Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Mooie sleep ?

Gestart door rixke rail, 06 november 2008, 16:49:27 PM

rixke rail

Ik had hem bij de uitrit van Leuven zien staan op de verbindingsboog tussen lijnen 35 en 53a. Dus thuisgekomen vlug, vlug camera gaan halen, maar ik geraakte net niet op de ideale plaats (inrit station Haacht) om hem te fotograferen.

IMGhttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/trainspotting/001.jpg/IMG

IMGhttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/trainspotting/002.jpg/IMG

Toch niet zo frequent, 4 loks samen in ??n trein !
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Mr-tsjoektsjoek

#1
De 20ers slepen, de 23ers (hun panto is beneden) worden gesleept.

Ofwel zijn deze defect, wat te betwijfelen valt : alletwee ?
Ofwel worden ze gesleept in deze trein om een losse rit te besparen, dit gebeurt wel meer.

ERVIN

#2
Indrukwekkend is het anders wel h?!![:0]

Jammer genoeg nog nooit in het "echt" mogen aanschouwen.[:(]

trainfreak

#3
citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

De 20ers slepen, de 23ers (hun panto is beneden) worden gesleept.

Ofwel zijn deze defect, wat te betwijfelen valt : alletwee ?
Ofwel worden ze gesleept in deze trein om een losse rit te besparen, dit gebeurt wel meer.



Het is enkel de eerste 20 (2012) die sleept hoor.
Op de eerste foto zie je wel iets omhoog steken maar op de tweede foto weer niet
Spoorse groeten
Dimitri

Jurgen

#4
Datgene wat op de eerste foto omhoog steekt is eigenlijk iets dat omlaag hangt. Het is de ophanging van de bovenleiding. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

#5
Goed gezien Jurgen.[;)]

rixke rail

#6
citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

De 20ers slepen, de 23ers (hun panto is beneden) worden gesleept.



citaat:
Geplaatst door trainfreak
[Het is enkel de eerste 20 (2012) die sleept hoor.



2 stofzuigers in t.s. ? [:0]
Willen jullie de sectie zonder stroom zetten of zo ? [:o)]
De reeks 20 mag NOOIT in t.s. met een andere hle 20, wel met hle 23 bv. !
De drie andere loks waren inderdaad op sleep !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Anarchy

#7
Klopt. Twee HLE 20 mogen nooit allebei in dienst in ??n konvooi. Behalve in uitzonderlijke gevallen met bijhorende restricties. En dat 'ding' dat omhoog steekt op de eerste foto is heus geen panto [:p] Zal gewoon om een losse rit te vermijden zijn zoals eerder vermeld.

nmbs

#8
citaat:
2 stofzuigers in t.s. ?


kwestie van de puntjes op de i te zetten[:D];
type 20 KAN niet in TS rijden, wel in dubbele tractie.
Theorie is theorie en praktijk is een heel andere wereld.  

Heb ooit een HKM (goederentrein) letterlijk zien voorbijvlammen tussen Brugge en Gent met vooraan 2 20ers[:D] in dubbele tractie...

Ga eens naar Jemelle, rond 18U30 staat er een HKM klaar die soms wordt gesleept door twee 27ers in treinschakeling + 20 ervoor.  In Marloie gaat die 20 eraf, want die is enkel nodig om het bergje op te rijden[:p].  Meestal is het maar ??n 27 en ??n 20 maar als je geluk hebt...[:p]

13erke

#9
citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:
2 stofzuigers in t.s. ?


kwestie van de puntjes op de i te zetten[:D];
type 20 KAN niet in TS rijden, wel in dubbele tractie.
Theorie is theorie en praktijk is een heel andere wereld.  

Heb ooit een HKM (goederentrein) letterlijk zien voorbijvlammen tussen Brugge en Gent met vooraan 2 20ers[:D] in dubbele tractie...

Ga eens naar Jemelle, rond 18U30 staat er een HKM klaar die soms wordt gesleept door twee 27ers in treinschakeling + 20 ervoor.  In Marloie gaat die 20 eraf, want die is enkel nodig om het bergje op te rijden[:p].  Meestal is het maar ??n 27 en ??n 20 maar als je geluk hebt...[:p]


Die goederentrein die in Jemelle vertrekt is de 48644 (richting Kinkempois), die vertrekt zo rond 19.00h in Jemelle (19.30 in Rivage), de 20 rijdt mee tot boven (Marloie) en gaat er daar weer af.
Ik heb hem ooit eens zien rijden met hle 20+ 2xhle 27+ 2xhle 23 in opzending, op zo'n momenten sta je natuurlijk te vloeken dat je geen fototoestel bij hebt.

Mr-tsjoektsjoek

#10
Wel da's weer iets dat we weten, ik dacht dat alle elektrische machines in treinschakeling kunnen rijden.   Blijkbaar niet dus [8D]

B-Cargo

#11
20ers in dubbeltractie mag als het vermogen van ??n van beide gereduceerd wordt tot 50%. Komt z??r zelden voor maar er wordt zo al eens een hkm in nood weggesleept op de as Antwerpen-Montzen..

Anarchy

#12
citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

Wel da's weer iets dat we weten, ik dacht dat alle elektrische machines in treinschakeling kunnen rijden.   Blijkbaar niet dus [8D]



Neen enkel reeks 13, 21, 23, 26 en 27. Waarvan onderling 13+13, 21+27, 21+21, 27+27, 23+23, 23+26, 26+26. Alle andere reeksen (HLE) kunnen niet in treinschakeling rijden.