ook nieuw

Gestart door tsjoeketsjoeke akki, 08 november 2008, 17:48:51 PM

tsjoeketsjoeke akki

Hallo, ik ben tsjoeketskoeke akki, eigenlijk de papa. Akki is 8 jaar en bezeten van de treinen. Hij moet en zal een baan hebben en ik zal hem daarbij bijstaan. We zijn komplete leken en kennen niet zoveel van deze materie.We hebben ons al serieus geinformeerd en zijn nu bezig hoe de baan er moet uitzien. Ik heb intussen ook al veel opgestoken op de forum hier.Akki veranderd alleen nogal is van gedacht over welke treinen hij wil.Dan is een thalys, een ICE een stoomlok, allez, een normaal kind dus.
Jullie kunnen zeker zijn dat er van ons nog veel vragen zullen komen vanaf ongeveer de "goede brave man" zijn verjaardag.
Tot schrijven

Peter

Hallo Axel en zoon,

Hartelijk welkom op dit forum. Mijn kleinzoon is 4 en al een kleine treinenfreak. Waarschijnlijk met Sinterklaas.... als de brave man.... en opa's portemonee.....[:D][:D][:D]
Geloof me, het is een fantastisch gevoel, samen met kind(eren) of kleinkind de hobby te beleven.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

tsjoeketsjoeke akki

Bedankt, Axel is de zoon, is maar voor alle duidelijkheid[;)]

railman56

welkom op het forum
als ik het goed heb is:
akki = axel [:)]
en dan is tsjoeketsjoeke = papa [:D][:D][:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Jurgen

Welkom op dit forum.

Je zegt dat je zoon met de regelmaat van de klok van trein wisselt. Awel, ik ben net hetzelfde. [:D]
Het is dan ook allemaal zo schoon h?. Alleen wil die "goede brave man" mij niets meer geven en moet ik alles zelf kopen. [:(!]

Veel plezier met de treintjes en op het forum.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Peter

Hallo Axel en zoon,

Hartelijk welkom op dit forum. Mijn kleinzoon is 4 en al een kleine treinenfreak. Waarschijnlijk met Sinterklaas.... als de brave man.... en opa's portemonee.....[:D][:D][:D]
Geloof me, het is een fantastisch gevoel, samen met kind(eren) of kleinkind de hobby te beleven.[:D][:D][:D]

Dat kan ik alleen maar bevestigen. Alleen: mijn eerste kleinkind moet nog geboren worden (in april)
Ik kijk er naar uit om "die brave man" te spelen [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eddy

Ja ,maar laat dan maar al U baard groeien Gerolf.[:D][:D]

groeten Eddy

tsjoeketsjoeke akki

Eigenlijk interesseerden treinen mij niet, maar zoonlief..... Ik weet niet van wie hij dat heeft. En die goede brave man(papa dus), moet het allemaal zien in orde te krijgen.Tsjoeketsjoeke is niet papa maar gewoon een voorvoegsel.Het is wel goed gevonden.Ik zie dat er verschillende mensen uit de regio bij zijn.

Hannelore

Bij ons is het virus bij het hele gezin overgeslagen. Onze zoon ( vandaag 5 geworden)is ook al een hele geruime tijd stekezot van treinen. Nu hebben we een modelbaan waar we samen van genieten.
 

doomslu

Het doet deugd te lezen dat kinderen terug in de trein ge?nteresseerd geraken. En het is nog toffer dat het een gezinsbezigheid is.

Bij mij hebben de dochters ook flink meegeholpen aan het aankleden van de baan. De jongste kent bovendien wat van treinen af. Bij iedere verjaardag maakt ze me een kalender met treinen. Dit jaar had ze daarvoor zelfs mijn modellen op mijn baan gefotografeerd. Ze is ondertussen al 14.
Helaas heb ik mijn zonen nooit zo ver kunnen krijgen.

Ik hoop wel stiekem, om net als sommigen hier, ooit "opa trein" te worden... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

Begin met in gedachte te houden dat de kinderen niet altijd bij treinen blijven, soms schakelen ze over op computers, en ik kan daar over meespreken, toch welkom
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tsjoeketsjoeke akki

Ik ben mij wel bewust van het feit eens ze 13-14jaar worden ze andere intresses krijgen.Als ze dan ouder worden grijpen ze toch terug naar de treintjes en hebben ze toch al een serieuze herstart.

janjozef

natuurlijk kan vader steeds zelfstandig verder gaan, de kinderen zijn echt niet noodzakelijk, persoonlijk ook ondervonden [;)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

Eens gebeten door het virus, is het maar h??l moeilijk te genezen hoor, en ik spreek uit ervaring.[;)]

tsjoeketsjoeke akki