Z-links

Gestart door PeterBrz, 03 november 2008, 19:41:24 PM

Zamateur

#15
Scuseer !
Ik probeer.
Maar Depovero is daar !
Een ogenblik !
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

depovero

#16
Hallo de zetters,

Ok?, Vincent - ofte Zamateur - heeft mij een bericht nagelaten. Hier dus de verduidelijking.

Het gebruik van WD40 brengt zeer positieve resultaten. Ten eerste voor de machines te lubrifici?ren - ?h oui, il y as des ressemblances linguistiques (snappen wie kan, na!) - een plezier, echt! Ten tweede, om de rails te reinigen. 't Ja, olie op de rails, de machines gaan patineren. Dat is wel een feit, in het begin. Na een aantal rondes rijden, blijkt echter dat de rails minder snel vuil worden. Zo ingrijpen doet Vincent al een zekere tijd, na het lezen van een artiekel hieromtrent op een engelse site.

Hetgeen wel moet gedaan worden, met de WD40, is er een weinig te spuiten in een klein bekertje, o.i.d., daar deze alleen in een spuitbus-vorm verkocht wordt.

Voil?, dit was hetgeen Vincent wou uitdrukken en, ik hoop, Vincent, dat ik mijn werk goed gedaan heb. Sinon, pas de coucques et, des oreilles rouges.

Anders, geen koek van Dinant - regionale specialiteit, en, aan mijn oren trekken.

Denis

PS: vandaar dat als je WD40 uitstrijkt voor het verven van de rails - op de bovenkant, aldus - je deze verf eigenlijk erna kunt afpellen. Ga ik op een soort van diorama rail eens proberen. Eerst de waterdichte chinese inkt zien te bemachtigen. Wordt vervolgd
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Zamateur

#17
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mahtoska1

#18
citaat:
Ongelofelijk !
http://markfielder.photobook.org.uk/


Blijkbaar zijn de sporen zelf gemaakt. Het is wel indrukwekkend om een smal spoor te integreren in een normaalspoor en dit in Z! Ook de kruisingen zijn niet mis.

Heeft er iemand van jullie ervaring met zelf sporen makenen leggen in Z? Somigen doen dit op PCB (printed circuit board)onderleggers.

Beste Z groeten,
Pieter