt me...

Laten we hopen dat b.v. Biervliet of LS Models de mallen overneemt, vooral de 51 is nog lang niet uitgebuit, bepaalde versies ontbreken nog volledig en dat zou eeuwig zonde zijn op lange termijn.

groeten Sicco

Quadran

#19
Niet om sarcastisch te doen, maar die MEHANO GM CLASS 66 wordt in de toekomst misschien wel een echt hebbedingetje.

 

Anarchy

#20
Wat is er mss met die versie?

Quadran

#21
citaat:

Wat is er mss met die versie?



Naast Mehano raast General Motors / Opel ook af op een bankroet.

Hopelijk komt het niet zo ver als met Mehano...

http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autobedrijven/article/detail/490893/2008/11/17/100-000-jobs-in-gevaar-bij-Opel.dhtml

http://www.nrcnext.nl/nieuws/economie/article2056539.ece/Angst_voor_faillissement_GM_neemt_toe
 

ysbeer

#22
Dood verlaarde leven langer.
Die mallen zijn stink duur,dus die verkoopt men.
Gelukkig zijn er nog geen andere die belg of class66 maken.
Al die triebwagens en de v216 zullen ze wel niet kwijtraken.
Ik zie ze dus volgend jaar wel bij roco of liliput opduiken.
Nu hamsteren van loks lijkt mij riscant.
wim

RobE

#23
citaat:
Geplaatst door Quadran

Niet om sarcastisch te doen, maar die MEHANO GM CLASS 66 wordt in de toekomst misschien wel een echt hebbedingetje.




Vooral niet mee rijden want als deze mooie loc stukgaat zie dan maar aan onderdelen te komen.
Hoewel dat in het verleden ook niet vanzelf ging en wij (ik) maar denken dat dat aan Paul lag. Helaas weten we nu beter.

Groet,
Rob


Peter

#24
Voor dat we hier over van alles en nog wat gaan speculeren, wil ik toch nog even meegeven dat Mehano deel uitmaakt van de LIVE group.
Het is dit bedrijf dat besloten heeft alle zakelijke, financiele en technologische zaken stop te zetten. De produktie werd onmiddelijk gestopt in Izola, Slovenie.
Een gedeelte van de produktie werd sowieso al in China gedaan.
Voorlopig is er nog NIET geweten mat er gaat gebeuren met de mallen.
Een bedrijf dat die overkoopt moet wel kapitaalkrachtig zijn, en dus niet zoals hierboven gesuggereerd, een of andere winkel in Belgie, die met alle respekt, waarschijnlijk niet over zo'n grote bedragen (in deze tijd) kunnen beschikken.
Mijn suggestie: wachten we rustig af wat gaat gebeuren.
Hierbij een artikel uit de SLoveense financiele krant Limun.hr
---------------------------------------------------------------------
citaat:
Mehano shuts down

5.11.2008 15:43:00 | Powered by PressCut

The toy factory Mehano from Izola has been facing difficulties for several years now, so the current owner decided to shut down production and lay off 140 employees, reports TV Slovenia. On Monday both unions in the factory received the notice on the termination of all work contracts and an invitation to a meeting on Wednesday.

The owner, company Live, purchased Mehano four years ago, and now decided to liquidate the company for business, financial, and technological reasons. The Unions are convinced that the owner is only interested in the sale of the lot and will probably continue production somewhere else. It is worth noting that a part of their production program has already been moved to China.
(www.dnevnik.si )


---------------------------------------------------------------------
Met vriendelijke groeten
Peter

Ludwig

#25
Simpel weg een drama zoals het de laatste tijd er aan te gaat in de modeltrein wereld.
Al een geluk dat er de laatste tijd nog wat winkels verhuizen om een groter locatie te gaan betrekken.
Dat vormt nog een beetje tegengewicht tegen de aanhoudende stroom van slecht nieuws van de fabrikanten.
De winkeliers hebben er nog vertrouwen in en dat is toch nog veel waard.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

conducteur

#26
Stoppen ze er nu echt mee,met de productie van modeltreinen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

#27
Eind van het jaar stopt Mehano met de produktie van ALLES, dus niet enkel modeltreinen.
Daarom: rustig afwachten want de beslissing ligt toch niet bij ons.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

#28
Lima,Jouef (zeker 3 maal!) Liliput,Rivarrossi en Arnold gingen ook al eens over de kop ,maar zijn nu weer 'alive and kicking'.
Waarom zou het Mehano anders vergaan? we moeten alleen maar wat geduld hebben ,dat is alles.

Gerrit

Greg

#29
Daar heb je een punt, maar er moet natuurlijk nog altijd een overnemer gevonden worden.
Ooit stopt het wel eens (val saint-lambert), en gezien de financiele malaise, die nog verre van gedaan is zou het wel eens kunnen dat men lang mag zoeken achter een overnemer.
Ik denk dat we zoals Peter al zei best gewoon afwachten, we kunnen er niets aan veranderen.

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG