scenery

Gestart door conducteur, 16 november 2008, 13:12:04 PM

conducteur

Waar vind ik goede Nederlandstalige boeken over hoe je een heel mooi landschap maakt? Ik wil het graag heel eenvoudig houden,maar toch een mooi landschap bouwen.

Kunnen julie enkele titels aanraden?
Liefst ook een ISBN-nummer er bij vermelden.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gizzmo

#1
Dag conducteur,

Ik heb niet onmiddelijk titles van boeken die de moeite waard zijn ... Maar kijk zeker eens naar deze Youtube video's
http://www.youtube.com/profile?user=thebige61&view=videos
In totaal 126 videos over het maken van landschappen en scenery.

Succes [;)]
David

Peter

#2
In de voorbije nummers van Modelspoor magazine (een beetje reklame mag toch nietwaar) staan heel goede artikels en voorbeelden.
Ook in de beschrijvingen van de banen die er in staan vind je dikwijls veel uitleg en goede tips.

De meeste andere boeken zijn in het Duits, Engels of Frans
Met vriendelijke groeten
Peter

martintje

#3
een bijbel voor modelspoor is het niet, maar het komt aardig in de buurt [:)].... praktijkboek Modelspoorwegen, in mijn ogen het beste Nederlandstalige boek wat er tot op heden gepubliceerd is.
is handig en vol info voor beginner als gevorderde.



http://www.bol.com/nl/p/boeken/praktijkboek-modelspoorwegen/666807948/index.html?Referrer=TDR5558170b5fcc16fce3887d72edf938f31501644
Mvg Marty

ratje

#4
Gizzmo, leuke Youtube tip, staat toch wel handige info bij [:D]
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

Ludwig

#5
citaat:
Geplaatst door martintje

een bijbel voor modelspoor is het niet, maar het komt aardig in de buurt [:)].... praktijkboek Modelspoorwegen, in mijn ogen het beste Nederlandstalige boek wat er tot op heden gepubliceerd is.
is handig en vol info voor beginner als gevorderde.



http://www.bol.com/nl/p/boeken/praktijkboek-modelspoorwegen/666807948/index.html?Referrer=TDR5558170b5fcc16fce3887d72edf938f31501644



Dit kan ik alleen maar beamen.
Er staan zelfs artikels in die door mensen geschreven zijn die actief zijn op dit forum.
Maar het wordt stilaan tijd dat er een heruitgave op de markt komt, want sommige onderdelen van het boek zijn niet meer zo update.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

conducteur

#6
leuk!
dat boek kan ik in de bib ontlenen.
Compleet handboek modelspoorbanen van Bernhard Stein zou hier ook passen
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

chrisdriessen

#7
hallo conducteur. geen nederlandse schrijver maar wel nederlands vertaalt.
van michal (andes?). modelspoortips. je hebt er een hele serie van

br212

#8
Compleet handboek modeltreinen



Boek #9642; Hardcover #9642; Stein, B. #9642; ISBN-13: 9789024376001 #9642; Centrale Uitgeverij #9642; 2001

Is al te koop vanaf tien euro.

conducteur

#9
Ik ben nog altijd niet veel verder met mijn opzoekwerk hoe ik mijn "alpenweide" moet maken.
Ik heb nu een stuk heki decor-grasvlies aangelegd,maar nog ben ik niet tevreden.Ik ken nietsvan scenery,en ik moest mijn berg zelf versieren. Wat redelijk goed gelukt is,is een kleine koeienweide met een heg erond en een boompje.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

#10
Ik ben wat aan het expirimenteren met van die vlokken, maar als ik ze vastlijm met van die spuitbuslijm dan vliegt alles weg door de grote kracht. HEt is ook een hele kleverige boel. Als je iets wil weghalen,(bv. mijn theezeefje is gevallen); heb je voor je het weet je hele weide mee. Wat is een betere oplossing?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

#11
Eerst lijmen en dan strooien, Rian.
Die spuitbuslijm: daar ben ik ook niet zo enthousiast over. Een matte vernis er achteraf over, liefst met een airbrush met weinig druk, is naar mijn mening beter.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

#12
Bernhard Stein schrijft in zijn boek, compleet handboek modeltreinen (Werkstattbuch Modellbahnbau), dat je een spuitbus met kleurloze matverf op basis van nitrocellulose(is het juist geschreven?) moet gebruiken. Maar waar vind je dat?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

#13
Kijk eens bij de vernissen op deze pagina:
http://www.selda.be/producten.html

Zelf heb ik "Winsor & Newton artists' picture varnish" (mat), gevonden bij Schleiper
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erwin

#14
Misschien nog niet vernoemd, maar zeker een 'must' voor elke modelbouwer; "Groetjes uit Ferbach" van Jacques Leplat, hier staat zowat elk onderwerp van een modelbaan beschreven.
Verder bestaat er ook nog zoiets als Modelspoor Magazine, waar toch ook regelmatig artikels verschijnen over scenery (bouw, nieuwigheden, toepassingen, enzomeer).
Ook op het internet zijn vele, nederlandstalige, sites te vinden over dit onderwerp.
Even googelen levert U alvast een massa informatie op.
Misschien ook nog een gouden tip voor deze beginnende modelbouwer; sluit U aan bij een modelspoorvereniging. Daar leer je zowat alles wat je maar denken kunt (toch over modelbouw !)