Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MECHELEN Forumbaan

Gestart door argilla, 26 oktober 2008, 10:03:37 AM

argilla

Prachtig toch die forumbaan. Als begin kan dit tellen, tuurlijk alles kan beter.( bv: het onderling linken ging niet altijd even vlot, misschien moet men het idee van Leon is van naderbij bekijken) Maar de start is gegeven. Om het met een clich? te zeggen; de deur is geopend !
En bovendien een goede samenwerking over alle grenzen heen. Wat wil je nog meer ?
"Den Tony en de den Luc" hebben dat goed gedaan !;):D

Volgende keer nog meer modules. Ondertussen kunnen de huidige deelnemers hun module verder afwerken en/of waarom niet een nieuwe maken.

Wij wachten nu op uw reactie of commentaar
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dirkkerckhofs

#1
Ja, ze zagen er goed uit en er zijn er zelfs die heel creatief waren binnen de format: die kloof bvb.

Rochevalien

#2
citaat:
Geplaatst door argilla

Prachtig toch die forumbaan. Als begin kan dit tellen, tuurlijk alles kan beter.( bv: het onderling linken ging niet altijd even vlot, misschien moet men het idee van Leon is van naderbij bekijken) Maar de start is gegeven. Om het met een clich? te zeggen; de deur is geopend !
En bovendien een goede samenwerking over alle grenzen heen. Wat wil je nog meer ?
"Den Tony en de den Luc" hebben dat goed gedaan ![;)][:D]

Volgende keer nog meer modules. Ondertussen kunnen de huidige deelnemers hun module verder afwerken en/of waarom niet een nieuwe maken.

Wij wachten nu op uw reactie of commentaar



>>>> hmmm ,als je naar een tentoonstelling komt met iets ZOU DAT TOCH AL  AF MOETEN ZIJN denk ik.Dat is hetzelfde als op sollicitatie gesprek gaan met je vuile kleren waar je in de tuin mee gewerkt hebt.
Slechte punten halen,noem ik dat. Volgende keer beter.....

Gerrit


MARKLINRIJDER

#3
Ik zal het draadje eens grondig lezen en wie weet sta ik er volgende keer ook mme tussen?

Groetjes,

David

Gerolf

#4
NiEt helemaal mee eens, Gerrit. Voor een wedstrijd geldt dit wel (ik denk dan aan een saroul-baantje bij de minibaantjeswedstrijd)
Bij de forumbaan was het de bedoeling een start te laten zien, dus halfafgewerkt was voor mij geen probleem.
Bij de saroulmapouls was er ook een baandeeltje nog duidelijk in opbouw.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#5
wanneer is een baan af en wanneer niet, de forumbaan zag er zeer goed uit.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

marctje

#6
soms is het ook intressant voor bezoekers om eens te zien hoe een baan of module nu eigenlijk wordt gebouwd. voor vele is dit misschien juist de goede stap in de hobby om te zeggen: "ha zo doe je dit of dat" dus geen probleem hiermee
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Rochevalien

#7
Er is een duidelijk verschil tussen iets met opzet onafgewerkt laten om de verschillende bouwstadia te laten zien (zoals op de 2 modulles van Andre Saenen) en een module die in zeven haasten is gemaakt.Ik denk dat er tijd genoeg was om iets op een deftige manier af te werken.Modelbouw is g??n race maar iets waar je tijd voor moet nemen,anders laat je het beter zo.

Gerrit

martintje

#8
in tegenstelling tot een ander draadje ben ik het hier wel met Gerrit eens [:)]
een baan, of die gemaakt is door beginners of gevorderden of wat voor opzet dan ook hoort zover af te zijn, dat in ieder geval de onderbouw niet meer te zien is.
Af is het nooit, details zijn altijd bij te plattsen of te verbeteren naarmate de vaardigheden toenemen.
Zodra je met een werkende baan deelneemt aan een evenement ben je een onderdeel van het product "modelspoorevenement" waar mensen betalen voor dat product.
Iets laten zien hoe je het bouwt kan je op aparte tafels laten zien, een modelbaan moet af zijn.
Ik denk als een willekeurig forumbezoeker naar het rijskmuseum gaat, en merkt dat de nachtwacht half is afgeschilderd en sommige delen nog wit zijn, er maar weinig zullen zeggen "goh wat leuk, je kan zien hoe er geschilderd wordt" [:)]

Wel leuk om te zien wat er al is neergezet in zoi'n korte tijd, en dan bedoel ik niet de modules op zich, maar het concept in zijn geheel.
Denk wel dat het heel veel mensen over de drempel helpt om zelf ook eens een module uit te proberen.
Mvg Marty

Mr-tsjoektsjoek

#9
Niet aan je hart laten komen, Patrick.

Je module gaf toch een mooie indruk van wat het zou worden.

In het sportmilieu zegt men : meedoen is belangrijker als winnen.
Laat ons hier zeggen meedoen met IETS is beter dan NIET meedoen.

Wat je toonde was trouwens heel leuk. Die bewegende koe en die mol, heel fijn !

Als de forumbaan uitbreidt, moet er misschien eens onderscheid gemaakt worden tussen tweerail en drierail ?

Er was Patrick's module met een enkelspoor in drierail tussen de tweerailmodules. Bij een enkelspoor is dit geen probleem.
Wil met echter in drierail een wissel tussenbouwen, dan geeft dat problemen in de tweerailmodules.

dgrr57

#10
citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

Niet aan je hart laten komen, Patrick.

Je module gaf toch een mooie indruk van wat het zou worden.

In het sportmilieu zegt men : meedoen is belangrijker als winnen.
Laat ons hier zeggen meedoen met IETS is beter dan NIET meedoen.

Wat je toonde was trouwens heel leuk. Die bewegende koe en die mol, heel fijn !

Als de forumbaan uitbreidt, moet er misschien eens onderscheid gemaakt worden tussen tweerail en drierail ?

Er was Patrick's module met een enkelspoor in drierail tussen de tweerailmodules. Bij een enkelspoor is dit geen probleem.
Wil met echter in drierail een wissel tussenbouwen, dan geeft dat problemen in de tweerailmodules.




Bedankt, Mr-tsjoektsjoek. Ik heb mijn reactie verwijdert. Ik was een beetje hard geweest [:(]

Kwestie 2/3 rail, zelf met een wissel is zou het mogelijk zijn. Vraagt alleen een beetje werk [;)]

hobbyist

#11
Ik heb er ook van z'n baan genoten, maar vooral de kinderen. we hebben onderling toch al heel wat tips gegeven voor eventuele aanpassing en van den Tony heb ik er ook gehad. Op deze manier is het toch plezant om forumleden te kennen. Nu hebben we 2 jaar de tijd om het project te verbeteren of eventueel nieuwe bij te bouwen. Ik heb toch al van een bezoeker de vraag gehad waar je de norm vond om mee te doen aan de forumbaan. Helaas had deze man geen internet maar las wel het modelspoormagazine. Misschien een tip om het eens te publiceren. Hij wou alleen meedoen als het geen club was en en dat is het hier ook niet. dus weer een potencieele bouwer voor 2010.

janjozef

#12
Mischien geen slecht idee om het open te trekken naar alle modelspoorbouwers,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

#13
De kritiek is dus positief, wat betreft het iniatief van de forumbaan en daar zijn we heel blij mee. Het was voor ons bang afwachten. Ter plaatse hebben wel positieve dingen gehoord over de baan. Zelfs onze ,eerder kritische, noorderburen vonden het een prachtig iniatief en dat zegt toch veel niet ?
Aan de anderen ( negatieve kritiek) nog even dit; van bij de aanvang ( de beslissing om mee te doen) was er gesteld dat de baan "niet af hoefde " klaar te zijn, maw de norm was duidelijk meedoen een aan- zet geven.
Aan diegene met negatieve commentaar wil ik nog dit zeggen; doe mee en laat zien dat jij het beter kan doen.
De fun en lol kan alleen maar groter worden ![;)]
Vergeet niet appelen met appelen vergelijken en niet met citroenen. Een solicitatie kan men niet vergelijken met een tentoonstelling. Het een is werk het andere fun.[:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rochevalien

#14
citaat:
Geplaatst door argilla

De kritiek is dus positief, wat betreft het iniatief van de forumbaan en daar zijn we heel blij mee. Het was voor ons bang afwachten. Ter plaatse hebben wel positieve dingen gehoord over de baan. Zelfs onze ,eerder kritische, noorderburen vonden het een prachtig iniatief en dat zegt toch veel niet ?
Aan de anderen ( negatieve kritiek) nog even dit; van bij de aanvang ( de beslissing om mee te doen) was er gesteld dat de baan "niet af hoefde " klaar te zijn, maw de norm was duidelijk meedoen een aan- zet geven.
Aan diegene met negatieve commentaar wil ik nog dit zeggen; doe mee en laat zien dat jij het beter kan doen.
De fun en lol kan alleen maar groter worden ![;)]
Vergeet niet appelen met appelen vergelijken en niet met citroenen. Een solicitatie kan men niet vergelijken met een tentoonstelling. Het een is werk het andere fun.[:D]






Ik heb toch meegedaan (aan de tentoonstelling) en iets laten
zien.



Dat is maar hoe je het bekijkt, de gemene deler tussen een sollicitatie en een deelname aan een tentoonstelling is: JE PRESENTEERD IETS (jezelf of je modelbouwkunnen)

En neen ik zie die forumbaan niet zitten (heb ik van in het begin geschreven) omdat ik de bakken v??l te lomp en te zwaar vind.
bovendien zijn de exploitatiemogelijkheden zo goed als nihil.
Geef mij maar een 'klassieke' modulebaan.
Dit neemt niet weg dat ik de forumbaan een lovenswaardig initiatief blijf vinden.

Gerrit