Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Art Of Modelling

Gestart door doomslu, 23 oktober 2008, 11:46:26 AM

doomslu

Ik wou graag even een nieuw tweemaandelijks tijdschrift onder de aandacht brengen. Ik weet niet of iemand van jullie het al in handen gehad heeft. Het is niet in de eerste plaats voor de modelspoorder bedoeld, maar richt zich meer tot andere takken van de modelbouw, zoals militair, vliegtuigen en zo.

Waarom ik het onder de aandacht breng ?
Wel, het blad is ontsproten uit de 'stal' van Modelspoormagazine en enkele medewerkers van MSM werken ook mee aan het nieuwe tijdschrift.
Ik heb het al gelezen en ik vind dat wij modelspoorders best nog wat technieken kunnen leren van die andere 'straffe mannen'.
Bovendien zijn er niet zo veel modelbouwtijdschriften in onze taal.
En het tijdschrift heeft ook een standje in Mechelen. Dus een tip : blader er even in als jullie daar voorbijlopen.

Het heet : Art Of Modelling, en is net als MSM verkrijgbaar in het Nederlands en Frans.
http://www.artofmodelling.be
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tufken

Ja, Luc het is een mooi tijdschrift.

Ik had het zaterdag zien liggen in de krantenwinkel en heb het gisteren meegebracht.
Ik denk dat dit hier wel zeer goed zal aanslaan, want dat ontbrak hier nog op de markt
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


conducteur

is dat het tijdschrift van de reclame op de laatste pagina van msm75?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

tufken

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Stefke

Art of modelling is naast het Modelspoormagazine ??n van mijn favoriet tijdschriften.

Mooie foto's praktische uitleg, en heel veel kunst!!!
 

glamo

ondertussen ligt nr 12 al in de rekken.[:)]
 

Stefke

citaat:
Geplaatst door glamo

ondertussen ligt nr 12 al in de rekken.[:)]



jep, en d'r staan weer interessante weetjes in. Zoals het cre?ren van roest effecten..
 

Gerolf

Ik heb ze ook allemaal. Ferm blad, maar na X uitgaven moet je wel wat zoeken naar wat voor ons - modelspoorders - de moeite waard is.
Anderzijds: in elk blad leer je wel iets (of veel) bij.

Bij het laatste nummer had ik (alweer) een enorm wow-gevoel bij sommige foto's, maar bleef ik bij de uitleg (hoe-doet-ie-het) in de artikels (opnieuw) toch wat op mijn honger...

Misschien moeten "ze" het in MSM eens hebben over schildertechnieken die ze bij TAOM normaal vnden. Chipping en filters, bijvoorbeeld [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

nr 13 ligt in de winkel, er staan leuke dingen in voor de zelfbouwers onder ons[;)]
 

mini-bs

citaat:
Geplaatst door Gerolf
Misschien moeten "ze" het in MSM eens hebben over schildertechnieken die ze bij TAOM normaal vnden. Chipping en filters, bijvoorbeeld [:I]



ja idd, heel interessante techniek gebruiken ze daar. Ipv van roest op de vervuilde coating te leggen, wat toch al een mooi effect geeft, leggen ze daar op een plastic model minstens drie laagjes verf: grondlaag - roestlaag - coating gescheiden door laagjes haarlak om achteraf 1 of 2 verflaagjes weg te schrapen met een zeer realistisch resultaat. Ze werken daar natuurlijk meestal in grotere schalen. Het zou kunnen dat dat voor H0 iets te ver gegrepen is.
Voor kleinere schalen zag ik dat Emmanuel ook in TAOM schrijft. En die houdt het toch bij microschilderen.
Vind het toch een zeer goed blad omwille van de verfaanwijzingen. En als 'kunst'magazine tout court.
 

janjozef

Het is een heel goed tijdschrift die ik ook bijna ,10 denk ik, heb

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem