Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Foto's van verweering draaischijven (fl./mark/...)

Gestart door krispy, 04 november 2008, 13:04:37 PM

krispy

Ik ben op zoek naar foto's van verweringen van een draaischijf om de mijne eens onder handen te kunnen nemen :p. Ik heb dit in deze rubiek geplaatst omdat het mischien ook nuttig kan zijn voor anderen .;)
Ik heb ooit ergens eens een foto reeks tegen gekomen  maar weet echt niet meer waar ( heb al verschillende sites afgezocht en hier op het forum al verschillende avonden zitten bladeren , maar helaas , tot op heden niks gevonden :( )

Alvast dank voor de eventuele plaatsing van eigen creaties van verweering van draaischijven ( als die der zijn );)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

marctje

aan de museumbewaarplaats in leuven vind ge nog een echte draaischijf
kan misschien dienen als eerste idee
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

ricky56

Er is nog een andere draaischijf in Luik (Stelplaats Kinkempois). 't ligt bij de begin van de "Rue du Ch?ne", op de stelplaats kant van de straat (er is een ingang voor de stelplaats. Normaal jij kan daarvan foto's van de draaischijf maken. Eerst, ga vragen aan de mensen bij de "bloc" voor autorisatie om foto's te maken... en jij zal ook beter een "securiteit veste" hebben (gele GSM... Gilet sans manches...[;)]).

Mvg,

Ricky.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door krispy

Ik ben op zoek naar foto's van verweringen van een draaischijf om de mijne eens onder handen te kunnen nemen [:p]. Ik heb dit in deze rubiek geplaatst omdat het mischien ook nuttig kan zijn voor anderen .[;)]
Ik heb ooit ergens eens een foto reeks tegen gekomen  maar weet echt niet meer waar ( heb al verschillende sites afgezocht en hier op het forum al verschillende avonden zitten bladeren , maar helaas , tot op heden niks gevonden [:(] )
Alvast dank voor de eventuele plaatsing van eigen creaties van verweering van draaischijven ( als die der zijn )[;)]



???? en op google ? ook niks gevonden? probeeer eens " pont tournant/ turntable /drehscheibe"
wedden dat je foto's vindt.

Gerrit

dirkkerckhofs

Eric De Noorman had er toch ??n op zijn minibaantje staan? Misschien kan hij voor wat detailfoto's zorgen?

Dirk
citaat:
Geplaatst door krispy

Ik ben op zoek naar foto's van verweringen van een draaischijf om de mijne eens onder handen te kunnen nemen [:p]. Ik heb dit in deze rubiek geplaatst omdat het mischien ook nuttig kan zijn voor anderen .[;)]
Ik heb ooit ergens eens een foto reeks tegen gekomen  maar weet echt niet meer waar ( heb al verschillende sites afgezocht en hier op het forum al verschillende avonden zitten bladeren , maar helaas , tot op heden niks gevonden [:(] )

Alvast dank voor de eventuele plaatsing van eigen creaties van verweering van draaischijven ( als die der zijn )[;)]


krispy

Heb mij eens aan het werk gezet met mijn schijf en heb volgend verwezenlijkt :











De verwering is niet zwaar doorgedreven daar het hier om een draaischijf gaat die dagelijks in dienst is voor een diesel depot
zoals men kan opmerken , heb ik de grijze plastieken kuil bewerkt met ballaststenen om een indrukt te geven dat er geen betonnen kuil is maar kiezelsgrond ( als vb Montzen genomen )ook het motorhuis is herschilders in wolf-grijs , de raamprofielen zijn in aluminiumkleur gezet en het interieur is geverft, de bovenste ramen zijn ondoorzichtig gemaakt met schuurpapier , rails roestig gemaakt , en zwart in de kuil om da nadrukt op het vet te leggen , toch kan men hier en daar een beetje groen tegen komen , maar zeer beprekt, daar er geregeld gewied wordt [;)], rond de betonmuren waar de rails van de schijf op rusten heb ik een beetje bruine fijne ballast gestrooit om de indruk van roestsporen te creeeren , verder zijn de railingen met roestkleur gedroogborsteld alsook de middengeleider( grilles ).
Op de planken heb ik met krijt bezig geweest om het plastiekerige een beetje weg te werken.

Alle opmerkingen zijn welkom
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Pol

citaat:
Geplaatst door krispy
toch kan men hier en daar een beetje groen tegen komen , maar zeer beprekt, daar er geregeld gewied wordt [;)]


Voor zover ik op de kleine foto's kan zien, vind ik het resultaat best wel goed! Maar volgens mij hebben die mannen daar meer gewiet dan gewied[;)] want ik heb het afgelopen jaar slechts zelden mijn tuinpad gewied en daar stonden zelfs na meer dan een maand niet zo'n grasvlakten op als bij jouw draaischijf. Om het echt realistisch te maken als nog regelmatig in gebruik zijnde schijf zou ik dat groen nog een heel stukje uitdunnen en me beperken tot wat sprietjes hier en daar.
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...