Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wat onbreekt er aan scenery?

Gestart door MARKLINRIJDER, 15 november 2008, 20:54:50 PM

MARKLINRIJDER

Hierbij zou ik even van jullie allen willen weten wat er volgens jou ontbreekt aan Kunststof scenery materiaal:  Ik bedoel daarmee echt dingen om je baan aan te kleden.

Ik dacht zelf aan bvb.: Fritkraam, Belgische boerderij,....

Groetjes,

David

Peter

#1
Iets heel simpel: voetpaden, en dan bedoel ik platen met dals, maar dan niet netjes naast elkaar,maar telkens 1 dal verspringend
Met vriendelijke groeten
Peter

eddy

#2
Iets in deze trend, nl het gewone klinkerpatroon.

Groeten eddy

railbusje

#3
Ik zoek nog een paar periode I voertuigen, rond 1914.

janjozef

#4
een belgische boerderij bestaat van auhagen, maar die heeft natuurlijk iedereen op zijn baan, dals die 1 dal verspringen, dan liggen ze weer netjes naast elkaar, en zijn te verkrijgen bij slaters, dat gamma is veel groter dan in Belgi? verkrijgbaar, hetzelfde met evergreen, mogelijk moet je eens goed zoeken op het internet want veel is te koop, maar niet in belgi?, en andere zaken zijn niet als het gezochte herkenbaar maar wel bruikbaar

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

#5
Ramen. Je vindt enkele pakjes met steeds weer ramen in dezelfde vorm, meestal bovenaan gebogen, terwijl hier in Vlaanderen veel ramen gewoon recht zijn bovenaan.
En deuren : hier is het nog erger gesteld.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gizzmo

#6
Ik denk dat er voor de periode V en (VI) nog heel wat dingen ontbreken --> gewoon moderne gebouwen, zowel huizen als bedrijfsgebouwen. en dan vooral in schaal N.
En als je eens echt een uitdaging wil ... een moderne auto in 3D [;)]

Iedereen zal zo wel zijn custom spulletjes hebben die hij nog graag op zijn baan zou zien.
Misschien een lijst maken van algemene zaken en dan een stemming [:D]
Ik werk alvast in Schaal N dus ik kijk alleen maar mee ... en blijf zelf verder prullen met men eigen freesmachine.

GreetZ
David

Peter

#7
De enige die ik vind bij Evergreen (website) zijn degene die ieder merk wel heeft (Faller, Noch enz.) namelijk de sidewalk patroon, dus een vel rechtlijnig verdeeld in vierkantjes. Degen die ik bedoel zijn de dals waarbij de volgende rij telkens een halve dal veschuift. VEEEEEELE jaren geleden had Herpa die "dals" maar dan wel enkel gedrukt op een vel papier
Met vriendelijke groeten
Peter

vandomm

#8
Voor mij is de scenery belangrijker dan de baan .

Wat ik nu zoek is de provenciaalse dakpannen . Misschien zijn die niet verkrijgbaar maar je weet nooit .

Verder zoek ik nog :  een peugeot 307 grijs en een BMW 7 in donkerblauw .

Met dank .
Cees .

Rochevalien

#9
citaat:
Geplaatst door Peter

Iets heel simpel: voetpaden, en dan bedoel ik platen met dals, maar dan niet netjes naast elkaar,maar telkens 1 dal verspringend



Auhagen heeft zo'n plastic plaat met straattegels in verband.
Deze plaatjes zijn wel niet zo groot.

Gerrit

rixke rail

#10
Het "Economische" schuilhuisje kennen we van bij Jocadis, misschien kan "David-Productions" dit type produceren ?
Lijkt mij perfect haalbaar, als ik de rest van Uw producties bekijk ![:p]



Zowel voor spoor- als bushokje te gebruiken, alhoewel stilaan aan het verdwijnen ! (tp IIIb en IV)
In station Haacht staan er nog (12/15), als U wil kan ik zelfs de maten gaan opnemen !
Edit : ook het recentste type (paddenstoel) lijkt mij interessant voor tp V- en VI-rijders.
Modelspoorse gropeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

#11
Ik zoek, nog steeds, zulk een tegels voor op mijn perrons van mijn doorgaand station, is niet zo goed te zien op deze foto, ik zal eens een nieuwe nemen, maar van die moderne tegels waar op het einde van het perron zo van die ribbels op liggen, ik dacht trouwens dat die ribbels voor slechtziende en blinde mensen was.


MARKLINRIJDER

#12
Alle mannen,

Is er nu echt niets dat jullie echt allemaal zouden willen?

Het is niet voor mijn cnc, of snijplotter.

Het mag iets groter en moeilijker zijn.[;)]

Groetjes,

David

Pol

#13
1) Baanpersoneel uit verschillende tijdperken (Ik zoek me suf naar baanpersoneel van de DRG in tijdperk II! Dit bestaat dus echt niet h?)
2) Mooie, realistische stationsoverkappingen met voldoende brede perrons.
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Peter

#14
Pol schreef:

[quote1) Baanpersoneel uit verschillende tijdperken (Ik zoek me suf naar baanpersoneel van de DRG in tijdperk II! Dit bestaat dus echt niet h?]


Preiser had vroeger dit personeel. Soms vind je dit nog in de oudere zelf te schilderen sets. Het vroege tijdperk III uniform is/was trouwens indentiek met dat van tijdperk II Voor meer informatie kan je terecht op de uitstekende website EpocheII

citaat:
http://www.fh-merseburg.de/~nosske/EpocheII/[/quote]

Met vriendelijke groeten
Peter