"eretitels"

Gestart door Havoc, 17 april 2005, 20:57:12 PM

quf

Een "zwartrijder", bestaat die niet? En aan wie moeten we deze "eretitel" wel geven???[:D]

marctje

Zwartrijder zouden we kunnen geven aan een forumnaar die te negatief doet. Alleen is het moeilijk te bepalen wat negatief is en wat niet.Ikzelf ben al blij dat we iets kunnen leren hier en natuurlijk ook vrienden maken.


marc
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Havoc

"Minister van Verkeer" is ook mogelijk, maar wil er iemand wel die titel?

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

françois

Johan,

is dat geen scheldwoord?

Fran?ois.
 

Johnnytrein

Maar francois toch waarom zou johan een scheldwoord zijn [:I] oei verkeerd gelezen sorry. Johnny


oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jurgen

Nog geen 24 uur voorbij en we hebben al een reiziger 2de klas extra.
En dat terwijl onze tarieven volledig gelijk blijven.
Daar kan de NMBS nog iets van leren, niet?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

Vroeger in het begin van de stoomtreinen was er ook nog zoiets als "Loper" voor iemand die altijd voorop loopt als de trein door bebouwd gebied reed mischien is dat hier ookt gepast, Ik denk dan aan "den Tony" die bijna zoveel post als al de anderen samen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

marctje

Toen had je bij de paardentram ook iemand die met een stootkar achter de tram aanliep om paardenbollen op te kuisen.Ik weet niet hoe je zo iemand noemt.

marc
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

janjozef

is dat een sollicitatie marc

Jan(de slechtheid in alle facetten)
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Johnnytrein

Janjozef, ik heb daarstraks het tegenover gestelde gehoord, van een zekere Gilbert.
Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

marctje

citaat:
Geplaatst door janjozef

is dat een sollicitatie marc

Jan(de slechtheid in alle facetten)

Alleen als jij hiervoor verantwoordelijk wordt. Anders heb ik wel enige andere in gedachten die hier ook wel eens durven vertoeven.Trouwens die vacature is bij ons reeds ingenomen door iemand uit Wilrijk, hij kan hierover moeilijk zwijgen.

marc
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

argilla

ik ben al blij van machinist te zijn. En dat zonder de trein te laten ontsporen....... mag het een machinist van de condens loc zijn ( heb een boontje voor lange afstanden........[:D])
Trouwens hebben in Belgie ooit een loc gebouwd voor de Russen. Was dat geen super formaat ?? Mallet ?? ( zijn die er ooit geweest in den belgiek ??)

Marc

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

Er zijn ooit type 36 verkocht geweest aan Rusland.

Tubize heeft een ontwerp op papier gezet voor een monster. Asindeling 1'BB'1-1'DD'1-1'BB'1 (16 anngedreven assen in 6 groepen en 6 loopassen, 12 cylinders (compound) met een lengte van 43,120 meter) Geen echte mallet, eerder een combinatie van 3 locomotieven. Gebaseerd op de Franco-Crosti die hier wel rondgereden heeft. Maar die heeft buiten enkele testtreinen nooit in echte dienst geweest. (en was maar 31 meter lang)

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik heb de "eretitels" van alle leden eens bekeken. Ik kan zeggen dat we ondertussen met:

- 217 reizigers 2de klas
- 11 reizigers 1ste klas
- 22 conducteurs
- 17 machinisten
- 3 administrators (zitten waarschijnlijk in het seinhuis [:D])

zijn.
Ik heb dit bekeken op 23 april 2005 om 13.20 uur. Ondertussen kunnen daar al een paar veranderingen bij gekomen zijn.
Nu kijken wie eerst stationschef of directeur zal worden.



Nog geen jaar voorbij en de stand van zaken is als volgt:

- 429 reizigers 2de klas
- 31 reizigers 1ste klas
- 19 conducteurs
- 42 machinisten
- 4 stationschefs
- 3 administrators
- 1 forum admin

Dit was de stand op 21/01/2006 om 20.00 uur.

Mr. Tjsoektsjoek heeft vreemd genoeg de titel "rbenoot" (zijn naam). In totaal zijn er dus 530 mensen op dit forum ingeschreven.
Vorig jaar waren het er slechts 270. Dat is dus bijna een verdubbeling op nog geen volledig jaar tijd.
Dit alles nog steeds aan het zelfde tarief. De NMBS zou nog wat kunnen leren van ons. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Dit forum is inderdaad een stuk aktiever dan een jaar geleden
Goed om deze draad terug onder de aandacht te brengen, Jurgen! Nu weet ik dat ik nog zo'n kleine 400 posts moet doen om ... Maar wees gerust, ik probeer ze zinvol te houden [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw