LS models Reeks 15 en de Olaerts reeks 1500

Gestart door amibo, 11 november 2008, 20:49:41 PM

Sicco

#15
Nou, doet deze loc dan mee met het wereldrecord kortst inzetbare loc? [:D]
Bedankt beide voor de info!

n/a

#16
citaat:
Geplaatst door Break302



Wel is de loc hier voorzien van twee verschillende pantos zoals de huidige 15 nog hebben, en niet zoals het model van LSM er 2 gelijke heeft !

Jos




Mijn LS 15 heeft twee verschillende panto's. Bij de losse onderdelen zijn (2 verschillende) fijnere sleepstukken toegevoegd, die desgewenst de standaard sleepstukken op de gebruikte panto's kunnen vervangen. Erg mooi vind ik dat! [:)]

n/a

#17
Hallo,

Kleine info betreffend de 150.004

12021  Tijdperk IIIb
Oorsprong versie zoals deze was bij het uitkomen van de fabriek. Is gebouwd worden met het nummer 150 004. Deze versie heeft nog niet het monogram B aan de voorkant.
Sommige mensen zeggen deze nummering was alleen de tijd van een foto. Dit klopt niet deze lok heeft gereden met het nummer 150004 vanaf de uitlevering (begin 1963) tot eind zomer 1963 (te lezen in ?locomotives polycourant de l?art?re Paris-Bruxelles ? Volume 2? bladzijde 27), in september kreeg deze lok het nummer 150011 .  Begin 1964 hebben de locomotieven al de grote B op de voorkant gekregen. De keuze van een ander locomotiefnummer had de inzetperiode slechts om een paar maanden verlengd. Voor de mensen die perse een andere nummer willen komt er later nog de nummer 150003 in de zelfde livrei zonder B logo.
Deze versie heeft gereden met twee de zelfde stroomafnemers sleepstukken (dubbelen) deze zie je op de foto bladzijde 62 van B diesel.  
In het boek ?Les locomotives polycourant de l?art?re Paris-Bruxelles ? Volume 2? bladzijde 181 boven, is een foto waarop men ziet dat de 3 koplamp (boven) rood is. Voor de mensen die deze vervangen willen is er een wit glas in het zakje met onderdelen.

@l@in
LS Models

dgrr57

#18
citaat:
Geplaatst door @l@in

Hallo,

Kleine info betreffend de 150.004

12021  Tijdperk IIIb
Oorsprong versie zoals deze was bij het uitkomen van de fabriek. Is gebouwd worden met het nummer 150 004. Deze versie heeft nog niet het monogram B aan de voorkant.
Sommige mensen zeggen deze nummering was alleen de tijd van een foto. Dit klopt niet deze lok heeft gereden met het nummer 150004 vanaf de uitlevering (begin 1963) tot eind zomer 1963 (te lezen in ?locomotives polycourant de l?art?re Paris-Bruxelles ? Volume 2? bladzijde 27), in september kreeg deze lok het nummer 150011 .  Begin 1964 hebben de locomotieven al de grote B op de voorkant gekregen. De keuze van een ander locomotiefnummer had de inzetperiode slechts om een paar maanden verlengd. Voor de mensen die perse een andere nummer willen komt er later nog de nummer 150003 in de zelfde livrei zonder B logo.
Deze versie heeft gereden met twee de zelfde stroomafnemers sleepstukken (dubbelen) deze zie je op de foto bladzijde 62 van B diesel.  
In het boek ?Les locomotives polycourant de l?art?re Paris-Bruxelles ? Volume 2? bladzijde 181 boven, is een foto waarop men ziet dat de 3 koplamp (boven) rood is. Voor de mensen die deze vervangen willen is er een wit glas in het zakje met onderdelen.

@l@in
LS Models



Dag @l@in,

kleine verbetering in verband de inzet van de 150.004. In mei 1963 (wat niet einde zomer is), was de 150.004 al hernummerd tot 150.011. Bron : Historique de la traction ?lectrique en Belgique, Tome 5, 1952-1980, B: Les Locomotives, ir. J. Vandenberghen, uitg. NMBS, blz. 282 (foto van Bruno Dedoncker).

Dat rood licht en de twee identieke stroomafnemers kan ik maar allen bevestigen dankzij een kleuren foto in boven vermelde boek, blz. 251.

En voor de nieten tellers : de 150.004 heeft nooit ruiten wassers (lave-glace) gehad [;)]

dgrr57

#19
citaat:
Geplaatst door tufken

yep, dat is zo



Ja, Patrick, bij u misschien. Maar ik kan bevestigen dat er nog voorraad is in sommige winkels (op 22/11/2008) [;)]

n/a

#20
Heb ik ook gezien na het plaatsen van de reactie, dus een bron heeft een foute vermelding gemakt. Maar welke? De datum of the foto of de tekst.
Feite is het dat de lok zo bestond en ook zo gereden heeft.
Dat van de sproeier was mijn niet opgevallen en ik heb toch heel veel tijd in de studie van het model gestoken. Dit bewijst dat je nooit een 100% perfect model kunt hebben al stop je er veel tijd in.

@l@in


the_gold

#21
Is de 15 al uit in zijn laatste kleurstelling voor Wisselstroom?
Omdat dit op de modeltreinparadise site stond maar ik vind er nergens een foto van

grt

n/a

#22
Hallo,

De 15 in laatste versie komt pas begin volgend jaar. Eerst komen de 21 en 27 dan de vijf volgende referenties van de 13. De volgende 15 die zullen uitkomen zijn de geele versie en de blauw/geele versie zonder contactdoos aan de voorkant.

@l@in
LS Models

n/a

#23
Ik heb hier van LSM de 12022 dat is lok 1505, ben hier zeer tervreden mee, zeer fraai model.
Ik moet zeggen dat het model van Olaerts in vergelijking met LSM wel speelgoedachtig aandoet, ik ga dan alleen af op de foto?s hierboven.

Nou ben ik op zoek naar foto?s van de reeks 15, heb wel wat gevonden maar het is toch niet veel.
Waar kan ik meer foto?s van deze fraaie lok vinden in het groot bedrijf op internet?

Alvast bedankt.

Rob

railman56

#24
probeer eens "belrail pictures gallery"
daar zijn wel foto's te vinden
mvg
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Brunel

#25
Kan de bovenste lamp trouwnens branden?
Die lamp lijkt wel rood gekleurd.

amibo

#26
Klopt, zie het bericht van Alain.
Je moet de kap eraf halen om dit sein in te schakelen maar dit was  alleen voor gebruik in Nederland.

Brunel

#27
Ja, maar het lijkt me sterk dat de loc met brandend rood toplicht Nederland in is gereden. Hadden de toenmalige spoorautoriteiten een spontane hartverzakling van gekregen. [:D]