4de Grote Modelspoor Expo. Ook Z fans

Gestart door mahtoska1, 20 oktober 2008, 12:11:38 PM

adrievans

citaat:
Geplaatst door Roderik

Hij maakt die autootjes zelf. Heeft hij aan mij uitgelegd. Hij koopt een vrachtwagentje en past ze daarna zelf aan.
Een mooi voorbeeld was een tankwagen die hij had gemaakt uit het eind van een potlood. Hoe komen sommige mensen er toch op![:0]


Inderdaad,hoe komen mensen erop,af en toe denk ik dat mijn hersens het niet meer doen.
Als je ziet wat mensen verzinnen,Erik met zijn alu bakjes,potlood als tank,Gerolf met zijn rook.
Pfft,wat ben ik eigenlijk nog een beginner [}:)]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

adrievans

citaat:
Geplaatst door mahtoska1

Hallo Z-etters en anderen,

Het weekend zit erop.  Leuk om sommigen van jullie te ontmoeten.  Ondertussen zijn we veilig thuis geraakt, zonder transportschade aan het mini-baantje.

Bedankt voor de leuke gesprekken en toffe reacties.  Het was aangenaam om eens in eigen land met een van mijn mini-baantjes naar buiten te komen.

Voor herhaling vatbaar??

Beste Z-groeten,
Pieter


Zekers voor herhaling vatbaar,ik heb me verbaasd over de aantal details die op een z-baan te verwezenlijken zijn.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Zamateur

Proficiat aan Pieter en Roderik. Zeer mooi ! Ik ken reeds Roderik. En het netwerk van Pieter is prachtig. Een zeer mooie kapel, een goed geschaatste trein.


Pieter, de couque van Dinant is goed ?
[;)]
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mahtoska1

Hallo Zamateur,

De koek van Dinant was zeer lekker. Spijtig dat je er gebroken tanden van krijgt. Moet je deze koeken eerst een uurtje of 2 in de melk leggen?

Misschien kunnen we op zo een koek van Dinant eens een Z diorama bouwen. Zeer sterke onderbouw, zet niet uit en is schokvrij.

Leuk om je  ontmoet te hebben. Op naar de volgende tentoonstelling.

Beste Z groeten,

Pieter

n/a


Dag Peter, Pieter en andere z-etters,

Peter, ik heb een hele tijd gepraat met de persoon van het module- baantje met ondergronds station. Ik ken de persoon niet met naam maar ik weet dat hij van het Antwerpse is en lid is van een modelbouwclub uit Edegem. Hij is als enig lid met Z bezig. De autotjes en vrachtwagens zijn bijna allemaal zelfbouw, hij neemt onderdelen van marklin of kibri setjes of andere en gaat deze dan helemaal verbouwen. Hij heeft dit zelf helemaal gebundeld in een map met foto's, teksten van hoe hij tewerk is gegaan. Was de moeite.

en Pieter, nogmaals proficiaat met jou mooi baantje, het is echt een pronkstukje. Ik hoop natuurlijk dat je in de prijzen valt zodat je baantje in modelspoormagazine te bezichten valt. En ten 2de laat uw idee maar verder groeien voor binnen 2 jaar en Z-stand op de expo, dat zou dan weer fantastisch zijn. Ik ga mezelf zeker motiveren om dan mee tedoen.

Met vriendelijke groeten Jan

Zamateur

Grrrrrrr !
[:D]

citaat:
Geplaatst door mahtoska1

Hallo Zamateur,

De koek van Dinant was zeer lekker. Spijtig dat je er gebroken tanden van krijgt. Moet je deze koeken eerst een uurtje of 2 in de melk leggen?

Misschien kunnen we op zo een koek van Dinant eens een Z diorama bouwen. Zeer sterke onderbouw, zet niet uit en is schokvrij.

Leuk om je  ontmoet te hebben. Op naar de volgende tentoonstelling.

Beste Z groeten,

Pieter


Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

janjozef

De man met de Z-baan met ondergrondse trein baan en de tram bovenop is Gerard Blaubeen, en inderdaad lid van MTD maar niet alleen er is ook nog depovero. Je kan hem elke donderdag in ons clublokaal vinden, zal volgende donderdag vragen of ik zijn e-mail adres hier mag plaatsen, kan je hem eventueel zelf vragen stellen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mahtoska1

citaat:
Geplaatst door bilsje


en Pieter, nogmaals proficiaat met jou mooi baantje, het is echt een pronkstukje. Ik hoop natuurlijk dat je in de prijzen valt zodat je baantje in modelspoormagazine te bezichten valt. En ten 2de laat uw idee maar verder groeien voor binnen 2 jaar en Z-stand op de expo, dat zou dan weer fantastisch zijn. Ik ga mezelf zeker motiveren om dan mee tedoen.

Met vriendelijke groeten Jan



Hallo,

Het idee om bij de volgende editie van de grote modelspoor expo een Z-et hoek te maken zal ik zeker niet vergeten. Bedoeling is dat alle Z-etters buiten komen met wat ze hebben. Een modelbaan, een verzameling, diorama, ... De organisatoren dienen natuurlijk akkoord te gaan. Uiteindelijk zijn zij het die daar over beslissen.

Eerst zal ik echter deze fantastische ervaring van de 4de expo nog wat moeten verwerken. Ik loop nog op wolkjes door jullie lovende woorden. Ik had nooit gedacht dat ik met een Z minibaantje in de prijzen zou vallen (6de plaats op meer dan 50 inschrijvingen). Alleen al het feit om daar te staan was ook een unieke ervaring.

Nog veel Z-et genot,

Pieter


Zamateur

Photos :
mahtoska1 :





Roderik :




En wie ?


Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

PeterBrz

De laatste modelbaan is van Gerard Blaubeen.
Prachtige baan gewoonweg :D, niet?!

mahtoska1

Nu ik wat meer tijd heb, ben ik dit oude filmpje tegen gekomen in mijn archief. Het is niet perfect maar het roept wel nostalgie op. Dit was toen te zien op de Grote Modelspoor expo van MSM. Laat ons hopen dat we dit jaar terug kunnen genieten van deze mooie tentoonstelling.

Klik op de foto om af te spelen.
VCLP0420 by Pieter Willems, on Flickr

Rangeerduivel

Pieter,
Je moet dan wel je filmpje bij Flikr "publiek zichtbaar" instellen....

;)

mahtoska1

Oeps. Bij de foto's staat dit goed. Ik wist niet dat je dit diende apart in te stellen voor een filmpje. Het zou nu moeten lukken.

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul