Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

automodellen NMBS

Gestart door Arbeco, 02 november 2008, 12:05:38 PM

Arbeco

Heren spoorders,

Een tijdje geleden heb ik twee VW-Transporters van Brekina gekocht en deze in de kleuren van de NMBS gespoten. Weet niet of deze wagentjes ook werkelijk hebben dienstgedaan bij de NMBS, maar het leek me wel een geschikt model voor de dienst "Weg en Werken". Heb alleen ??n vraagje aan jullie wat betreft de bumpers aan de voor- en achterzijde van de auto's, welke kleur werd hier meestal voor gebruikt? Was dit gewoon chroomkleurig, of werden hier nog bepaalde kleurschema's voor gehanteerd? Hier een fotootje van het model, de bumpers zijn dus nog niet in de definitieve kleur:

IMGhttp://i306.photobucket.com/albums/nn261/Arbeco/5193-VW002.jpg/IMG

Alvast hartelijk dank voor de reactie's!!:)

Groetjes Len;)
Old diesels never die...

modeltreinbart

Ik vermoed dat deze bumpers chroom waren. Het is wel van voor mijn tijd natuurlijk maar ik vind die vw busjes van vroeger ook schoon.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Peter

Volkswagen busjes:

Standaard versie: bumper in koetswerk kleur (of desgewenst wit enz.)
Luxe versie: Bumpers verchroomd. meestal samen met chroom strips op het koetswerk, de buitenspiegel (of spiegels, want vroeger was er slechts 1 buitenspiegel verplicht)
In tegenstelling tot onze moderne wagens was er vroeger veel meer uiterlijk verschil in standaard of luxe versies dan nu.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

citaat:
Geplaatst door Peter

Volkswagen busjes:

Standaard versie: bumper in koetswerk kleur (of desgewenst wit enz.)
Luxe versie: Bumpers verchroomd. meestal samen met chroom strips op het koetswerk, de buitenspiegel (of spiegels, want vroeger was er slechts 1 buitenspiegel verplicht)
In tegenstelling tot onze moderne wagens was er vroeger veel meer uiterlijk verschil in standaard of luxe versies dan nu.

En welke gebruikte de NMBS (in de veronderstelling dat ze dit type wagen hadden) ? Ik vermoed standaard, maar ik ben het absoluut niet zeker. Wie heeft een foto ? Ra ra ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Luc,
Als of indien de NMBS....

Tja, dat is pure spekulatie zolang we geen foto hebben, maar het volgende weet ik wel
De VW lieferwagens werden begin de jaren '50 voor het eerst uitgebracht. Gezien het een "werkpaard" was, was de overgrote meerderheid in de standaard uitvoering, dus zonder chroom, met slecht 1 buitenspiegel en ZONDER verwarming (zoals het CV4 tje van mijn vader waarmee we in de winter, gehuld in deken van Duitsland mee in verlof kwamen naar Belgie)
Het is pas toen men de "Bulli" bestelwagen  later ook als reiswagen ging gebruiken , er meer komfort en luxe zoals chroom, 2-kleuren schildering e.d. ging gebruiken.

Dus als, indien...... vermoed ik dat ze ook, zolas de Rijkswacht, het leger en de Politie de standaard versie gebruikten
Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

Len, who cares ?
Ik heb een Ford Transit in nmbs-kleuren gestoken, ook met witte bumpers :



Ik weet ook niet of die werkelijk dienst gedaan hebben bij onze nationale trots.
Het blijft een droomwereld, toch ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN