Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Krois digitale koppeling

Gestart door jlvjlv, 17 april 2005, 15:29:12 PM

jlvjlv

In MSM 37 bespreekt Guy Van Meroye o.a. de Krois digitale koppeling MK1. Hij signaleert o.a. een probleem bij het aan/ontkoppelen met een klassieke beugelkoppeling (ook met de Roco-koppeling maar daarover gaat mijn bedenking niet).

Op de website van Krois staat echter het volgende te lezen:
Hinweis f?r leichteres Einkuppeln: Standard-B?gel, M?rklin-Kurz
Bei der Standard-B?gelkupplung sowie M?rklin Kurzkupplung kann es  beim Einkuppeln zu Problemen kommen, da der Kupplungsb?gel aus einem Stanzteil besteht und an manchen Stellen eckige Kanten aufweist.    

Die MK1 und MK2 kann mit M?rklin- Kurzkupplung unter Austausch des Metallb?gels mit unseren Messingb?gel benutzt werden.

Denn ein Eisen B?gel w?rde am B?gel der MK1 und MK2 der unter den B?gel einen Magneten hat bei leichten Waggon h?ngen bleiben.


Vrij vertaald: Krois geeft aan dat er bij klassieke M?rklin beugelkoppelingen (ook in de kortkoppeling-versie) problemen kunnen rijzen omwille van het materiaal waaruit de beugel is gemaakt. Krois biedt daarom beugels uit messing aan ter vervanging van de M?rklin-onderdelen. Heeft Guy dat al uitgetest? Of iemand anders?

(Natuurlijk: toegegeven: op een baan alle koppeliongen moeten veranderen is ook geen snelle klus...)

Johan

renstimpie

#1
In volle ijver heb ik deze MK1 Kroiskoppeling aangekocht.  Maar toch nog ??n vraagje.  De overal verkrijgbare Lenz decoder! LE1025E voldoet deze ook?
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

n/a

#2
Nee, deze decoder mist de instelmogelijkheid van een puls commando gedurende een x aantal seconden.

renstimpie

#3
Allee,  bedankt voor je snelle reactie.  Dan zal ik nog eens gaan shoppen.
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

renstimpie

#4
Beste Max,

Ik zag het al totaal zitten om nog eens te gaan shoppen, maar donderdag hoorde op de club (MTD) dat dit mogelijk was.  De koppeling is momenteel aangesloten op een LENZ LE1025A Met gevolgd ik kan nu met mijn 260.016 rangeren.
Toch bedankt voor de raad.

[:)]

rens(tim)pie
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

M4m

#5
Waar o waar vind ik hier te lande een winkel waar ze de krois koppelingen verkopen, of zijn deze enkel in Oostenrijk te bestellen.
Wie weet ze te vinden, ik heb al een paar schoenen versleten bij het zoeken.

En dan nog hopen dat ze niet in verlof zijn.[8D]
Spoorse groeten, Peter

jlvjlv

#6
Peter,

Of ze hier te lande te vinden zijn, weet ik niet. Maar bestellen via hun webstek en betalen via je bank met het opgegeven IBAN-nummer loopt uiterst snel (en je verslijt geen schoenen of sandalen).

Nieuwe webstek van Krois: http://www.krois-modell.at/index.html

Mvg,
Johan