Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Roco 4237 Eurofima rijtuig

Gestart door the_gold, 01 november 2008, 16:48:07 PM

the_gold

Heeft iemand een foto van deze rijtuigen?
Foto's zijn moeilijk te vinden en ik vraag me af of ze min of meer hetzelfde uitzicht hebben en dezelfde details als de nieuwe uitgebrachte rijtuigen in new look.

met vriendelijke groeten

Jurgen

Dit zijn waarschijnlijk modellen op schaal 1/100.
De enige artikelnummers die ik terug kan vinden zijn 4236F, 4236D, 42307 en 44311. Dit zijn allen modellen op schaal 1/100, de huidige modellen zijn op schaal 1/87.

Het zou in ieder geval geen zicht zijn moest je beide modellen in 1 trein willen inzetten.
Meer info over welke modellen er allemaal geweest zijn kan je hier vinden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold



Het gaat om deze rijtuigen die ik op Ebay heb gekocht
De beschrijving was Nr. 4237 C Maar hier vind ik niet van op het internet.

Brunel

Volgens mijn oude catalogussen was de 4237 C een model van een Frans tweedeklasse rijtuig in de Corail kleuren: wit met grijze band en rode deuren. 1:100 inderdaad.

Welke rijtuigen zoek je eigenlijk?

the_gold

Dus uiteindelijk ben ik niets met deze rijtuigen aangezien ze 1/100 zijn?

Ik zoek nog een eerste klasse memling, En nog 2 oranje 2de klasse I-6 rijtuigen ( Eurofima?)

met tijd ga ik nog enkele I-10 rijtuigen van ls kopen.


Jurgen

Wat je ook kan doen is de modellen van M?rklin kopen.
Zij hebben door de jaren heen verschillende rijtuigen van het type I6 geproduceerd. Je kan ze nog regelmatig terugvinden op Ebay en consoorten. Voor zo'n ? 20 tot ? 30 kan je ze vinden.

Welke rijtuigen er juist geproduceerd zijn kan je ook op de site terugvinden die ik hierboven gegeven heb.
Al de M?rklin rijtuigen zijn op schaal 1/100 en je kan dus op die manier een mooie trein samenstellen.
Plaatsbesparend en toch mooi, wat wil een mens nog meer? [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Brunel

Rijtuigen in H0 misschien? [;)]

Die oranje rijtuigen op de foto hebben Belgische opschriften?
Zo ja dan zouden ze de catalogusnummers 4236F voor een eerste klasse rijuig en 4237D voor een tweede klasse rijtuig moeten hebben.
Alle rijtuigen met het catalogusnummer 4236 of 4237 waren 1:100.

Het grappige is dat in de catalogus van 1980 waarin ik zit te kijken, een aankondiging staat van de rijtuigen in exact 1:87. Die vind je later dus ook in de catalogus.

Je zoekt Belgische rijtuigen? 44657 en 44661 waren in de oranje Eurofimakleuren en 44350 en 44351 in memling kleuren. Allemaal keurig 1:87.

the_gold

Ik heb er 2 van marklin, Zoals ik dus zie kan ze samen hangen met die 2 nieuw gekochte van roco

Toch bendankt voor alle Info!

Ik zoek verder nog een I-6 memling (1.87 )
En een oranje I-6 ( 1.87 )
beiden van roco en 1 ervan eerste klasse en de andere 2deklasse
Dus als iemand er eentje te koop heeft, Stuur gerust een pm[;)]

Mvg

Brunel

Ingo Faustmann heeft dat soort dingen vaak nog wel.
http://www.modellbahnen-faustmann.com/
Even de door mij genoemde nummers in de zoekfunctie invullen en ze zijn er nog allemaal.

eddy

dag Nicolas,
heb PM gestuurd.

groeten Eddy

Anarchy

Tja the_gold. Dan moet je je eerst maar goed bevragen alvorens te kopen h? [;)] En niet eerst kopen en dan info vragen.

the_gold

Ik had het ook maar gezien een 20 tal minuuten voordat de verkoop was gedaan, Heb dus op het einde een bod gedaan.
Ik wist dat zelf niet dat die rijtuigen in 1/100 gemaakt waren.

Eddy, Ik heb je pm ontvangen[;)]bedankt

Jurgen

citaat:
Geplaatst door the_gold

Ik heb er 2 van marklin, Zoals ik dus zie kan ze samen hangen met die 2 nieuw gekochte van roco

Toch bendankt voor alle Info!

Ik zoek verder nog een I-6 memling (1.87 )
En een oranje I-6 ( 1.87 )
beiden van roco en 1 ervan eerste klasse en de andere 2deklasse
Dus als iemand er eentje te koop heeft, Stuur gerust een pm[;)]

Mvg




Ik heb hier nog een oranje I6 van Roco in de kast liggen. Een gloednieuwe wagen, nooit gebruikt. Zelfs niet uit de doos geweest. Ik heb hem dubbel, dus je mag hem hebben aan de aankoopprijs.
Stuur maar een PM bij interesse.

Voor de Memling rijtuigen zal je waarschijnlijk op Ebay moeten gaan zoeken, maar daar gaan de rijtuigen vaak ook aan de nieuwprijs en soms zelfs meer weg. Ik zoek ook al lang naar de Memlingrijtuigen aan een goede prijs, maar tot nu toe tevergeefs.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

chef garde

Kleine nuance, er is een degelijk verschil tussen Memling en New Look!  The Gold, ik lees in het begin over New Look (die zijn nog nieuw te koop), iets verder over Memling (die zijn 2de hands te krijgen).  Ik heb er ??ntje liggen, een 1ste klasse, net zoals de realiteit, geproduceerd in de C1-livrei (oranje met witte band) en daarna herspoten in de Memling-livrei.  Enkel de litera op de kant ontbreekt, daar deze ook overschilderd werd.  Ik ben bereid u die te verkopen ...

Anarchy

Om eventuele verdere verwarring te voorkomen. Op de volgende foto van links naar rechts:

http://www.belrail.be/media/images/car/i6a_2.jpg

Links: New Look
Midden: Memling
Rechts: C1