Digitaal site

Gestart door argilla, 16 april 2005, 10:58:41 AM

argilla

gevonden na doorklikken op de webstek van het "spoor".
Het adres is:  "hans.deloof@compagnet.be" Wel ingewikkeld hoor
Zal maar beter wachten op het "kiss" van MSM niet ?? :D8D
Wat vinden jullie ervan ??

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Jurgen

Dat is een e-mailadres. Maar wat moet er mee gebeuren???
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dikken

http://users.pandora.be/deloof/

daarmee zal het beter gaan, als dit de zelfde site is.

greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

n/a

Hmmm, heb die site eens bekeken en op zich is het nuttige info mits men uitsluitend geinteresseerd is in Loconet en RailRoad & Co.
Beidde zijn naar mijn smaak redelijk kostbare oplossingen.
Neem Koploper i.p.v. Railroad en je hebt al ongeveer 150 Euro uitgespaard en de getoonde bezetmelders kun je eenvoudig en veel goedkoper zelf bouwen.

Henk,
N, IB, Koploper, III-IV
Web: //www.funkyrail.nl

n/a

RR-TC RAILROAD & CO. TrainController?  
Version 5.0 Euro 249.-

Funcky, volgens dit alleen al bespaar je maar liefst 249,-- En dat is een heleboel geld voor een gebruiksonvriendelijk programma.


n/a

Inderdaad typefoutje, 250,- Euro.
Gebruiksonvriendelijk valt overigens wel mee, het is gewoon een complex programma maar dat is Koploper ook. Niet verbazingwekkend als je bedenkt wat beidde programma's allemaal kunnen. Sta me nog iedere keer weer te verbazen.


Henk,
N, IB, Koploper, III-IV
Web: //www.funkyrail.nl

n/a

Hans,

Welkom bij de club, maar sta mij toe te constateren dat je je in de kuif gepikt voelt.

Mijn persoonlijke mening is dat RailRoad &Co (Traincontroller) een gebruikersonvriendelijk programma is. Heb dit al meerdere malen aan het werken proberen te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar, oftewel ik zie door de bomen het bos niet. Ik besteed er daarom ook geen kostbare tijd aan, en werk met Koploper, op twee PC met controlenummer, en dat is geen enkel probleem. Kwestie van netjes aanvragen. Met dit programma heb je binnen enkele uren een werkende modelbaan computergestuurd. Terwijl ik weken met Traincontroller aan het stoeien ben geweest, maar toen reed er nog geen trein automatisch. Soms als ik geluk had een paar meter, maar dan was het weer over.

En als Jurgen er mee ophoud ben je net zo nat.

De producten welke jij aanbied zijn even duur als de kant en klare van de grote merken, ze kunnen misschien wel meer, maar ook hier geldt dit is niet voor iedereen weggelegd, want deze producten hebben ook een zeer stijle leercurve.

tonycabus

De modules van Hans zijn misschien niet duur, maar het geheel is m.i. nogal komplex voor de doordeweekse knutselaar. En niet iedereen koppelt graag een PC aan zijn baan.
Ieder zijn meug.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Wat we op prijs stellen, Hans!
Ieder systeem heeft zijn voorstanders, en ik gun je alle succes ermee. Zoveel werk verdient dat, niet?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

pahasoft

citaat:
Geplaatst door hansKoploper is wel gratis, maar gebonden aan een PC door een code die moet opgegeven worden. Verander je van PC of wil je op een notebook het program zetten om uit je luie zetel te bestuderen of aan te passen moet je opnieuw een code aanvragen. Stopt men met koploper dan heb jij ook gedaan.

Hoi,

Toch even een kleine opmerking hierover.
  • Koploper is gratis, klopt

  • Koploper is afhankelijk van de PC, klopt

  • Men is dus zeer afhankelijk van mij, klopt

  • Ik kan morgen stoppen met Koploper daar ik geen verplicht hebt, klopt.
Echter door de vrij grote groep gebruikers heb ik toch wel een soort morele verplichting. Als ik stop om wat voor reden dan ook, zal er gedurende een periode een versie te downloaden zijn die zonder beveiliging te gebruiken is.

Trouwens ander voorbeeld: Railware is ooit met nieuwe versie gekomen en hierin werkte het Lenz protocol niet goed. Dit wordt gemeld en pas 3/4 jaar later is het opgelost omdat de programmeur een zwaar auto ongeluk heeft gehad. Gekocht is dus ook niet altijd beter...

Let wel: ik promoot mijn programma zeker niet en probeer ook geen mensen over te halen dit te gaan gebruiken.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma
homepage: http://www.pahasoft.nl

Havoc

Tenzij de sourcecode van een programma vrijgegeven is stopt het altijd als de ontwikkelaar ermee stopt. Trouwens, draaien die op linux?
Met vakantie voor onbepaalde duur.