wegwerken ingang schaduwstation

Gestart door fnmdevil, 21 oktober 2008, 12:08:25 PM

fnmdevil

Ik zou een spoorbaan willen bouwen losjes gebaseerd op het stuk tussen Denderleeuw en Aalst. Bij het station van Denderleeuw kan dan nog het stuk van de autotrein voorzien worden en in Aalst het industriegedeelte van Tate&Lyle (het vroegere Amylum). De vertakkingen naar Gent en Brussel zou ik dan laten uitmonden in het schaduwstation op een lager niveau. Nu de vraag is hoe ik deze ingangen het best kan vermommen want deze streek kent geen grote hoogteverschillen?
Verdere info:
* beschikbare ruimte 5 op 3 meter
* er hoeven geen immense perrons te zijn, ik ben niet van plan om met lange reizigerstreinen te rijden
* periode IV ? V

eddy

Mischien een optie ,de treinen laten verdwijnen onder een brug.

groeten Eddy

Peter

Achter gebouwen, of achter een rij bomen.
Met vriendelijke groeten
Peter

13erke

Je kan het schaduwstation eventueel camoufleren met de brug waarop de L50A loopt (Gent-Brussel-Zuid) en waaronder de gewone L50 onderdoor loopt. Dit is de brug die in werkelijkheid gelegen is achter het station van Liedekerke (vanuit Denderleeuw bekeken) en waar je de sporen in de richting van Brussel-Zuid kunt oprijden. De "trage" sporen van L50 kan je dan rechtstreeks laten doorlopen naar het schaduwstation.
Als je je fantasie wat laat werken kan je eventueel ook de brug te Sint Anna Pede gebruiken (grote betonboogbrug op L50A).[;)]
Of je kan de sporen ook laten verdwijnen in een tunnel (zoals die gelegen tussen Geraardsbergen en Tollembeek).