roco geoline voor usa trains ????

Gestart door edwin, 24 oktober 2008, 19:10:12 PM

edwin

hallo,spoorvrienden

Ik weet dat ik met de multimaus van roco dcc usa trains mee kan sturen,maar ga ik problemen krijgen wanneer ik roco geoline ga gebruiken voor treinen als athearn,atlas,life like,kato etc...
Is hier iemand die usa rijd en deze rails gebruikt?
Zowel de treinen als de wagens hebben die problemen met de wissels aub ??
alle uitleg is welkom !
dank u
edwin

jacques timmermans

Edwin,

Het probleem dat zich bij jou stelt heeft niets met het rijmateriaal, dat je wilt inzetten, te maken, maar met het feit, dat de hartstukken van de geoLine wissels niet geschikt zijn voor wielen naar RP-25 norm, waarmee bijna alle het Amerikaanse rijmateriaal (uitgezonderd de meeste Amerikaanse modellen van M?rklin en Trix) uitgerust zijn.
Je hebt hier twee mogeljkheden: of te wel bouw je de geoLine wissels om, of te wel moet je alleen Amerikaans rijdend materiaal kopen, dat standaard met NEM wielstellen is uitgerust. Deze geven geen problemen met het geoLine railmateriaal van Roco.

Jacques Timmermans

Peter

Roco verkoopt speciale inzetstukjes om de wissels om te bouwen, zodat ze geschikt zijn voor RP25? Het zijn kleine messing stukjes die net in het hartstuk passen.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ysbeer

Waarom GEO line,er is voor de deze prijs echt wel beter en natuur getrouwer materiaal te koop.
Voor amerikaans banen zou je kunnen kijken bij SHINOHARA en eventueel ook bij tillig
Wil je toch ROCO koop dan rocoline zonder bedding.
wim