Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

Vlottende cabine

Gestart door argilla, 15 april 2005, 17:11:05 PM

mark7758

Ach het is muggeziftte. Maar een schitterend model.
Al ben ik zeer benieuwd naar opname van het orgineel. (Dak aanzicht)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Tom

Vandaag de 5217 gezien bij modelbouwcenter west-vlaanderen.
Ik weet wel geen prijs.



Ik wel,heb hem net bij Ballien zien liggen,daar moet hij 262? gaan kosten,gelijkstroom zonder geluid.
Machtige loc,maar ik wacht tot hij uitkomt met sound en digitaal.

tufken

citaat:
Geplaatst door ERVIN

citaat:
Geplaatst door Tom

Vandaag de 5217 gezien bij modelbouwcenter west-vlaanderen.
Ik weet wel geen prijs.



Ik wel,heb hem net bij Ballien zien liggen,daar moet hij 262? gaan kosten,gelijkstroom zonder geluid.
Machtige loc,maar ik wacht tot hij uitkomt met sound en digitaal.



Nog 3 weken geduld
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


ysbeer


citaat
------------------------------------------------------------------------
Ik wel,heb hem net bij Ballien zien liggen,daar moet hij 262? gaan kosten,gelijkstroom zonder geluid.
Machtige loc,maar ik wacht tot hij uitkomt met sound en digitaal.
----------------------------------------------------------------------

heb van morgen een mail gekregen van mij leverancier dat de lok is

Br 52 van roco gelijkstroom zonder geluid 209 euro

wim

Kedeng Kedeng

Ik vind wel dat dit een duur model is
Kosten de bolleneuzen ook zo veel?

mark7758

Helaas wel.
Normale Nohab +/- 239Euro Advies.
De adviesprijs van de 5217 is 254 Euro.
En met geluid 379.00 Euro.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ysbeer

Ligt dat nu aan mij[?]

Een aantal mensen hier blijven prijzen rond strooien waar de honden geen brood van lusten.
Het klinkt misschien niet zo aardig(is niet zo bedoeld)maar iedereen die deze prijzen betaald voor zijn loks moet toch wel geld te veel hebben,of getrouwd met de dochter van de treinwinkel om de hoek,verliefd op de vrouw van de treinen winkel,(of de man)[:(].of helaas niet verder om zich hen kijken.[:0]
Zonder echt veel moeite koop ik in een normale winkel(geen internet)
een bolle neus analoog dc voor 173 euro en een 52 voor 209 euro.
lieve mensen wat zie ik verkeerd[?]

wim

mark7758

Niets. Je heb groot gelijk. Men vraagt wat ze moeten kosten. Die vraag is beantwoord.
dat het goedkoper kan is al bewezen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ERVIN

@Ysbeer, je ziet helemaal niets verkeerd,goed dat ik nu weet dat deze loc ergens anders veel goedkoper kan gekocht worden,ik ga in ieder geval eens in verschillende winkels kijken,en waar hij het goedkoopst is daar zal ik dan de 5217 kopen.
Bedankt ysbeer.[;)]

Peter

Heb daarstraks mijn 52 vlottende kabine gaan halen bij Tufken in Beveren, aan de bij mijn weten tot hiertoe de goedkoopste prijs t.t.z. aan 211,40 euro. Mischien dat er achteraf een paar zijn die daar nog onder gaan maar dan komen er meestal nog wel de verzendingskosten bij. Naar Tufken is het voor mij 20 min. en mijn vrouwtje maakt dan van de gelegenheid gebruik om daar in de buurt ook nog een paar inkopen te doen. Ben eens benieuwd wat de 51 met geluid gaat kosten bij hem.
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Amaai Peter,211? is wel heel goedkoop zeg,wil je mij,als de prijs van de 5217 met sound is binnengekomen,mij even de prijs doormailen?
Thanx.[;)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door mark7758

Ach het is muggeziftte. Maar een schitterend model.
Al ben ik zeer benieuwd naar opname van het orgineel. (Dak aanzicht)



op de franse forum heeft de zelfde discutie plaats gevonden. En daar zijn er fotos.

http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=909&whichpage=3


mark7758

Ik heb daar de discussie ook al gevolgd.
En ik hoop dat ik het mis had. En voorlopig moet ik geloven dat het dak goed is.
Maar de foto;s zijn een zijaanzicht.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Ervin,

Je kan de prijzen zelf nakijken op de website van Tufken namelijk op:
http://www.modeltrein-paradise.be
Volgens mij is hij heel interessant met zijn prijzen.
Met vriendelijke groeten
Peter

D_Loc

Naar aanleiding van de discussie over het dak ben ik ook eens gaan zoeken. Daaruit concludeer ik dat het dak van de .5217 correct is (voor diegenen die het boek  GM's 52,53,54 heeft, op pagina 46 en 90 staat de 5217, hierop zijn de in- en uitlaat redelijk goed te zien). Echter omdat ik nu toch bezig was ben ik ook eens gaan kijken naar de .5307 van Roco. Dit dak is niet correct, ook hier hadden in- en uitlaat voor de stoomverwarming op het dak moeten zitten omdat de .5307 de voormalige 5206 is geweest (de echte 5307 is in 1983 vernummerd naar de 5214 en heeft dus ook stoomverwarming gehad).
Op de foto van de link is dit redelijk te zien: http://www.diesellok.lu/nohab/belg/5307.jpg
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk