Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Z-links

Gestart door PeterBrz, 03 november 2008, 19:41:24 PM

PeterBrz

Huj!

Na wat zoeken naar verschillende Z-sites kwam ik op deze uit, er staan een heleboel fabrikanten (waarschijnlijk zijn die voor jullie al wel bekend :D) maar ook private z-banen op.
Sommige zijn de moeite waard!

http://www.zettzeit.ch/zlinks.html

Groeten, Peter

*oei, ik zie net na wat zoeken op het forum dat de link al eens aan bod is geweest! mijn excuses!

mahtoska1

#1
Hallo Z etters,

Je kan ook altijd met Jens, de maker van de site, contact op nemen. Hij spreekt en schrijft Duits en Engels.

Beste Z groeten,
Pieter

Zamateur

#2
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

depovero

#3
Mannen,

Een ontdekking waard, bij www.ztrains.com
Het vervuilen van rails met waterdichte chinese inkt, enamel flat verf, en, ... WD40
Waarom zo, ga kijken, de moeite, echt!
En, bekijk eens de bomen op hun eerste blad. Doet het wel deze week, anders is de camion uit het bos gereden!

Denis, ne MuZketier.
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

n/a

#4
Hallo Denis, Pieter en de anderen,

Het Amerikaans materiaal is de moeite, ik ben er stilaan verliefd op geworden. Weet iemand wie MICRO-TRAINS verdeeld in Belgie.

met vriendelijk groet Jan

mahtoska1

#5
Hallo Jan

citaat:
Weet iemand wie MICRO-TRAINS verdeeld in Belgie.


Op de website van MTL staat er een dealer lijst:
http://www.micro-trains.com/dealer_listing_inter.php
Onder The Netherlands staat Jocadis als verdeler. Misschien kun je daar eens proberen.

Veel succes en de beste Z groeten,

Pieter

n/a

#6
Hallo Pieter,

Bedankt voor de info, ik ga bij Jocadis eens informeren.

met vriendelijke z-groeten Jan

depovero

#7
Hello mannen,

pieter, je zijt ne snelle, ik wou deze ook signaleren.
Tiens, betreffend het belgisch station van Time Cast, hoe groot is deze?

Het is dat wij naar het vervolg van ons Z-hoek verhaal moeten denken, h?!

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Zamateur

#8
Riep!
Voor Marklin heeft de curator het faillissement aangekondigd. Ik vreest voor Z!
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

n/a

#9
Hallo,

Ik heb eens geinformeerd bij Jocadis en alles van micro-trains kan besteld worden maar ze hebben niets in voorraad.

Met vriendelijke Z-groeten Jan

mahtoska1

#10
citaat:
Het vervuilen van rails met waterdichte chinese inkt, enamel flat verf, en, ... WD40
Waarom zo, ga kijken, de moeite, echt!



Heeft er iemand deze techniek al uitgeprobeerd? Ik snap van de uitleg op de website (http://www.pacificcoastairlinerr.com/4x8/weathered_track/) niet veel.


Beste Z groeten,
Pieter

depovero

#11
Dag Pieter en andere zetters,

Heeft er iemand deze techniek al uitgeprobeerd? Ik snap van de uitleg op de website (http://www.pacificcoastairlinerr.com/4x8/weathered_track/) niet veel.

Dat je niet veel van snapt, snap ik een beetje. De uitleg daar gegeven is nogal verwarrend.

Eerste pagina, voorbeelden, laat deze terzijde om de rest te begrijpen. De schrijver heeft het met Atlas rails gedaan, het zou voor ander railmateriaal ook kunnen werken.
Voor het aanbrengen, eerst wat WD40 olie op de bovenkant der rails uitstijken, een dunne laag. Dan, waterproof chinese inkt toevoegen in de 'rubbing alcohol'.
de rest vertaal ik niet, want, ja, die heeft dat wel slordig geschreven, vind ik. welke handeling heeft hij eerst gemaakt? He is confused, a little.
Ik had het idee om iets te schrijven betreffend het ballasteren van de rails, misschien deze techniek erin verwerken en zien wat het geeft?

Happy day wished to you,

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Gerolf

#12
Die olie (hier: WD40) dient om de verf (hier: inkt) niet op de rails te laten hechten.
Dat is de essentie, de rest van die webpagina mist inderdaad structuur [xx(]
Al geprobeerd met olie? Ikzelf (voorlopig) nog niet.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Zamateur

#13
Ik heb geprobeerd. Fantastisch! De rails maken zich minder vuil. Voor de smering eveneens. Om te smeren, ik verpulvert erover in een hartversterking en ik gebruikt een naald.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

Gerolf

#14
citaat:
Geplaatst door Zamateur

ik verpulvert erover in een hartversterking en ik gebruikt een naald.
Ik waardeer je poging om Nederlands te schrijven, maar deze snap ik niet [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw